XFX Geforce 6800LE + MSI K8Neo platinum werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:13
Ik heb hier, voor een vriend van me, het volgende systeem in onderdelen besteld en daarna in elkaar gezet:
  • MSI K8Neo mobo
    2x 512MB twinmos 3200 ddr-ram
    maxtor 200gb SATA schijf
    NEC-ND3500
    Antec Sonata case met 380W voeding
    Amd Athlon 64 3400
    XFX geforce 6800LE, 2e revisie
    Iiyama 19inch monitor
Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik de computer aanzet heb ik soms gewoon beeld, dan kom ik in windows en is er niks aan de hand. Maar vaker gebeurd het dat de computer wel opstart, maar dat het beeldscherm op stand-by blijft hangen. Ik krijg gewoon geen beeld dan. En soms lijkt het eerst geod te gaan, dan zie ik winXP opstarten en dan word alles nogal wazig, waarna mijn monitor op stand-by springt.
Dit is natuurlijk niet fijn :P

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
  • - 1 geheugenreepje ipv 2 , en ik heb het in alle 3 de geheugenslots geprobeerd. Maakt niks uit - alles behalve 1 reepje RAM, cpu, videokaart en voeding losgetrokken van mobo en dan kijken wat er gebeurd. Geen resultaat. - andere videokaart geleend uit andere computer, dit werkte wel gewoon. - de geforce6800LE in een mijn eigen comp gedaan, daar werkt ie wel gewoon. - de geforce6800LE iun me broertje z'n comp gedaan, daar werkt ie ook niet goed - verschillende van de molex-connectors van de voeding gepakt en deze op de videokaart aangesloten, zodat ik dus kon zien of het mss aan de molex-connector lag. Dit maakte ook niets uit
Ik heb me bij het samenstellen laten inspireren door de best-buy guide van November, en dan uitgaande van het high end game systeem. Daar staat eenzelfde systeem, maar dan met een geforce6800GT met dezelfde 380W antec voeding, dus die moet krachtig genoeg zijn zou ik denken.

Waar het denk ik iig niet aan ligt:
  • - geheugen -monitor, of monitor kabel (want met andere kaart werkt het wel gewoon - voeding - CPU
Nu blijft natuurlijk over, waar ligt het wel aan?? :?
Ik denk zelf dat het toch aan de videokaart ligt, omdat hij het in 2 van de 3 computers waarmee ik heb getest niet doet. Toch blijft het vreemd.
Iemand ideen??

[ Voor 6% gewijzigd door Fr33z op 07-12-2004 20:32 ]

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

als k t zo lees is t geen bios/vga-post probleem, maar doet t probleem zich alleen voor in windows?
zo ja: euh, andere drivers voor vga en/of mobo proberen? desnoods nieuwe install of ander OS (om te testen ;) )
zo nee: dan klinkt t echt als een hardware probleem, de 6800LE doet t wel probleemloos in andere systemen, heb je dat _goed_ kunnen testen? niet dat ie 1 keer boot en dan maar zeggen dat ie t doet, maar bijvoorbeeld ff wat gamen ofzow met dat ding in een andere pc...
als andere grafische kaarten t wel goed doen (uitvoerig getest?) op je mobo lijkt t probleem ergens in de combo tussen de 6800LE en t mobo te liggen, misschien een bios update voor t mobo beschikbaar?

klinkt iig erg vaag, ik weet dat mn broer ook probs had met zn MSI K8N Neo Platinum (socket754), maar dat lag aan de aarding van t mobo (gek genoeg :? ).

• Fr33z
jeroen__online schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:20:
klinkt iig erg vaag, ik weet dat mn broer ook probs had met zn MSI K8N Neo Platinum (socket754), maar dat lag aan de aarding van t mobo (gek genoeg :? ).
Ik heb de kast wel zelf moeten aarden, aangezien er geen ge-aarde stopcantaten voorhanden waren. Maar hoe heeft jij broer ze mobo dan zeg maar 'goed' geaard?
Ik heb die kaart in me eigen comp gewoon goed draaien, gamen en alles w :? il gewoon, ook benchen
edit:
Als het fout gaat met opstarten zeg maar, dandoet ie het gewoon helemala niet, k zie ookg een bios schermpje enzo. Daarom denk ik niet dat het een OS probleem is

[ Voor 16% gewijzigd door Fr33z op 06-12-2004 15:30 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wietman!!! schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:29:
[...]

Ik heb de kast wel zelf moeten aarden, aangezien er geen ge-aarde stopcantaten voorhanden waren. Maar hoe heeft jij broer ze mobo dan zeg maar 'goed' geaard?
Ik heb die kaart in me eigen comp gewoon goed draaien, gamen en alles w :? il gewoon, ook benchen
edit:
Als het fout gaat met opstarten zeg maar, dandoet ie het gewoon helemala niet, k zie ookg een bios schermpje enzo. Daarom denk ik niet dat het een OS probleem is
Wil hem wel wisselen voor mijn 9800Pro@XT :)
Voor de rest weet ik niet waar het aan ligt... Heb je al eens geprobeerd om eens een andere chip geheugen erin te doen?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Wietman!!! schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:29:
[...]

edit:
'mij broer ze mobo' bootte eerst soms, maar nadat dat plaatje achterin bij zn mobo (keyboard/muis aansluitingen en zow) erin zat, deed ie t opeens gewoon goed.. blijkbaar een niet geaard stopcontact of iets op t mobo wat zn stroom std niet kwijt kan... was iig erg vaag, maar nu doet ie t goed (met laatste bios update en zow :P )
bios update lijkt me zowiezo wel t minste wat je kan proberen (mits je nu niet de laatste versie draait), anders wordt t toch wel wat moeilijker een oplossing te vinden 8)7

• Fr33z
Maar je zou toch zeggen dat ik geen bios update nodig zou hebben, dat ding is vers uit de doos.
En paradigit om een nieuwe kaart vragen word ook btje ingewikkeld, want ik weet niet wat ze ervan vinden alsk em op zou sturen enzo :'(

@FnF:
Als je met een andere chip geheugen het RAM bedoeld, ja dat heb ik verwisselt, en, als het daar aan zou liggen zou je toch zeggen dat hij met een andere viideokaart het ook niet goed doet.

[ Voor 31% gewijzigd door Fr33z op 06-12-2004 18:48 ]

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wietman!!! schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:47:
Maar je zou toch zeggen dat ik geen bios update nodig zou hebben, dat ding is vers uit de doos.
En paradigit om een nieuwe kaart vragen word ook btje ingewikkeld, want ik weet niet wat ze ervan vinden alsk em op zou sturen enzo :'(

@FnF:
Als je met een andere chip geheugen het RAM bedoeld, ja dat heb ik verwisselt, en, als het daar aan zou liggen zou je toch zeggen dat hij met een andere viideokaart het ook niet goed doet.
Ja, bedoelde gewoon een andere bankje geheugen. Leek me idd ook vreemd, maar je weet het nooit, kan enig conflict zijn :)
Zoals ik al zei, wil hem wel omwisselen :Y)

• Fr33z
FnF schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:03:
[...]

Ja, bedoelde gewoon een andere bankje geheugen. Leek me idd ook vreemd, maar je weet het nooit, kan enig conflict zijn :)
Zoals ik al zei, wil hem wel omwisselen :Y)
Nee srry, ben ook niet in de positie om dat te beslissen :P tis niet mijn kaart, hij is, zoals ik al zei van een vriend van me :P

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wietman!!! schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:04:
[...]

Nee srry, ben ook niet in de positie om dat te beslissen :P tis niet mijn kaart, hij is, zoals ik al zei van een vriend van me :P
Oke dan :P Maar als je vriend het wil is het ook geen probleem natuurlijk :Y)

Verwijderd

Gewoon terug naar de winkel met die handel. De service van Paradigit is erg goed. Mijn 6800 LE begon ooit eens spontaan blauw beeld te vertonen... dat was ook niet normaal 9was wel een zeer fijne videokaart overigens)! Ben toen terug gegaan naar Paradigit in Eindhoven. Daar werd me verteld dat ik een nieuwe kaart kon krijgen zodra de 6800 LE weer op voorraad zou zijn. Ik kon echter niet wachten en heb maar meteen een 6800 GT gehaald. Ik bedoel, 2 weken zonder degelijke videokaart is ondraaglijk voor mij.... Maar in elk geval, Paradigit neemt je kaart heus wel terug (top service!) en je krijgt gewoon een nieuwe of tegen bij betaling een hoger model van Nvidia of ATI.

Succes!

• Fr33z
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:58:
Gewoon terug naar de winkel met die handel. De service van Paradigit is erg goed. Mijn 6800 LE begon ooit eens spontaan blauw beeld te vertonen... dat was ook niet normaal 9was wel een zeer fijne videokaart overigens)! Ben toen terug gegaan naar Paradigit in Eindhoven. Daar werd me verteld dat ik een nieuwe kaart kon krijgen zodra de 6800 LE weer op voorraad zou zijn. Ik kon echter niet wachten en heb maar meteen een 6800 GT gehaald. Ik bedoel, 2 weken zonder degelijke videokaart is ondraaglijk voor mij.... Maar in elk geval, Paradigit neemt je kaart heus wel terug (top service!) en je krijgt gewoon een nieuwe of tegen bij betaling een hoger model van Nvidia of ATI.

Succes!
Das mooi, enige probleem is dat ze niet aan opsturen doen :'( En tis toch al snel 2,5 uur rijden heen en weer 2,5 uur terug van hieruit naar Arnhem. Maar k ga zo hun helpdesk ook es bellen, hoop dat ze me dus kunne helpen :P

• Fr33z
***schop****
Pagina: 1