Geen beeld na demonteren pc

Pagina: 1
Acties:

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Topicstarter
Specs
MoederbordAsus a7n8x deluxe
ProcessorAMD athlon 2500+ xp @3200+
VideokaartAopen GeForce Ti 4200
Geheugen512 MB Kingston
HDD2x sata maxtor 120 GB raid 1
80 GB pata (systeem)

Probleem:
Na enkele onderdelen van mijn pc te hebben gebruikt om een fout de zoeken in de pc van een vriend krijg ik geen beeld meer. Alle fans draaien(ook deze van de videokaart), ide activiteit is normaal, ik krijg dus alleen geen beeld. Mijn monitor gaat niet aan zoals hij normaal automatisch doet.

Geprobeerd:
-agp slot uitblazen om stof te verwijderen
-andere videokaart
-ander scherm

Voorlopige conclusie:
Moederbord kapot.
Aangezien dit me weer 100 € zal kosten hoop ik hier nog enkele tips te krijgen die me deze aankoop kunnen besparen.

Mijn voorlopige conclusie klopt niet echt met het subforum. Sorry, te laat gezien

[ Voor 6% gewijzigd door TrickShot op 06-12-2004 14:18 ]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Zit je cpu er goed in, of werkt die nog goed?
Probeer anders eens je geheugen eruit te halen om te kijken of je interne speaker gaat piepen....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 14:20 ]

• TrickShot

TrickShot

Topicstarter
Ik heb mijn geheugen eruit gehaald en hij piept niet. :? Verder reageert de computer net hetzelfde als hij ervoor deed... Vaag.

Dus best mijn cpu eens vervangen of nazien?

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

ik zou ff cpu eruit halen, en opnieuw erin zetten...
mijn pa had hetzelfde probleem en die was vergeten zn cpu met dat haakje vast te zetten.

• TrickShot

TrickShot

Topicstarter
Ik heb de cpu er ff uitgehaald en mijn pc opgestart, hij deed exact hetzelfde als met de cpu. Aangezien de cpu goed zat ga ik eens met een andere proberen. Ik hou jullie op de hoogte.

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:14

phizzie

always look on the bright side

Heb je gekeken of je niet een van de VGA pinnen van je connector verbogen hebt? Ik heb dit al vaker meegemaakt. Verder is er nog een optie dat de bevestigingsbouten van je monitorkabel op de videokaart los zitten. Daardoor heb je een intolerante afstand van plug naar bus, zodat je ook geen beeld krijgt.
Krijg je helemaal geen geluiden van je moederbord?

aw snap, was dat het alweer?

Verwijderd

BIOS reset wil ook nog wel eens werken, kijk dan vooral eens naar de bootvolgorde videokaart
(dus eerst AGP of PCI), kreeg hier GEEN beeld als ik eerst PCI ipv. AGP instelde

• TrickShot

TrickShot

Topicstarter
Ik heb de cpu verwisselt maar het mag niet baten... geen verandering in mijn pc's mentale toestand. Nog steeds niets... :'( :r 8)7

• TrickShot

TrickShot

Topicstarter
phizzie schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:42:
Heb je gekeken of je niet een van de VGA pinnen van je connector verbogen hebt? Ik heb dit al vaker meegemaakt. Verder is er nog een optie dat de bevestigingsbouten van je monitorkabel op de videokaart los zitten. Daardoor heb je een intolerante afstand van plug naar bus, zodat je ook geen beeld krijgt.
Ik heb mijn monitor en videokaart al vervangen en dit gaf geen verschil. Dus beide problemen lijken me niet van toepassing.
Krijg je helemaal geen geluiden van je moederbord?
Helemaal niets, ook niet toen ik mijn geheugen eruit gehaald had.

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Dit probleem heb ik ook al is gehad met mijn computer,kwam omdat ik zoon modem niet goed in de pci slot had gedrukt en er een beetje scheef in zat.
check ff of er bij jou geen pci kaarten scheef inzit.

Verwijderd

Zit je aansluiting van je speaker goed in je moederbord?
Vreemd dat hij dan helemaal niet piept, ik gok dat je moederbord dan kapot is....

• TrickShot

TrickShot

Topicstarter
Ik heb net een bios reset gedaan en dit hielp ook niet.

Ik heb geen pci-kaarten in mijn mobo dus daar kan het ook al niet aan liggen. Speaker zit goed, ik heb trouwens mijn mobo er nog uit gehad nadat ik het probleem had vastgesteld. Zou sterk zijn als ik 2 maal dezelfde fout maak bij het aansluiten van de connectors.

Ik denk dat ik op zoek mag naar een nieuw moederbord. :'(

Weet er iemand of ik mijn installatie kan behouden als ik nu een a7n8x-E (heeft gigabit ethernet) deluxe koop? Ik denk niet dat ik nog een gewone a7n8x deluxe kan vinden. Lijkt me van wel aangezien het dezelfde chipset is.

[ Voor 32% gewijzigd door TrickShot op 06-12-2004 15:19 ]

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nadat mijn A7N8X was overleden, heb ik er een -E ingezet en heb ik geen nieuwe wininstall moeten doen. Wel is het zo dat ik een aparte S-ata controller heb waaraan de HD hangt. De -E heeft wat problemen gehad met verschillende biossen met fouten in de S-ata, dus als je de onboard S-ata gebruikt, kan dat een probleem opleveren.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 16:34
Als je mobo niet piept wanneer er geen geheugen in zit, en als je eigenlijk geen verschil merkt tussen een situatie met en een situatie zonder CPU, dan is imho je mobo dood.

En een herinstall van Windows is meestal wel nodig. Maar die kun je meestal gewoon over de vorige heen halen. Half uurtje werk. Of eigenlijk geen werk, want het gaat gewoon vanzelf.

[ Voor 35% gewijzigd door dreamscape op 06-12-2004 18:28 ]

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1