Toon posts:

YAMAHA DVD-S1500 goede keus?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik overweeg om een YAMAHA DVD-S1500 aan te schaffen. Ik heb reeds de Yamaha RX-V800 receiver i.c.m. JBL L90 speakers(high end). De speler is wel heel veel geld, 499 euro in de winkel en op internet 429 euro.

Ik wil een zo mooi mogelijk geluid uit mn apparatuurtje halen, mijn vraag is:
Is het geluid veel beter dan bijv met de Yamaha DVD-S550 een speler van(159 euro).
is het misschien slimmer een ander soort speler te kopen die meer kan? zoals divx, xvid,...

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:51:
Hoi,

Ik overweeg om een YAMAHA DVD-S1500 aan te schaffen. Ik heb reeds de Yamaha RX-V800 receiver i.c.m. JBL L90 speakers(high end). De speler is wel heel veel geld, 499 euro in de winkel en op internet 429 euro.

Ik wil een zo mooi mogelijk geluid uit mn apparatuurtje halen, mijn vraag is:
Is het geluid veel beter dan bijv met de Yamaha DVD-S550 een speler van(159 euro).
is het misschien slimmer een ander soort speler te kopen die meer kan? zoals divx, xvid,...
Kon die S1500 ook geen DivX en XViD :? Of werd dat nou door iemand gesuggereerd in één of ander topic laatst?

Ik weet niet of je uiterlijk dezelfde apparatuur wilt hebben, maar de S1500 heeft een ander uiterlijk dan de S550. De S550 past bijvoorbeeld in de lijn van de V450 receiver, maar de S1500 past bij het "oude" model, de V440 receiver.

Verwijderd

Wat jij vooral wilt weten is of je er kwa geluidskwaliteit op vooruit gaat. Nu is geluidskwaliteit helaas geen uniform begrip. wat de één mooier vindt hoeft niet persé een verbetering te zijn. Of misschien vindt de één de verschillen erg groot terwijl jij het wel mee vindt vallen en zeker het prijsverschil niet gerechtvaardigd.

Je kunt het beste zelf de speler eens gaan bekijken, en beluisteren.

Over het verschil in geluidskwaliteit tussen de verschillende DVD spelers zijn interessante discussies geweest. Zoek daar eens op zou ik zeggen. :)

Dit topic is gesloten.