Toon posts:

MSN Sniffer icm Zyxel 650HW

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs netwerkje thuis aangelegd (met adsl). Kinderen hebben nu ook eigen pc'tje. ik zie ze vaak chatten en ben als ouders wel geinteresseerd of dit met bekende of onbekende is.
kortom: ik ging eens zoeken naar een msn sniffer.

gevonden maar werkt niet. volgens software moet ik port mirroring aanzetten. in de handleiding van mijn zyxel 650-hw serie kom ik daar niets van tegen.

ik hoop dat dit bericht in het juiste forum is geplaatst. in zoekacties op dit forum naar msn sniffer wel het een en ander gevonden maar niets over port mirroring.

de software: msn monitor; etherboss msn; win chat monitor. maken trouwens bijna allemaal gebruik van winp IP.

iemand raad?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 12:21
Sniffen mag niet. Dat is een inbreuk op privacy. Ja, helaas... dit geldt ook voor je kinders. Dan moet je er maar achter gaan zitten ofzo?

Ethereal gebruik ik om m'n eigen netwerk te scannen op malicious pakketjes.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18

bonzz.netninja

Niente baffi

TRON schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:38:
Sniffen mag niet. Dat is een inbreuk op privacy. Ja, helaas... dit geldt ook voor je kinders. Dan moet je er maar achter gaan zitten ofzo?

Ethereal gebruik ik om m'n eigen netwerk te scannen op malicious pakketjes.
niet als dat van te voren kenbaar wordt gemaakt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

is het anders niet makkelijker om een key logger te installeren? dan deel je desnoods hun schijf en lees je dat bestand af en toe even uit.

netjes is anders maar ik kan het me in deze tijd wel voorstellen dat je wil weten met wie ze chatten en enigzins waarover.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Je zuigt echt als papa als je dit doet. Ook al meld je dit van te voren. Net zoals iets als van je mag dan wel een eigen kamer hebben, maar je zit nog op school en betaald geen huur dus ik ga wanneer ik dat wil lekker door je kamer heen. Als jij bang bent dat je kinderen iets op msn doen dat niet door beugel kan, kun je ook proberen om op een leuke manier met je kind om te gaan, dan ze zo te bespieden.

Maar goed, als het een router is kun je volgens mij sniffen, alleen als het hub is. Tenzij je de internetconnectie van router naar je provider kan sniffen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Misschien gewoon je kinderen vertrouwen :?

Ik vind dit zelf absoluut geen goede oplossing, klaarblijkelijk heb je totaal geen vertrouwen in je kinderen en is de communicatie ook niet echt lekker... anders is zo een oplossing namelijk totaal niet nodig

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 20:42
is ook een tijdje bij mij en mn broer gedaan, mn vader met ethereal kijken wanneer de laatste packages werden verzonden vanaf onze pc, ofterwel: wanneer wij onze pc's uitzetten om te gaan pitten... onwijze ruzie over gehad en uiteindelijk is hij ermee gekapt :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad ook wel gedacht aan de ethische bezwaren... maar een computer is voor school praktisch noodzakelijk.
het gaat er mij niet om waar die jongens het met hun klasgenootjes e.d. over hebben, ik wil ze puur beschermen voor mensen die zich als iemand anders voordoen en met hen willen afspreken ofzo.

vroeger was daar geen sprake van en de tijden veranderen. of ze wel of niet roken, spijbelen e.d.weet ik wel... die dingen wisten mijn ouders vroeger ook en daar gaat het dus niet om.

ok hoop dat iemand met een interessant iedee kan komen. die keylogger is wel een idee ja, maar dat zien ze denk ik wel. eentje is behoorlijk handig met dat ding

Verwijderd

Topicstarter
Het is een router ja. maar wat zijn andere termen voor port mirroring? misschien heet het wel anders?

Verwijderd

Ik kan me er enigsinds wel iets bij voorstellen, geen idee hoe oud de kids zijn natuurlijk, maar met al die rotzooi op msn qua ouwe mannetjes en weet ik het, geen verkeerde ged8tegang

msn heeft toch ook de functie om automatisch gesprekken op te slaan? die eens aanvinken en dan de boel eens in de zoveel tijd uitlezen?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:55:
Het is een router ja. maar wat zijn andere termen voor port mirroring? misschien heet het wel anders?
Port mirroring, also known as a roving analysis port, is a method of monitoring network traffic that forwards a copy of each incoming and outgoing packet from one port of a network switch to another port where the packet can be studied.
http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci511650,00.html
:)

Verwijderd

Sorry hoor, maar al ben je bang en wil je ze beschermen tegen 'onbekende mensen' op msn moet je msn gewoon verbieden...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:53:
ik heb inderdaad ook wel gedacht aan de ethische bezwaren... maar een computer is voor school praktisch noodzakelijk.
het gaat er mij niet om waar die jongens het met hun klasgenootjes e.d. over hebben, ik wil ze puur beschermen voor mensen die zich als iemand anders voordoen en met hen willen afspreken ofzo.

vroeger was daar geen sprake van en de tijden veranderen. of ze wel of niet roken, spijbelen e.d.weet ik wel... die dingen wisten mijn ouders vroeger ook en daar gaat het dus niet om.

ok hoop dat iemand met een interessant iedee kan komen. die keylogger is wel een idee ja, maar dat zien ze denk ik wel. eentje is behoorlijk handig met dat ding
Ook dit los je op met goede gesprekken, juiste communicatie van beide kanten. Ik kan je wel een les psycholohie hier gaan geven, maar dat lijkt mij een beetje ver gaan ;)
Geloof me, communicatie de key... wat jij wil is 100% controle over elke situatie hebben (is niet gezond ;) )

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

FYI: Met de Zyxel 650H kan het niet.

EDIT:
De HW is de H met een stukje wireless.

[ Voor 41% gewijzigd door Freee!! op 06-12-2004 16:04 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
dingen als 100% controle e.d. vind ik niet bij mij passen. gesprekken met vriendjes enzo (want ik weet wie dat zijn -> communicatie is goed) interesseren mij niet.

tijden zijn gewoon anders jongens. ik ben trouwens benieuwd of een van de tegenstanders kinderen heeft.

maar eigenlijk: kunnen we ons beperken tot de technische aard? misschien erg interessant maar vast niet bedoeld voor dit forum.

alvast bedankt

Verwijderd

chatten met msn zou je moeten kunnne loggen met msn plus })

dat gebruiken meerdere mensen die ik ken om hun kinderen te controleren :)

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:03:
FYI: Met de Zyxel 650H kan het niet.
dat klinkt erg stellig! kan ik daar nog iets aan doen? kan je uitlegge waarom niet?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:04:
[...]
dat klinkt erg stellig! kan ik daar nog iets aan doen? kan je uitlegge waarom niet?
Ik heb zelf een Zyxel 650H en ik heb even gekeken, die mogelijkheid zit er gewoon niet in. Ik zie voldoende mogelijkheden om er wat aan te doen, maar dat kost wat tijd, geld en moeite en gaat daarnaast volledig buiten je Zyxel 650HW om.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 08:01

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik zou je kinderen gewoon het nodige vertrouwen geven, en als ze met iemand afspreken (hoe oud zijn ze dan wel niet?) dan weet jij dat ook want ze zijn niet thuis noch ben een kameraad... En als er 1 handig is met computers, en die ontdekt dat jij zit te lezen wat hij allemaal over MSN verteld, nou als die daar achter komt... zal een toffe ruzie worden... Ik kan het al niet hebben dan mijn broer achter mij staat als ik op MSN zit, laat staan dat mijn pa mijn logs zou gaan doorlezen :X

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:04:
[...]

Zoals al meer geopperd is. Gewoon MSN plus installen en dit laten loggen. De logs kunnen ecrypted worden met wachtwoord.

Als je een sniffer gaat draaien, krijg je VEEL meer te zien dan je wil.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:53:
er zijn keyloggers die zich toch vrij diep in je systeem nestelen en dan is het best lastig om die er zo even uit te vissen. de logfiles kunnen zelfs encrypted worden opgeslagen om het nog iets moeilijker te maken. maar ja, alles is te detecteren als men een vermoeden heeft en de technische knowhow... maar dat geld ook voor sniffen. ik kan helaas verder vrij weinig meer vertellen aangezien de programma;s ook voor de minder legale dingen op internet gebruikt kunnen worden ;)

praat in ieder geval ook uitgebreid met je kinderen over datgene waar je bang voor bent. het zal ze altijd bij blijven en hopelijk gaat alles dan goed. maar ik kan je angst wel voorstellen ondanks dat ik nog geen kinderen heb. suc6!

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
ok vraag beantwoord. topic wat mij beteft gesloten.

bedankt allemaal. interessante discussie.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:46
Wat misschien nog makkelijker is:

VNC installeren op de machines van je kids.

En dan een snelkoppeling op je Desktop maken naar:
code:
1
"<path>vncviewer.exe"  /viewonly <IP>

En dan uiteraard <IP> vervangen door het IP adres van een van je kids
En dan <path> vervangen door PATH waar VNCViewer.exe in staat

Dan kan je gewoon me kijken :)

Edit:
Nog een oplossing is: MSN Plus installeren, logging aanzetten, de map waar de logfiles instaan delen. Zo kan je altijd alle logfiles lezen :)

[ Voor 36% gewijzigd door MaNDaRK op 06-12-2004 16:22 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 12:21
bonzz.netninja schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:39:
[...]

niet als dat van te voren kenbaar wordt gemaakt
Denk niet dat dat werkt. Als jij in een bedrijf werkt waar men alleen maar toegang verschaft als jij akkoord gaat dat ze mogen sniffen en analyseren, dan is dat bedrijf volgens mij verkeerd bezig.

Je hebt ook emailgeheim (lees: briefgeheim), je hebt gebruikersnamen en wachtwoorden. Nee ik denk niet dat dat zo werkt.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 22:28

AirX

Tweak Guru

MaNDaRK schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:21:
Wat misschien nog makkelijker is:

VNC installeren op de machines van je kids.

En dan een snelkoppeling op je Desktop maken naar:
code:
1
"<path>vncviewer.exe"  /viewonly <IP>

En dan uiteraard <IP> vervangen door het IP adres van een van je kids
En dan <path> vervangen door PATH waar VNCViewer.exe in staat

Dan kan je gewoon me kijken :)

Edit:
Nog een oplossing is: MSN Plus installeren, logging aanzetten, de map waar de logfiles instaan delen. Zo kan je altijd alle logfiles lezen :)
Dat is nog de beste oplossing ja, want de router heeft een switch ingebouwd> houd in dat al het verkeer alleen naar de juiste PC gaat en er dus niets af te luisteren valt.

Verwijderd

PNS??

Ik draaide vroeger overigens gewoon TightVNC (freeware/opensource) Overal te benaderen zowel in view als full control modus. Icon in je tray is ook te verbergen.

Verwijderd

hmzz, er werden al vraagtekens gezet bij het bekijken van de logfiles i.v.m. privacy.

En dan VNC als oplossing, zonder dat die kinderen dat weten, sorry maar dat vind ik echt vuil.. Dat is echt spionage..
Moet er niet aan denken dat mijn vader dat vroeger bij mij gedaan zou hebben brrr

Misschien idd een combinatie van msn plus en dan de logfiles filteren op bepaalde keywords, misschien een scriptje (op de achtergrond) dat deze logs doorstuurt.

Maar persoonlijk vind ik het ook zeer bedenkelijk, misschien je kinderen nog maar eens op het hart drukken dat ze uit moeten kijken met allerlei vreemde figuren die ze eventueel zouden kennen / kunnen leren kennen via msn...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of je koopt ergens een goedkope hub (2ehands, nieuwe zijn die dingen zeldzaam) En jekunt je tootltjes gebruiken. die je in je start post aangeeft.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Of je doet het gewoon niet. En gaat een open gesprek aan met je kinderen wat ze wel en niet kunnen doen, verwachten enzovoorts op msn. Want nu begint het met msn en straks gaan ze naar gewone chat boxen. Wat wil je dan gaan doen? IP adressen loggen van de andere chatters en de naw gegevens op eisen bij internet providers?

Verwijderd

Ik vind dit allereerst niets voor PNS en zet persoonlijk ook mijn vraagtekens bij de ethiek achter dit gebeuren.

In elk geval heb je je antwoord nu, laten we het hier bij houden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.