[2000] Proces automatisch verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39
Ik wil graag weten of het op een of andere manier mogelijk is een proces automatisch te "killen".
In mijn situatie wil ik bijvoorbeeld voorkomen dat notepad.exe proces open blijft staan (op de server) en deze moet gelijk, of na bepaalde tijd, verwijderd worden als draaiend proces.

Het gaat trouwens om Win2000 en aangezien het om zakelijk gebruik gaat mag bovenstaande dus niet door "illegale" tooltjes bewerkstelligt worden.

Iemand een idee ???

Limbids

Verwijderd

Beetje vage request, want als je gewoon je sessie netjes uitlogt heb je dat probleem zowieso niet.

maar ik denk dat jezelf wat moet fabrieken:

bijv zoiets:

for /f "tokens=pidplaats" %%a in ('tlist^|find /i "notepad.exe"') do kill %%a

en dat regelmatig schedulen... (tlist is ms resourcekit)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 16:24 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit zou je zelf met een beetje zoeken op GoT, Google of in de MS KB makkelijk kunnen vinden :) Ik zet je OS Windows 2000 nog even tussen blokhaken in de titel zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom zou je dat willen dan? Automatisch processen killen is maar heel zelden een goed idee eigenlijk :)

In ieder geval zou je wat iis5_rulez zegt kunnen doen, een alternatief is om een 'logoff' screensaver in te stellen zodat er sowieso nooit processen open blijven staan :)

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39
Vanuit mijn werk ondersteunen wij een software voor labs van verschillende ziekenhuizen.
Als ze een verkeerde keuze doen voor een etiketten-printer (etiketten voor op de bloedbuisjes) en ze kiezen dan een z.g. "notepad-printer", dan wordt hun request op de server afgehandeld.

Notepad moet dan handmatig gesloten worden. Aangezien de gebruikers niet op de server zitten/kunnen zien ze die notepad nooit en kunnen ze die niet sluiten.
Resultaat: het systeem "hangt", oftewel wacht tot notepad gesloten is alvorens verder te gaan.
Om te voorkomen dat dit gebeurd moet het notepad proces afgebroken worden als dat op de server gestart wordt. Of het moet na een bepaalde tijd afgebroken worden.

En ja, ik heb ook al via Google etc gezocht, maar nog geen sluitend antwoord kunnen vinden (behalve dan allerlei tooltjes waarvoor je als bedrijf uiteraard moet betalen).
Vandaar dat ik uit de kennis van de "GoT-forum-vriendjes/vriendinnetjes" wil putten om een idee te krijgen of het kan en hoe het kan. Neemt niet weg dat ik zelf ook nog driftig op zoek ben naar een antwoord!

Limbids