[XP] ICS + netwerk werkt niet meer na rebooten

Pagina: 1
Acties:

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem:

Er zijn 2 pc's, die noem ik even links en rechts. Op links komt het internet binnen. Rechts maakt verbinding met internet via links. Op links zitten dus 2 NIC's, de geïntegreerde en eentje door middel van een PCI-kaart. OP de een komt de internetverbinding binnen, en de ander maakt verbinding met rechts. Het probleem is echter dat de internetgateway prima werkt, ook na rebooten, echter de netwerkverbinding doet het na rebooten niet meer. Dit is de tweede keer dat het probleem zich voordoet, het is al eerder voorgekomen, maar toen ben ik er via allemaal omslachtige manieren uitgekomen, wat eigenlijk neerkwam op eindeloos proberen, kabels lostrekken, etc. Het lijkt me onlogisch dat dat iedere keer moet gebeuren als je netwerkverbinding wilt maken :? Maar goed, ik heb hier al op GoT gezocht maar ik heb het echt niet kunnen vinden, het is redelijk basic lijkt mij zo??? De meest voor de hand liggende optie leek mij éérst links aanzetten, en dan rechts aanzetten omdat rechts zijn IP via DHCP van links krijgt. Maar dit geldt echter niet :(

Hoe kan ik dit eenvoudige probleem oplossen?

Schiet me maar af als het tóch in de FAQ staat :z

/edit: allebei de pc's hebben exact dezelfde specs, en allebei WIndows XP SP2

[ Voor 4% gewijzigd door oli4100 op 06-12-2004 16:52 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je opstelling is duidelijk,

Je probleem echter niet. "het netwerk doet het niet" is niet zo'n technische term.

affijn: je moet niet de faq hebben maar de trouble shooter:
[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]
(ev vertel de foutmeldingen die je krijgt dan hier)

Is nou rechts het probleem? (ja ik zou ook eerst links opstarten, en dan pas rechts. )

En in plaats van rebooten van rechts zou je daar ook "ipconfig /renew" kunnen doen om te kijken of hij het netwerk herkent.

s6

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• oli4100
  • Niet online
leuk_he schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:09:
Je opstelling is duidelijk,

Je probleem echter niet. "het netwerk doet het niet" is niet zo'n technische term.

affijn: je moet niet de faq hebben maar de trouble shooter:
[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]
(ev vertel de foutmeldingen die je krijgt dan hier)

Is nou rechts het probleem? (ja ik zou ook eerst links opstarten, en dan pas rechts. )

En in plaats van rebooten van rechts zou je daar ook "ipconfig /renew" kunnen doen om te kijken of hij het netwerk herkent.

s6
Ik bedoel met " het netwerk doet het niet" dat je geen netwerschijven kunt benaderen/printers kunt gebruiken van een computer in het netwerk. Onduidelijk gesteld, sorry daarvoor. Ik weet dus niet welke pc het probleem is. ipconfig /renew geeft op rechts een verbindingsspeci + DNS achtervoegsel van "mshome.net" De NIC waarop hij echter zit aangesloten in links geeft geen enkel verbindingsspec + DNS achtervoegsel als ik ipconfig /renew doe.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

laat ik je eens bij de hand nemen:

[rml][ NT] troubleshooter FAQ: bestanden delen [/rml]
Als eerste moeten we er voor zorgen dat we de andere computer kunnen zien in de "Netwerk omgeving" of "Network Neighborhood". Kan je de andere pc nu zien? Let er op dit kan enige tijd (> 1 minuut) duren en heeft te maken met het NetBIOS-protocol.

1. Ja, ik zie de andere computer;

[rml][ NT] 2. Nee, ik zie alleen mijn eigen/geen computer.[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 06-12-2004 17:34 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• oli4100
  • Niet online
offtopic:
Sorry maar denk je dat ik een IQ-loze plant ben? :+

Alles staat goed, werkgroepen, IP's, shares, etc. Als ik jouw mooie link volg, en ook jouw vorige link, kom ik iedere keer uit op: [....]open een topic in NT. [...] Wat ik hierbij dus ook doe :)

/edit: Het rare is dus dat de ICS wél werkt, maar het "gewone" netwerk niet. Dus er is geen bestandsdeling en printerdeling mogelijk (en ja, die heb ik ingeschakeld in mijn verbindingsopties). Op de een of andere manier zorgt rebooten ervoor dat er geen netwerkverbinding gemaakt kan worden....pingen kan niet, niks kan. Maar ICS werkt wel 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door oli4100 op 06-12-2004 17:46 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

oli4100 schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:44:
[...]
Alles staat goed, werkgroepen, IP's, shares, etc. Als ik jouw mooie link volg, en ook jouw vorige link, kom ik iedere keer uit op: [....]open een topic in NT. [...] Wat ik hierbij dus ook doe :)
Maar uiteindelijk vergeet je het een en ander hier op te schrijven. b.v. kun je een host op ip nummer vinden? -> nee dan willen we de fouttmelding zien, etc etc.
/edit: Het rare is dus dat de ICS wél werkt, maar het "gewone" netwerk niet. Dus er is geen bestandsdeling en printerdeling mogelijk (en ja, die heb ik ingeschakeld in mijn verbindingsopties). Op de een of andere manier zorgt rebooten ervoor dat er geen netwerkverbinding gemaakt kan worden....pingen kan niet, niks kan. Maar ICS werkt wel 8)7
[/quote]
pingen werkt niet, maar internet wel? Dit klinkt als een firewall. En dan denk ik aan de windows firewall of een andere (norton systemworks/ antivirus/mail beveiliging etc etc. ) Dus kijk je firewall eens na.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 06-12-2004 18:00 ]

• oli4100
  • Niet online
leuk_he schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:59:
[...]

Maar uiteindelijk vergeet je het een en ander hier op te schrijven. b.v. kun je een host op ip nummer vinden? -> nee dan willen we de fouttmelding zien, etc etc.

[...]

pingen werkt niet, maar internet wel? Dit klinkt als een firewall. En dan denk ik aan de windows firewall of een andere (norton systemworks/ antivirus/mail beveiliging etc etc. ) Dus kijk je firewall eens na.
Is het ook niet. Het deed het namelijk eerst wel, mét firewall, maar nu niet meer...hij zegt dus dat ie de pc niet kan vinden als je netwerkverbinding probeert te maken. (Dat is dus idioot, want hij vindt hem kennelijk wel als hij gebruik maakt van ICS, anders zou dat toch ook niet werken |:( ) Het probleem is het rebooten. Wat gebeurt er na het rebooten? Geen idee...alle instellingen blijven hetzelfde, maar tóch werkt alleen ICS nog maar, en niet bestands/printerdeling. Zolang ik niet weet wat die verandering is, ben ik nog geen stap verder :(

[ Voor 4% gewijzigd door oli4100 op 06-12-2004 18:10 ]

• oli4100
  • Niet online
* Grote kick *

Het probleem bestaat nog steeds, de pc's herkennen elkaar nog steeds niet in het netwerk en de linkerpc ondervindt er zelfs invloed van als de rechterpc wordt gereboot. Dan hangt de muis af en toe, en de LAN verbinding die verbonden is met de rechterpc geeft dan aan niet verbonden te zijn, en daarna weer wel...Vervolgens gaat alles dan weer goed op beide pc's, dat wil zeggen dat er op beide pc's geïnternet kan worden, maar die bestands/printerdeling doet het nog steeds niet. Het is mij in de tussentijd ook niet meer gelukt het weer werkend te krijgen. Ik krijg, als ik op de één van beide pc's probeer een netwerkverbinding te maken, via een run-venstertje danwel via extra-netwerkverbinding maken, iedere keer dezelfde foutmelding, nadat er lange tijd niets gebeurd is. Deze foutmelding zegt: " U hebt niet de bevoegdheden om op MSHOME te komen [...] ", of iets dergelijks. Het komt er in ieder geval op neer dat ik, vanaf beide pc's, geen bevoegheden/niet gemachtigd ben om in de werkgroep te kijken (de werkgroep die voor beide pc's hetzelfde is) Hoe los ik dit op? Ik heb bijna alles al wel eens uit- en afgevinkt, dingen als een firewall, uitzonderingen in de windows firewall, norton, etc, etc. Hoe zorg ik ervoor dat dit werkt?

Overigens staat op beide pc's een trialware van Norton Internet Security geïnstalleerd. Vanwege persoonlijke slechte ervaringen met dit programma ben ik geneigd te zeggen dat het aan dit programma ligt. Ik heb echter ook tests gedaan met die security uit, en dan deed hij het ook niet. Toch blijf ik het programma stiekem verdenken. Iemand een oplossing?

• oli4100
  • Niet online
*kick*
Pagina: 1