Ik heb hier, voor een vriend van me, het volgende systeem in onderdelen besteld en daarna in elkaar gezet:
Als ik de computer aanzet heb ik soms gewoon beeld, dan kom ik in windows en is er niks aan de hand. Maar vaker gebeurd het dat de computer wel opstart, maar dat het beeldscherm op stand-by blijft hangen. Ik krijg gewoon geen beeld dan. En soms lijkt het eerst geod te gaan, dan zie ik winXP opstarten en dan word alles nogal wazig, waarna mijn monitor op stand-by springt.
Dit is natuurlijk niet fijn
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
Waar het denk ik iig niet aan ligt:
Ik denk zelf dat het toch aan de videokaart ligt, omdat hij het in 2 van de 3 computers waarmee ik heb getest niet doet. Toch blijft het vreemd.
Iemand ideen??
- MSI K8Neo mobo
2x 512MB twinmos 3200 ddr-ram
maxtor 200gb SATA schijf
NEC-ND3500
Antec Sonata case met 380W voeding
Amd Athlon 64 3400
XFX geforce 6800LE, 2e revisie
Iiyama 19inch monitor
Als ik de computer aanzet heb ik soms gewoon beeld, dan kom ik in windows en is er niks aan de hand. Maar vaker gebeurd het dat de computer wel opstart, maar dat het beeldscherm op stand-by blijft hangen. Ik krijg gewoon geen beeld dan. En soms lijkt het eerst geod te gaan, dan zie ik winXP opstarten en dan word alles nogal wazig, waarna mijn monitor op stand-by springt.
Dit is natuurlijk niet fijn
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- - 1 geheugenreepje ipv 2 , en ik heb het in alle 3 de geheugenslots geprobeerd. Maakt niks uit - alles behalve 1 reepje RAM, cpu, videokaart en voeding losgetrokken van mobo en dan kijken wat er gebeurd. Geen resultaat. - andere videokaart geleend uit andere computer, dit werkte wel gewoon. - de geforce6800LE in een mijn eigen comp gedaan, daar werkt ie wel gewoon. - de geforce6800LE iun me broertje z'n comp gedaan, daar werkt ie ook niet goed - verschillende van de molex-connectors van de voeding gepakt en deze op de videokaart aangesloten, zodat ik dus kon zien of het mss aan de molex-connector lag. Dit maakte ook niets uit
Waar het denk ik iig niet aan ligt:
- - geheugen -monitor, of monitor kabel (want met andere kaart werkt het wel gewoon - voeding - CPU
Ik denk zelf dat het toch aan de videokaart ligt, omdat hij het in 2 van de 3 computers waarmee ik heb getest niet doet. Toch blijft het vreemd.
Iemand ideen??
[ Voor 6% gewijzigd door Fr33z op 07-12-2004 20:32 ]