Harde schijf "kwijt"

Pagina: 1
Acties:

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-01 18:08
Na het terugplaatsen van een Ghost op een P4 met de volgende harde-schijf configuratie (1 x WD200BB-00DGA0 (20gb), 1x MAXTOR 6Y080L0 (80 gb) en 1x 80gb via Firewire) wordt de interne MAXTOR harde schijf door Windows XP niet meer als harde schijf herkent.

Partition Magic geeft het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.raoulbrouns.nl/images/partitionmagic.jpg

Maar, op het moment is het niet mogelijk om ook maar enige data vanaf die schijf terug te krijgen. Create a new partition geeft aan dat de geselecteerde schijf een of meer partities bevat, welke niet te verplaatsen zijn.

Zou deze harde schijf nu helemaal kapot zijn? Of is er op de een of andere manier nog hoop? Dit aangezien hier diverse belangrijke ingeladen videobeelden op staan.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je met Partition Magic niet wat uitvissen of uitproberen?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 23:59
Is het niet mogelijk om via pm/systeembeheer deze schijf een drive/stations letter toe te wijzen.
Denk dat je m dan wel kunt benaderen, als je de schijf weer terug wil zetten naar een standaard disk ipv dynamisch moet je dus wel eerst je partities verwijderen.
succes. ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het gaat hier om een dynamische volume, niet? Dan moet je gewoon in schijfbeheer duiken en deze eventueel importeren en/of een schijfletter toewijzen :)

Zie ook OM FAQ - Hoe krijg ik verloren gegane data terug? en dan onder "Dynamische volumes" :)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
ik heb wel es gehad dat ik een ghost terugzette op een 486 en toen gaf ie een non- system disk error. Ik denk dat je bij het maken van de ghost hebt gekozen voor 'disk to image' en bij het terugzetten van 'image to partition' (of andersom). Dat was de fout die ik ook maakte.