Ik zit hier met een probleempje.... Ik had enkele dagen geleden een Club3D 9800-pro gekocht van iemand over marktplaats (jaja ik weet het... 2e hands is nie zo slim plan... Maar ik kreeg hem mee voor 120 euro.. Wel een beetje dubieus.. Of niet?
) Maar ja.. In ieder geval heb ik in mijn systeem gezet.. En als ik hem boot.. Lijkt ie uit de disco scene zijn gestapt... Alles flikkert, en naar meerdere boots ook blokjes... Het vreemde is dat als ik de bios in ga... Er compleet geen probleem is.. Geen artifacts geen trillende text en geen vervormingen...
Ik met mijn eigenwijze kop
denkt tog maar een schoon windowsje te installeren (bootte sowieso al niet na een aanschaf van nieuw MB) Helemaal geen probleem.. Installeert perfect, geen artifacts.. Ook na de installatie geen probleem... tot dat ik de AGP drivers en GPU drivers installeerde... Als Windows nu boot is het weer een light-show... Is wel eens voor een tijdje leuk.. Maar na verkeerd gerenderde polygonen (HL2 loopt vol hotdogs en bananen) is het toch niet zo lollig meer...
Ik heb vanmiddag een nieuwe voeding gekocht omdat ik dacht dat het hier misschien aan zou kunnen liggen.. Maar nog steeds geen succes.. (is waarschijnlijk ook nie thet probleem want ik draaide ook een 5900XT OC erop) Ik heb op dit moment geen andere MB liggen om te testen... Maar ik vrees dat het de GPU is... Hij wil blijkbaar niet meer in accelerated mode draaien... Ook de AGP omlaag schroeven of meer Volt in de AGP helpt ook niet... En ja.. Ik heb ook al de core en het geheugen van de kaart geunderclocked...
Ik ben ten einde raad... Zou het evt aan het moederboard kunnen liggen? Of is het waarschijnlijk geroosterde RAM?? Aan het laatste vind ik vreemd dat hij het wel gewoon in Safe-Mode doet... Maja.. Misschien iemand die dit probleem kent???
Ik heb het bonnetje enzo er nog bij.. Dus als het niet lukt kan ik altijd nog RMA'en..
Mijn systeem is:
Asus A7N8X-X
Athlon XP XP-M 2000+ @ 3600+ (jaja die heb ik ook al ondergeclocked.. Helpt ook nix)
512MB PC3200
Club3D Radeon 9800 Pro
SB Live! 5.1
1x80GB Maxtor
No-name DVD/RW
Ik met mijn eigenwijze kop
Ik heb vanmiddag een nieuwe voeding gekocht omdat ik dacht dat het hier misschien aan zou kunnen liggen.. Maar nog steeds geen succes.. (is waarschijnlijk ook nie thet probleem want ik draaide ook een 5900XT OC erop) Ik heb op dit moment geen andere MB liggen om te testen... Maar ik vrees dat het de GPU is... Hij wil blijkbaar niet meer in accelerated mode draaien... Ook de AGP omlaag schroeven of meer Volt in de AGP helpt ook niet... En ja.. Ik heb ook al de core en het geheugen van de kaart geunderclocked...
Ik ben ten einde raad... Zou het evt aan het moederboard kunnen liggen? Of is het waarschijnlijk geroosterde RAM?? Aan het laatste vind ik vreemd dat hij het wel gewoon in Safe-Mode doet... Maja.. Misschien iemand die dit probleem kent???
Ik heb het bonnetje enzo er nog bij.. Dus als het niet lukt kan ik altijd nog RMA'en..
Mijn systeem is:
Asus A7N8X-X
Athlon XP XP-M 2000+ @ 3600+ (jaja die heb ik ook al ondergeclocked.. Helpt ook nix)
512MB PC3200
Club3D Radeon 9800 Pro
SB Live! 5.1
1x80GB Maxtor
No-name DVD/RW