Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB satelliet (dvd + remote + card reader)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een MCE pc zo verbouwen dat de DVD-brander (IDE -> USB), USB remote control ontvanger, USB card reader en eventueel een LCD schermpje (serieel naar USB) in een losse platte kast zitten, gescheiden dus van de hoofdkast. Ik wil nl. die kast niet in het zicht hebben.
Dat houdt in dat ik in de platte "satteliet" kast eeen USB hub moet plaatsen en een voeding. Tussen de PC kast en het DVD-speler kastje hoeft dan alleen een USB 2.0 kabel te liggen.
Zie ik iets over het hoofd? Kan alles wel via die USB kabel lopen of is de doorvoersnelheid te laag?

Graag commentaar of aanbevelingen.
Alvast bedankt.

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Lijkt me simpel,. kastje met usb hub erin, alles daarop aansluiten. usb hub aan usb van de hoofdkast hangen. opgelost! Snel zat voor dvd afspelen (werkt al via een paralelle verbinding) en een paar megabyte per seconde overpompen (3200kb/s?) )moet ook lukken voor branden denk ik. Gaat alleen best veel processing power kosten als je brand :)

I said I'd be back...

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:48

SA007

Moderator Tweaking
Let goed op dat je uit usb alleen lang niet genoeg stroom kan trekken, neem dus wel een usb hub met adapter, anders trek je misschien je mobo kapot en das natuurlijk zonde...

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-11 20:25

Adonias

Oe! Buttons :9

Dit wilde ik ook al tijden doen, maar dan met 2 branders, natuurlijk een aparte voeding, maar.... ik ben nog op zoek naar 2 goedkope (goede) usb-->ide adapters (zonder voeding, die maak ik zelf)

Iemand ideeën?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:48

SA007

Moderator Tweaking
gewoon een paar goedkope externe kassies kopen, die zijn vaak even duur of zelfs goedkoper dan die converters los.

Plus je hebt ene leuk ding om hdd's makkelijk in te vervoeren zonder dat je kans hebt op fysieke beschadiging (baan doorgekrast door een sleutel ofzo).

• Adonias

Adonias

Ik heb ooit gehoord van 15 euro voor een convertertje... da's een stuk minder dan een 5,25" externe behuizing voor 40 euro...

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Adonias schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:27:
Ik heb ooit gehoord van 15 euro voor een convertertje... da's een stuk minder dan een 5,25" externe behuizing voor 40 euro...
zelfs die zijn er al voor 25, als je even goed zoekt moet het iig lukken voor 25 of minder.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
USB2 -> IDE adaptors (krijg je er zelfs een mooie voeding bij) kostte mij laatst zo'n 14 eur, incl verzendkosten...

http://cgi.ebay.com/ws/eB...1994&item=6726876879&rd=1 ( 14,78 eur)

http://cgi.ebay.com/ws/eB...1993&item=6727924071&rd=1 (13,45 eur)

Allemaal ruim onder de 20 eur, geen gekloot met douane dus, en had t met 1.5 week in huis.

• Adonias

Adonias

thnx!
Pagina: 1