Toon posts:

[XP] Scherm bevriest*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet geen eens of het wel een echt XP probleem is maar ik weet het ook niet meer. Het volgende is er aan de hand.

Ik heb net een nieuwe PC gekocht. Nu heb ik sinds vorige week er al problemen mee. De PC bleef ineens hangen in UT2004. CTRL+ALT+DEL werkte niet, resetknop zit er niet op dus ik de powerknop maar indrukken. Ik weer de PC aandoen en toen vroeg hij ineens om een bootdisk die ik niet heb. Toen heb ik de Boot-volgorde maar veranderd en de fabrieksinstellingen teruggezet. Dus alles leeg en er weer op. 3 uur later kreeg ik hetzelfde probleem weer en dit heb ik nu al 10x gehad.

Als ik kies voor de repair mogelijkheid die de XP install aanbiedt kom ik in DOS en dan zegt hij dat al mijn partities leeg zijn (C, D en E). Wanneer ik dan "exit" intyp en de PC opnieuw opstart en weer de windows install ga doen en kies voor nieuwe installatie zegt hij ineens dat er wel wat op de schijven staan (LET OP: Dit werkt alleen in deze volgorde. Ik vermeld er ook maar even bij dat voordat ik het "repair-gedeelte" heb gedaan de PC minimaal 5 minuten erover doet om in de installatie te komen, terwijl hij na de repair het binnen 10sec doet).

Kan iemand mij alstu helpen want hier heb ik niet een bak geld voor neergeteld.

System specs:
Pentium 4, 2.3 ghz
512DDR
128 MB GF4
(dast belangrijkste denk ik)

Gegroet de immer aan de bar hangende barhanger.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou in eerste instantie zo denken aan je HD('s). Misschien kun je 'm/ze testen in een andere PC, of een andere HD proberen in jouw PC?

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Als het de HD zou zijn, stel....Zou hij dan helemaal niks meer moeten doen? Ik bedoel het is wel vaag dat hij het soms een halve dag doet en dan weer met hetzelfde probleem op de proppen komt....

Misschien een virus? Misschien wat veranderd in opstartbestanden? Ik heb geen flauw idee maar hoopte dat iemand hier hetzelfde probleem heeft of wel eens heeft gehad en dan het simpel is te verhelpen....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn de exacte meldingen waar de machine mee hangt? Anders zou je er wellicht mee naar de winkel kunnen gaan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Er komt geen melding, hij hangt gewoon, doet helemaal niks meer. Dus dan druk ik de powerknop maar weer in. Dan blijft hij 2 minuten op het Intel 4 scherm hangen wat normaal na 4sec wel weg is, dan blijft het even zwart, dan pakt hij de windows installatie, dan wordt ie weer zwart, dan kom ik in repair, nieuwe of afsluiten scherm. Als ik kies voor nieuwe installatie kan hij geen harde schijf vinden. Dus ik moet eerst voor repair doen. Dan kom ik dus in DOS, dan typ ik dir en zegt ie dat alles leeg is. Dan start ik opnieuw op en ga weer in de XP install, kies voor nieuwe installatie > repair en huppa, alles staat er weer op, duurt een 20min om alles te repairen en dan heb ik er weer 3uurtjes plezier van en dan hangt ie weer....

/edit, niet alleen met UT2k4, dat was de eerste keer. Ook met TV kijken via TV-kaart of gewoon met internetten. Willekeurig dus....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 16:27 ]

Verwijderd

Het lijkt mij dat als je deze pc nog maar een week hebt, dat je er zeker mee terugmoet gaan naar de leverancier. Het klinkt mij als een hardware probleem in de oren, misschien iets wat te warm wordt?

Verwijderd

ander geheugen proberen, heb ik ook gehad met geheugen dat
niet was goedgekeurd door de mobo fabrikant..

Verwijderd

Topicstarter
Eerste 2 weken deed hij het prima, liep als een tiet zoals ze dat zo mooi zeggen. Het begon vorige week donderdag.....

Het lijkt mij dus sterk dat het hardware gerelateerd is, maar mss wel een virus die iets raars vernachelt heeft......of is dat te ver gezocht? In dit soort dingen ben ik maar een n00b maar zou het zo kunnen zijn dat hij bestanden bewaart na een fresh install waar het virus nog zou kunnen inzitten die dan de pc laat hangen en iets met het booten uitspookt?

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, fixboot in het recovery scherm werkte alleen de eerste keer, nou kan hij niks vinden. Als ik dan het recovery scherm afsluit dus en windows opnieuw installeer en kies voor de repair optie dan kan hij het wel weer vinden.....

Dus er moet ergens een fout in het booten zitten denk ik....

3 partitites zitten er op: C, D en E schijf. C schijf staat XP op. Misschien gekloot met mijn partities? En zou dit door een virus kunnen komen?

Verwijderd

Topicstarter
Was ik alweer met weer wat extra info:

Bij FIXBOOT krijg ik: "FIXBOOT kan het opgegeven station niet vinden, of het opgegeven station is ongeldig."

Bij CHKDSK C: krijg ik: "Het volume lijkt 1 of meer onherstelbare problemen te hebben."

Nu zit ik inmiddels alweer in de repair installatie en repareert hij gewoon mijn XP installatie op de C: partitie.....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Barhanger - als je zelf de laatste reactie hebt gepost, zou je dan aub je laatste post willen bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem :)

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:29
Lijkt mij beter om terug te gaan naar de winkel. Wil je dat niet , dan zou ik het toch zoeken in je HD's . Zoek het tooltje van de fabrikant erbij en run dat. Kijk dan wat dat opleverd.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33

BCC

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:43:
Eerste 2 weken deed hij het prima, liep als een tiet zoals ze dat zo mooi zeggen. Het begon vorige week donderdag.....Het lijkt mij dus sterk dat het hardware gerelateerd is,
Haha, de eerste regel van PC debuggen: alles kan kapot gaan, altijd, ook al kostte het 400+ euro :). Maar zo te horen is inderdaad je HD of je geheugen brak (waardoor je foute info wegschrijft naar je HD en je Windows installatie elke keer sloopt).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom liet dat probleem zich dan niet vanaf dag1 zien en pas na 2week? Is that normal? :S

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33

BCC

Omdat het pas na 2 weken intensief gebruik kapot ging :)? Je kan bij een nieuwe auto toch ook na 2 weken een lekke band krijgen?

[ Voor 39% gewijzigd door BCC op 06-12-2004 17:57 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:51:
[...]

Haha, de eerste regel van PC debuggen: alles kan kapot gaan, altijd, ook al kostte het 400+ euro :).
Aparte humor....Dit is niet echt om te lachen. Misschien zou ik de helpdesk van Medion eens moeten bellen en vragen wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Jullie denken niet aan een virus of een fout met de partitietabellen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:58:
[...]

Aparte humor....Dit is niet echt om te lachen. Misschien zou ik de helpdesk van Medion eens moeten bellen en vragen wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Jullie denken niet aan een virus of een fout met de partitietabellen?
Ik denk eerder aan een defecte harde schijf of een niet correcte ide controller. Gezien het feit dat het pas twee weken later begint, lijkt het mij je harde schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Prima, ik dank u allen voor de medewerking en hulp. Ik zal ermee heen gaan. Verdomde rotdingen, koop je een nieuwe PC omdat de oude is gecrashed en dan heb je dit 2 weken later met een gloednieuwe!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb met de Medion hotline gebeld (ja ik weet, klinkt spannend) en het probleem is opgelost. Het bleek rechtspanning te wezen. Dus teveel apparaten op de PC aangesloten zodat het moederbord de spanning niet aan kon en ging hangen.

Oplossing: 2draad doormidden scheuren, lus in de kast maken en verbinden aan verwarmingsbuis zodat deze spanning opvangt et voilla.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:19:
Nou ik heb met de Medion hotline gebeld (ja ik weet, klinkt spannend) en het probleem is opgelost. Het bleek rechtspanning te wezen. Dus teveel apparaten op de PC aangesloten zodat het moederbord de spanning niet aan kon en ging hangen.

Oplossing: 2draad doormidden scheuren, lus in de kast maken en verbinden aan verwarmingsbuis zodat deze spanning opvangt et voilla.
en dat is een normale oplossing a la aldi/medion? lekker geregeld zootje!
www.nieuwevoeding.nl pffffffffff

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:30
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:05:
Prima, ik dank u allen voor de medewerking en hulp. Ik zal ermee heen gaan. Verdomde rotdingen, koop je een nieuwe PC omdat de oude is gecrashed en dan heb je dit 2 weken later met een gloednieuwe!
En je oude is zelfs weer eerder aan de praat dan je nieuwe.. ;)

wel een beetje een vreemde oplossing van medion.. Maar goed.. als het maar werkt.. :)

Verwijderd

Sorry, maar als je je pc aan je verwarmingsbuis moet gaan verbinden.... 8)7

Verwijderd

8)7 8)7

Ik zou een nieuwe voeding eisen hier...... Dat vindt ik echtniet normaal deze oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij begon weer met het geouwehoer dus ik weer naar Medion bellen. Echter nu kreeg ik een hele andere oplossing voorgeschotelt. De kast was te KLEIN!!! dus ik moest er nog een goede fan bijkopen zodat hij niet oververhit zou raken, waarop mijn logische reactie was: "Hebben al die PC's van Medion dat dan?" Zegt die domme kloot aan de telefoon: "Ja meneer, dat hebben ze allemaal".

Toen was ik het zat dus de telefoon op de haak gesmeten en als een speer met die kast terug naar de shop, ik een nieuwe kast eisen, meegekregen en probleem opgelost zo lijkt het nu...

Stomme apen bij Medion...
Pagina: 1