Toon posts:

wat zegt ' X-Originating-IP: [195.xxx.xxx.xxx] in bron ?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg geregeld mailtjes van twee verschillende personen met verschillende email adressen.
Nu vermoed ik al een tijdje dat het hier dezelfde personen betreft. Kijk ik dus in outlook express naar de bron van het bericht dan komt het 'X-Originating-IP:' steeds overeen met elkaar.
Niet een keer maar bijna elke keer en ook op verschillende dagen.

Wie weet zeker dat het hier dezelfde persoon betreft?

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

In elk geval hetzelfde ip. Dat hoeft nog niet veel te zeggen, omdat een ip dynamisch toegewezen kan zijn. Natuurlijk kan een pc met een bepaald ip ook door verschillende mensen worden gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan computer ruimtes op scholen.

Dus om antwoord te geven op je vraag: helemaal zeker weet je het nooit.

[ Voor 17% gewijzigd door grhmpf op 06-12-2004 16:41 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Alleen die persoon die het zelf verstuurd heeft weet het zeker.
Wat je kan doen is een traceroute naar het ip adres uitvoeren en kijken waar je uitkomt.
Als het adres van een ISP als xs4all uitkomt zal het waarschijnlijk dezelfde zijn. ALs het proxies zijn of het adres van een provider komt die diensten aan bv. scholen levert, weet je nog niks zeker.

Verwijderd

Topicstarter
De personen wonen 160 km uit elkaar dus dat ze dezelfde computer gebruiken is onwaarschijnlijk en op scholen komen ze ook niet.....
Hoe doe je dat een 'trace route naar het ip adres'?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al een trace route gedaan met www.pcpitstop.com en het laatst te tracen adres is tiscali.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:46:
Hoe doe je dat een 'trace route naar het ip adres'?
In windows XP/2K druk je op start -> Run... / Uitvoeren... -> Open: cmd -> in het venstertje typ je "tracert 195.xxx.xxx.xxx" :)
Pagina: 1