Data wall / Video wall

Pagina: 1
Acties:

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik ben bezig met een data wall project;

Hardware;
Gigabyte GA 7VAX
1024MB PC2700
1x Maxtor 80GB ATA133
Athlon 3000+ FSB333 (was 1400 / 266)
4x Matrox G200MMS

OS;
Windows XP Pro EN SP2

Met de videokaarten is het mogelijk onder windows XP tot 16 schermen in willekeurige configuraties in te stellen. Elke videokaart kan 4 schermen aansturen.

Huidige configuratie; 15 schermen (5x3) 90 graden gekanteld, resolutie 2400x1920 (per scherm 640x480) 16 bits kleuren en refresh rate 60 Hz

Nu heb ik Windows een beetje uitgekleed zodat er zo min mogelijk onnodige services ed. draaien. Met de drivers van Matrox is het een fluitje van een cent om de instellingen te doen.
Echter wat ze erbij vertellen is dat directx niet meer werkt in "advanced multi display setup".
Verder zet ik de processor priority van MPC op "High"
Qua geheugen zit ik op 143MB, beetje overkill dus.

Als ik een filmpje afdraai schokt het en staat de proc op 100% te stampen. Maakt niet uit of het een DVD, AVI of MOV is.

Wat kan ik nog proberen om het vloeiend te laten lopen?

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

ik heb geen ervaring met deze (neem aan PCI?) kaartjes of opstelling, maar wat als je er 1 of meerdere kaartjes uithaald? want ik dacht namelijk dat je pci bus op 33 of 66 mhz loopt en dat ie dat moet delen met alle (PCI) uitbreidings kaarten, zou dus kunnen zijn dat er te weinig bandbreedte is om alle kaartjes aan te sturen... en anders: doet ie het ook als je er 3 monitoren op aansluit ipv 4???

just my 2 cents

• nilski
Het zijn idd PCI kaarten (anders zou het nooit passen..)
De grap is wel dat ik 15 schermen tegelijk wil gebruiken. Als ik het filmpje in een kleiner scherm draai (in de zelfde opstelling) gaat het wel goed. In full screen stottert hij alleen.

Maar als het de beperking van de PCI bus is valt er weinig aan te doen.. :(

[ Voor 14% gewijzigd door nilski op 06-12-2004 18:21 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

nilski schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:19:
Het zijn idd PCI kaarten (anders zou het nooit passen..)
De grap is wel dat ik 15 schermen tegelijk wil gebruiken. Als ik het filmpje in een kleiner scherm draai (in de zelfde opstelling) gaat het wel goed. In full screen stottert hij alleen.

Maar als het de beperking van de PCI bus is valt er weinig aan te doen.. :(
en als je het scherm van het filmpje dan maximaliseerd ipv fullscreen, stottert het dan ook?

Het kan liggen aan de 'output plugin' wat gebruikt wordt door je speler. Bij VLC kan je deze btw zelf selecteren.

• nilski
Hmm, nog niet geprobeert geloof ik.
VLC ook al geprobeert. Die opent een nieuwe box met "VLC (DirectX Output)" :|
Heb nu Mov Output geselecteerd maar hij blijft "VLC (DirectX Output)" geven ?!

[ Voor 34% gewijzigd door nilski op 06-12-2004 18:55 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

de enige manier om zeker te weten dat het geen beperking is van de pci-bus, is testen...

probeer het eens met 2 of 3 kaarten ipv 4 dan weet je het 100% zeker

• nilski
ok, ik ga weer an het testen...
Maar in geval dat; is het mogelijk om 1 virtual desktop via 2 of meer systemen te projecteren?
Ik heb wel wat gelezen over een project maar dat leek me nou niet ideaal...
(http://gstreamer.freedesktop.org/apps/videowhale.html )

WAZUUUUUUUP!!!!!

• nilski
ok, met twee kaarten loopt het wat soepeler maar nog zit ik aan max processorbelasting. ik ga wel eens klooien met linux dan maar :S

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

nilski schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:05:
ok, met twee kaarten loopt het wat soepeler maar nog zit ik aan max processorbelasting. ik ga wel eens klooien met linux dan maar :S
Ik denk dat die hoge belasting op de cpu komt omdat ie geen hardware acceleratie kan gebruiken. DirectX werkt immers ook niet. Als je met linux gaat werken moet je erop even weten dat je je dekstop kan spreiden over alle monitoren dat noemt men Xinerama. Als je dat niet wil moet je het niet gebruiken, maar dan krijgt iedere monitor een eigen desktop omgeving die niet afhankelijk is van een andere monitor. Op die manier deel je eigenlijk je tobo en muis over meerdere desktops. Als je geen Xinerama wil gebruiken moet je toch de howto gebruiken ervan maar dan gewoon Xinerama niet inschakelen.

Wat ook in de howto staat:
If you are using a single multiheaded card you will need to refer to your video card manufacturers instructions. I know that both nVidia and Matrox support Linux multihead setups. nVidia includes some documentation with their drivers, but I don't have one of these cards to test with so I don't have any specific details.
Suc6 :)
Pagina: 1