scannen via het netwerk ? mogelijk ? USB ?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008

• skoers
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 12:24
Is het mogelijk om met een redelijke normale (geprijsde) scanner via USB of Parallel via het netwerk te laten werken ?

Net zoals je een printer zou aansturen, met een soort USB of Parallele printserver dus ?

Ik bedoel dus een a4 scanner, geen virusscanner ofzo.

Ik zit te zoeken en zoeken en zoeken... kan het niet vinden..

thx

happy 2023 !

Verwijderd

Hoeveel wil je max uitgeven?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 23:12
De grote vraag is dan: is het praktisch? :) Je moet namelijk toch al naar de scanner om er een A4 onder te leggen. Is een PC naast de scanner zetten dan niet simpeler?

[ Voor 19% gewijzigd door eborn op 06-12-2004 17:12 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

het KAN wel ja.
je scanner moet het kunnen, en er moet software bij zijn die een scanner op het netwerk kan gebruiken.
ik heb er zelf ooit onderzoek naar gedaan, maar kan zo gauw niet meer op de naam komen van de oplossing die ik vond... was iig redelijk prijzig.

sommige kopieer apparaten hebben een email server aan boord waarmee ze het ingescande kunnen emailen, dus dat is ook een optie.

edit: omdat het te duur was, is het dus ook niet doorgevoerd, en is er gewoon een oude PC neergezet met de scanner er aan en een generic emailaccountje zodat je je gescande spul naar je werkplek kon sturen.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 06-12-2004 17:15 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je kunt natuurlijk ook de PC waar de scanner aanhangt remote bedienen via een remote desktop/VNC programma. Toch zul je er naartoe moeten lopen om iets om de scanner te leggen, zoals al eerder opgemerkt. Echt nut heeft het dus niet imo.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Henk007 schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:20:
Je kunt natuurlijk ook de PC waar de scanner aanhangt remote bedienen via een remote desktop/VNC programma. Toch zul je er naartoe moeten lopen om iets om de scanner te leggen, zoals al eerder opgemerkt. Echt nut heeft het dus niet imo.
stel nou dat je met 10 man in een office ruimte zit, en iedereen moet de scanner gebruiken.... dan is het maar een paar stappen naar de scanner, en is het wel makkelijk om zelf vanaf je werkplek de scanner te kunnen bedienen.
net als de printer die dan waarschijnlijk naast de scanner zal staan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Het TWAIN-model (Windows) kan dit niet, of met grote en dure moeite, omdat driver en GUI verweven zijn. SANE (Linux & co) kan dit wel. Web-frontendje erop, klaar.

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• skoers
Als ik "sane" ga gebruiken moet ik eerste een pc met linux inrichten om de scanner daar aan te hangen. Niet echt een optie voor me.

De scanner die ik wil kopen is een "all in one" van HP, of een HPscanner die een sheetfeeder heeft voor b.v. 50 pagina's. Die zijn er van 50 tot 500 euro !

Er is geen scanner te koop (van een ander merk?) of een USB/parallele scanner die dit met een truckje kan ?

happy 2023 !

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Sjonge, luilakje ;-).
Hier dan, ik heb even voor je gegoogled:
http://www.remote-scan.com/

Googelen klinkt moeilijk. Maar het is heel makkelijk: Ga naar www.google.com en typ in:
twain web interface scanner

Derde link van boven, even scrollen, tadaaaa! linkje naar remote-scan.com.
Succes ermee.

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• skoers
he thanks,

nog betaalbaar ook !
echter, zo simpel deze te vinden is het ook weer niet, op de eerste 4 pagina's van google kom -ik- m niet tegen.

happy 2023 !

Verwijderd

Dit heeft niets met PNS te maken en is bovendien volgens mij prima te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.