Omdat ik al een tijd aan het twijfelen ben tussen verschillende videokaarten heb ik onderhand al aardig wat info gevonden over een vreemde eend in de bijt: de Asus v9999GT/TD:

klik plaatje voor asus site
Specs:
Is nogal een aparte kaart aangezien het een 6800GPU heeft van geforce, maar slechts 128MB DDR1 geheugen dat loopt op 700Mhz. Het geugen is er echter op gemaakt om 450 Mhz te lopen i.p.v. de 350 dat het nu doet. Dus dat zal goed overklokbaar zijn, en daarom een hoop schelen, aangezien het geheugen toch de bottleneck is van deze kaart.
en de enige review die ik kon vinden:
http://www.benchmark.pl/a...rce_6800/Asus_9999GT.html
Staat allemaal in het tsjechisch ofzo..
Deze benchmarks komen er iig uit voort:

Te zien is dat de asus met 128MB nog goed kan bijblijven bij de gewone 6800GT, en standaard sneller is dan de radeon x800pro, die al gouw een euro of 100 duurder is.
Het nadeel is dan natuurlijk die 128 MB die ervoor zal zoregn dat je in hogere resoluties zeker veel snelheid zult verliezen t.o.v. de X800pro en de 6800GT.
Zelf wil ik er een Zalman ZM80D vga koeler opzetten. Ik weet niet of deze past, maar zodra ik dat heb uitgevonden zal ik dat ook even posten.
En uiteraard als er mensen hun benchmark resultaten willen neerzetten, graag

klik plaatje voor asus site
Specs:
Graphics Engine | GeForce 6800GT (16 pipes) |
Video Memory | 128MB |
Engine Clock | 350MHz |
Memory Clock | 700 MHz(350MHz DDR) |
RAMDAC | 400MHz |
Bus Standard | AGP 8x/4X/2X |
Memory Interface | 256-bit DDR |
Max Resolution | 2048x1536 |
TV Output | S-VHS and Composite |
DVI Output | DVI-I |
VGA Output | Dual VGA (with adaptors) |
Prijs(ongeveer) | €310 of klik |
Is nogal een aparte kaart aangezien het een 6800GPU heeft van geforce, maar slechts 128MB DDR1 geheugen dat loopt op 700Mhz. Het geugen is er echter op gemaakt om 450 Mhz te lopen i.p.v. de 350 dat het nu doet. Dus dat zal goed overklokbaar zijn, en daarom een hoop schelen, aangezien het geheugen toch de bottleneck is van deze kaart.
en de enige review die ik kon vinden:
http://www.benchmark.pl/a...rce_6800/Asus_9999GT.html
Staat allemaal in het tsjechisch ofzo..
Deze benchmarks komen er iig uit voort:

Te zien is dat de asus met 128MB nog goed kan bijblijven bij de gewone 6800GT, en standaard sneller is dan de radeon x800pro, die al gouw een euro of 100 duurder is.
Het nadeel is dan natuurlijk die 128 MB die ervoor zal zoregn dat je in hogere resoluties zeker veel snelheid zult verliezen t.o.v. de X800pro en de 6800GT.
Zelf wil ik er een Zalman ZM80D vga koeler opzetten. Ik weet niet of deze past, maar zodra ik dat heb uitgevonden zal ik dat ook even posten.
En uiteraard als er mensen hun benchmark resultaten willen neerzetten, graag
[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 06-12-2004 15:47 ]
Hallo met Tim