Ik heb hier nog een nutteloze GBA liggen en nu is mijn vraag of het mogelijk is om die op een of andere manier op je pc aan te sluiten. ikzelf denk dat dat wel mogelijk is. weten jullie mogelijkheden. Alvast bedankt
Erm, in principe is het niet mogelijk met alleen het scherm, omdat de controllerchip waarschijnlijk custom is. Wat je wel kunt doen is een tv tuner kopen voor je GBA en dan dmv je TV-out er beeld in te pompen...
ik denk zeker dat dit wel mogelijk is ja! heb je al gegoogle'd of hier op GoT gezocht? ik denk dat je daar al een hele hoop info uit kan halen! en verder draaid er hier al wel een topic over het scherm van een nokia 3310 *mobieltje* dus ja ik denk dat die van een GBA ook kan!
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Tja, en ik lees het volgende in de FAQ:stevenP schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:15:
ik denk zeker dat dit wel mogelijk is ja! heb je al gegoogle'd of hier op GoT gezocht? ik denk dat je daar al een hele hoop info uit kan halen! en verder draaid er hier al wel een topic over het scherm van een nokia 3310 *mobieltje* dus ja ik denk dat die van een GBA ook kan!
Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/organiser/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
Lees anders nog even de FAQ door, en google eens...
EDIT: Schiet me net te binnen dat er ook programmeerbare cardridges zijn voor de GBA... Misschien kun je em dan nog wel anders linken dmv een stukje zelfgeprogde software
[ Voor 11% gewijzigd door tafkaw op 06-12-2004 15:36 ]
D0HstevenP schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:15:
Lees jij de faq 's ff..
Elk scherm heeft een eigen controller.
Dat van de crontroller van het 3310 schermpje bekend is hoe hij werkt betekent nog niet dta dit werkt voor een GBA schermpje.
Aangezien deze compleet anders is is daar niks over te zeggen.
Dat met die tv-tuner heeft meer kans van slagen, al zal je niet helemaal scherp beeld krijgen zoals bij directe aansturing
maar dat helpt de topicstarter nog niet... weer even ontopic!
over die programmeerbare cardridges: ik kan herrineren dat een vriend van mij die had voor de gameboy color op zn printerport, hij downloade dingen voor een emulator en toen "brandde" hij het op die cardridge
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
GBA verkopen, en een écht lcd kopen is nog wel het meest zinvolle plkan
Zotty van Liquid MP3 is er mee bezig geweest maar heeft het project opgegeven door gebrekkige info. Staat wel een leuke pic op zijn site in het test lab.
Zie LiquidMP3
Lijkt me geen haalbare kaart dus om dit zelf te doen.
Zie LiquidMP3
Lijkt me geen haalbare kaart dus om dit zelf te doen.
[ Voor 15% gewijzigd door KnOeFz op 06-12-2004 17:51 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
bedankt alvast, ik ga nog eens goed zoeken want ik kan voor de verkoopprijs niet zo'n mooi lcdtje krijgen denk ik zo.
Verwijderd
Een GBA beschikt over een 240x160 met 32768 kleuren. Je kan voor minder dan 100 EUR (88 bij de mediamarkt geloof ik), en voor veel minder dan dat op marktplaats/ebay, er eentje op de kop tikken. Door middel van een XBOO kabeltje ( http://www.work.de/nocash/gba-xboo.htm ) kan je max 256kb bestandje er heen pompen en laten draaien op de GBA. Er zit wat documentatie bij op een link te maken tussen PC en GBA. Voor info van de GBA zie www.gbadev.org .
Lijkt me goedkoper dan een kleuren lcdtje ergens met een gekke interface
Verwijderd
Dit is meer een omweg,
Koop een tvtuner en een gamecube sluitje gba op de gamecube aan kun je al die stoffige color games enz enz op je pc spelen!
Koop een tvtuner en een gamecube sluitje gba op de gamecube aan kun je al die stoffige color games enz enz op je pc spelen!
bedankt ik ga dat eens proberen thnxVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:48:
Een GBA beschikt over een 240x160 met 32768 kleuren. Je kan voor minder dan 100 EUR (88 bij de mediamarkt geloof ik), en voor veel minder dan dat op marktplaats/ebay, er eentje op de kop tikken. Door middel van een XBOO kabeltje ( http://www.work.de/nocash/gba-xboo.htm ) kan je max 256kb bestandje er heen pompen en laten draaien op de GBA. Er zit wat documentatie bij op een link te maken tussen PC en GBA. Voor info van de GBA zie www.gbadev.org .
Misschien kan je de knopjes softwarematig dan ook nog aan je pc knopen, heb je meteen leuke controller derbijVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:48:
Ik vind het wel een heel cool projectje, ik heb ook zo'n GBA die eigelijk alleen maar wat rondzwerft door mn kamer en af en toe eens op de grond valt, naja je kent het vast wel. Wilde ook al een tijdje zoiets proberen
Helaas... Toch naar grondig lezen en observeren snap ik nog niet hoe het werkt.. is er iemand die zoiets in begrijpelijke taal kan uitleggen???Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:48:
Volgens mij werkt dit door nieuwe firmware in de GBA te flashen, en dan met een kabeltje aan de pc te knopen...
Verwijderd
De bios is niet te updaten, want deze zit in een masked rom.Gr0wLiThE schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:30:
Volgens mij werkt dit door nieuwe firmware in de GBA te flashen, en dan met een kabeltje aan de pc te knopen...
Waarschijnlijk ben je in de war met een multibootkabel ( http://www.lik-sang.com/i...gory=51&products_id=1415& ) Waarmee je kleine programmaatjes kan uploaden (<256kb)
Je download een compiler voor de gba, draait een programmaatje in elkaar, upload het met het kabeltje en voila!Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:02:
[...]
Helaas... Toch naar grondig lezen en observeren snap ik nog niet hoe het werkt.. is er iemand die zoiets in begrijpelijke taal kan uitleggen???
Het maakt niet uit wat je stuurt over het kabeltje, display info erheen of keyboard info terug.DiLDoG schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:22:
[...]
Misschien kan je de knopjes softwarematig dan ook nog aan je pc knopen, heb je meteen leuke controller derbij
Pagina: 1