TV-Out verspringt van kleur>zw na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

• dix
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb mijn PC aangesloten op mijn TV. Echter krijg ik na een tijdje (random) het probleem dat het beeld spontaan even zwart wit 'knippert' en dan weer terug springt naar kleur. Dit blijft hij dan om de zoveel seconden herhalen.
De TV is een Samsung 72cm breedbeeld tv (100hz) en de videokaart waarop deze zit aangesloten is een Geforce Ti4400 (Asus..). Het kabeltje dat ik gebruik is een composiet kabeltje. Met s-video krijg ik lelijke storingen over het beeld dus dat gebruik ik niet, ik weet verder niet of dat wel zou (blijven) werken.

Hoe ik de resolutie/kleur/nview-gebeuren ook instel, hij blijft dit probleem behouden. Andere detonator versie helpt niet, lengte van de kabel maakt ook niet uit (je weet het nooit ;)).

Wat wél werkt, is de tv-out ipv PAL op NTSC zetten! Maar de beeldkwaliteit is dan zo enorm bagger dat dit eigenlijk geen optie is.

Wat ik gisteravond wel heb opgemerkt is dat wanneer ik de TV helemaal uit zet (via de knop), en eventjes uit laat staan waarna ik hem weer aanzet, het beeld weer (constant) kleur is voor een paar minuten. Echter dan begint het gezever weer, helaas.
Zou het misschien aan de tv zelf kunnen liggen? Verder heeft hij toch nergens last van en ik bedenk me net dat de tv-out van mijn laptop totaal geen problemen vertoond op de tv.

Ik heb momenteel MCE2005 op mijn pc staan en gebruik hem dan ook puur als multimedia-center-ding onder mijn tv. Je kan je voorstellen dat dat niet echt lekker werkt als het beeld steeds even zwart-wit wordt tijdens het kijken van een film :/

Ik heb de laatste (frustrerende) dagen niks kunnen vinden over mijn probleem (ik heb het probleem al langer maar het is nooit echt een 'probleem' geweest omdat ik hem toch niet/nauwelijks gebruikte met de TV). Dus jullie zijn mijn laatste hoop ;)