Toon posts:

Windows 2003 i.c.m. Apple - Sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van ons draait met een Windows 2003 Server en met als clients pc's en apple's/mac's met OS 9.2.
Op de Win2k3 server zitten 3 schijven die gedeeld zijn als volgt:
Naam: Macshare1 Gedeeld als: <letter>$
Naam: Macshare2 Gedeeld als: <letter>$
Naam: Gebruikersmap Gedeels als: <letter>$ en Gebruikersmap

Nu heb ik gelezen dat een share voor een apple/mac geen 2 namen zoals Gebruikersmap en <letter>$.
Maar het heeft dus al gewerkt op deze manier.
Nu is Macshare1 en Macshare2 wel benaderbaar maar de Gebruikersmap niet.
Qua rechten staan ze gelijk, maar ik heb geen idee waarom de apple/mac gebruikers niet de Gebruikersmap kunnen benaderen.

Iemand nog tips/info/suggesties?

Er is niks geinstalleerd of geactiveerd op de Windows 2003 server qua services of Appletalk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 17:07 ]

Verwijderd

Je omgschrijving is nogal wazig. Hoe ziet die gebruikersmap-share er nu precies uit?

Is dat :

/mijnserver/gebruikersmap

of:

/mijnserver/schijfletter/gebruikersmap

of:

/mijnserver/schijfletter
/mijnserver/gebruikersmap
(beide dus)

de dollartekens zijn alleen om een share hidden te maken, voor de rest niet echt belangrijk

Verwijderd

Topicstarter
De 3 schijven bijv.
Schijf R
Schijf S
Schijf T

Zijn allemaal gewoon als administrator share wat default vanuit windows komt met een $
Dus \\servernaam\R$, net zoals elke C schijf in je windows C$ kan benaderen.
De Macshare1 en Macshare kunnen de gebruikers wel bij maar niet bij de gebruikersmap.

Nu zit in dat netwerk een mengeling van PC gebruikers en Mac gebruikers.
De PC gebruikers kunnen wel in de Gebruikersmap maar nu moeten de Mac gebruikers er ook in kunnen. Die krijgen nu de melding "not enough privilage" in die geest, exact durf ik op dit moment niet letterlijk te zeggen.

Nu voordat je gaat zeggen de rechten staan verkeerd, mmmm ok maar de Gebruikersmap staat qua rechten hetzelfde als de macshare1 en 2.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

En als je de $-share even (tijdelijk) verwijderd, werkt het dan wel? Daarmee zou je je eigen theorie kunnen bevestigen/verwerpen. Als de share het dan nl ineens wel doet ligt het idd aan het feit dat de Apple (blijkbaar) niet van dubbele sharenamen voor 1 object houdt :)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Die stelling is sowieso al verworpen, door het feit dat hij wel bij machshare1 en macshare kan.

Indien de mappen voor de rest gelijk zijn, en je krijgt op de mac een foutmelding m.b.t. rechten, zit het toch echt in de rechten..

Verwijderd

Topicstarter
Het enige verschil is dat de Gebruikermap een extra sharenaam heeft, maar dit heeft voorheen wel op een andere pc gewerkt.
Nu weet ik te weinig van mac of apple af om te zeggen wat het probleem is, maar al kijkend naar de vorige situatie zou het dus gewoon moeten werken.

Maar als hier nu een apple gebruiker zegt van dat kan niet onder Windows 2003, dan zal ik het gaan aanpassen en kijken wat er gebeurt. De schijf is een soort onderlinge opslag om bestanden door te kunnen geven naar andere medewerkers.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 07:27:
Die stelling is sowieso al verworpen, door het feit dat hij wel bij machshare1 en macshare kan.
[...]quote]
Die zijn ook maar 1 x gedeeld, 'gebruikersmap' heeft 2 share-namen en daar ging die stelling ook over.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1