[Autoradio] Sony Xplod cdx-c8000rx - Audio In

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar van een 2e hands Sony Xplod Radio/cd-speler. Voordat ik de radio ging inbouwen in mijn auto, zag ik dat er een Audio-In ingang op zit. Dit zijn 2 Tulip-stekkers aansluitingen (links en rechts) en zitten naast de 4 Tulip-aansluitingen voor de extra versterker(linksvoor, rechtsvoor, linksachter, rechtsachter). De radio ziet er alsvolgt uit: http://www.kieskeurig.nl/...965E8C1256A940061EEC8.htm

Wat ik nu gedaan heb is een kabel op de Audio-In aangesloten, deze kabel gaat van 2 Tulip-stekkers naar een jackplug (voor m'n MP3-speler). Ik wil dus graag ook mijn mp3's kunnen afspelen via de audio-in.

Tot zover is het allemaal gelukt, maar ik heb echt geen idee hoe ik op de radio de Audio-In poort selecteer als source. Heeft iemand hier een idee over?

Thnx!

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Zit 'r wel een "CD-changer" source op waar je naar kunt omschakelen? In dat geval moet je waarschijnlijk in één van de menu's instellen dat je de aansluiting van de CD-wisselaar als AUX-in gebruikt. Als je dat doet zul je wel "AUX-in" o.i.d. kunnen selecteren en zal de "CD-changer" verdwenen zijn uit de source-selectie.

Zo werkt(e) het tenminste bij bepaalde Kenwood, Clarion en JVC-modellen.

Heb je geen handleiding :?

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 06-12-2004 16:23 ]

Verwijderd

hier al gezocht ?

• Wouter!
Of op Google, als volgt:

cdx-c8000rx filetype:pdf = KLIK!

Eerste hit: KLIK!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Yep, Sony kan dat veelal alleen via een module zoals de XA-107 of de XA-300

Een module die de line-in voor de wisselaar combineerd met een AUX via een electronische module. Anders moet je eens uitkijken naar een FM modulator.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Wouter!
Sinclair schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:28:
Yep, Sony kan dat veelal alleen via een module zoals de XA-107 of de XA-300

Een module die de line-in voor de wisselaar combineerd met een AUX via een electronische module. Anders moet je eens uitkijken naar een FM modulator.....
Voor JVC heb je ook zo'n Line-converter nodig die je op de ingang voor je wisselaar kunt aansluiten. Zo'n ding kost ook al iets van €100,-. Vervolgens moet je dan nog in je menu instellen dat je 'm ook als Line-in gebruikt en niet als wisselaar.

edit: In de handleiding die ik heb gelinkt staat er niets over in wat ik zo gauw kan zien. Wel staat 'r een lijstje met mogelijke accesoires en apparaten waar die adapter-box mogelijk bijstaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Wouter! op 06-12-2004 16:38 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij sony radio's die aux in hebben, moet je als je op source drukt vanzelf "aux" langs zien komen in het scherm... Dus ik ben bang dat dat er bij jou niet opzit, en dat het een cd wisselaar-input is... Maar ik zal even in de beschrijving kijken voor je ;)

edit: alleen wisselaar dus... En dan zijn voor sony inderdaad verschillende kastjes beschikbaar die het mogelijk maken om bijvoorbeeld een mp3speler op de cdwisselaar ingang te plaatsen... Vanaf 79 euro als ik me niet vergis...

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 06-12-2004 16:56 ]

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Oke, stel je voor dat het voor de CD-wisselaar is, is er dan geen mogelijkheid om een knopje of functie te activeren door een nepstekkertje ergens in te pluggen?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Wouter!
freaky20 schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:56:
Oke, stel je voor dat het voor de CD-wisselaar is, is er dan geen mogelijkheid om een knopje of functie te activeren door een nepstekkertje ergens in te pluggen?
Dat doen die kastjes dus ...

• Wouter!
Ik weet 't niet hoor ... maar ik denk dat dit voor velen niet is weggelegd :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:31
I know, voor mij spijtiggenoeg ook niet...
Maar misschien is Richardt wel te overhalen om een dongletje te maken. :)
Pagina: 1