Toon posts:

Cocomo

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik moet een literatuurstudie doen over Cocomo, dit wil zeggen verschillende bronnen opzoeken waar informatie over dit onderwerp staat (internet, bibliotheekcatalogi, tijdschriften). Aangezien ik nog nooit over Cocomo gehoord heb hoop ik dat er een aantal mensen mij wat op weg kunnen helpen. Dit is de opdracht.

Detailinfo opdracht 1: COCOMO en COCOMO II

COCOMO II is bestemd voor moderne software life-cycles. Het originele COCOMO model was zeer succesvol maar was niet meer aangepast aan de moderne manier voor het ontwerpen van systemen. COCOMO II richt zich op de projecten van de jaren 1990 en 2000 en zal nog verder evolueren in de komende jaren.
COCOMO II omvat in feite drie verschillende modellen:
1. Het Application Composition Model
2. Het Early Design Model
3. Het Post-Architecture Model

Eigenschappen COCOMO:
1. Een kosten- en planningsmodel voor software life-cycles
2. Een softwaredatabase en ondersteunende tools voor het verbeteren van dit kostenmodel
3. Een raamwerk voor het evalueren van software technologieën en hun economische impact.
Maak een literatuurstudie over COCOMO en COCOMO II en behandel onder andere volgende punten:
1. Bespreking van wat COCOMO doet en is,
2. Literatuurstudie van beschikbare softwares die COCOMO ondersteunen.

Alvast bedankt

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik had er ook nooit van gehoord, Mr. Google echter wel in het Nederlands http://www.google.nl/sear...l=nl&ie=UTF-8&q=cocomo+II en in het Engels
http://www.google.nl/sear...cocomo+II&btnG=Zoeken&lr=

[ Voor 34% gewijzigd door Guardian Angel op 06-12-2004 15:04 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ja zo ver was ik ook al maar ik ben op zoek naar titels van boeken en tijdschriften over dergelijke systemen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En die boeken staan in geen van de links genoemd? Da's niet best. :)

Niets op hun site? http://sunset.usc.edu/research/COCOMOII/index.html

Geef even aan wat je zelf hebt gedaan want zoals je nu post heb je NIETS gedaan.

[ Voor 56% gewijzigd door Guardian Angel op 06-12-2004 15:09 ]

ARME AOW’er

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En op GoT gaan we niet je huiswerk voor je doen. Als je zelf ook even zou hebben gepost wat je allemaal had gevonden, wat je anwoorden tot nu toe waren dan hadden we je misschien verder willen helpen. Nu mis ik dat stukje eigen inzet en gedrevenheid wat we van een tweaker verwachten. Lees hierover Software Algemeen - Beleid en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:00:
Ik moet een literatuurstudie doen over Cocomo, dit wil zeggen verschillende bronnen opzoeken waar informatie over dit onderwerp staat (internet, bibliotheekcatalogi, tijdschriften).
[...]
hoop ik dat er een aantal mensen mij wat op weg kunnen helpen.
Tjah; dit is een goed voorbeeld van de redenen dat we huiswerktopics lange tijd zonder mededeling hebben gesloten. Jij moet een opdracht doen voor een vak; en wij mogen het vuile werk oplossen :) Dat is niet helemaal de bedoeling. Op zich is het geen probleem als je een topic over dit onderwerp opent; maar je huidige topic is iets te generiek om nuttig te kunnen zijn voor iemand anders dan jij. Probeer eens te beginnen ben begrijpen wat het onderwerp eigenlijk inhoudt; dan kun je daarna eventueel gerichte vragen stellen (eventueel op GoT). Deze vorm voldoet echter niet voldoende aan de eisen die we daaraan stellen; zie ook Policy: Alle regels die op het forum gelden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.