Toon posts:

[Exchange 2003] Meerdere postvakken in Outlook 2003*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een exchange server opgezet en in de Active Directory 2 users aangemaakt (gebruikerA en gebruikerB), gebruikerA heeft als smtp standaard gebruikerA@domein1.nl en gebruikerB heeft gebruikerB@domein2.nl

Nu heb ik gebruikerA rechten gegeven om de mailbox van gebruikerB te beheren zodat ik in outlook dmv "extra postvak openen" beide postvakken te zien krijg.

Dit werkt allemaal prima, echter als ik een mail ga verzenden wil ik wel kunnen kiezen vanaf welk adres er gestuurd wordt ipv. dat standaard gebruikerA@domein1.nl wordt gekozen, na wat zoeken met google is het gelukt om het veld "Van" toe te voegen, hierin kan ik dus elk e-mail adres intypen wat ik wil als afzender dus in principe probleem opgelost :D maar wat ik eigenlijk wil is dat het veld "Van" een keuzelijstje wordt van e-mail adressen ipv een open invoerveld dus net zoals bij meerdere pop-accounts waarbij je ook kan kiezen wat de afzender is in een keuzelijstje.

Ik heb geprobeerd om in outlook 2x een verbinding te maken naar de exchange server (dus apart voor gebruikerA en gebruikerB) maar dan geeft ie aan dat dat niet mag dus dat is ook geen optie.

Dus mijn vraag is hoe kan ik realiseren dat het veld "Van" geen open invoerveld is maar een keuzelijstje (tussen gebruikerA@domein1.nl en gebruikerB@domein2.nl), dus zodat het geheel hetzelfde gaat werken als meerdere pop-accounts?

Verwijderd

Welke versie van outlook gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:06:
Welke versie van outlook gebruik je?
2003

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

2 domeinen ? Heb je ook 2 exchange servers en 2 AD controllers ?

Heb je op de mailboxen ook het recht Send on behalf of gegeven ?

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Muggie schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:30:
2 domeinen ? Heb je ook 2 exchange servers en 2 AD controllers ?

Heb je op de mailboxen ook het recht Send on behalf of gegeven ?
Nee ik heb 1 exchange server (die tevens AD controller is), met 2 domeinen bedoel ik 2 internet domeinnamen (www.domeinnaam.nl).

Verwijderd

Topicstarter
niemand :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:08:
Dus mijn vraag is hoe kan ik realiseren dat het veld "Van" geen open invoerveld is maar een keuzelijstje (tussen gebruikerA@domein1.nl en gebruikerB@domein2.nl), dus zodat het geheel hetzelfde gaat werken als meerdere pop-accounts?
Die mogelijkheid is er niet met Exchange en Outlook.

Er zijn wel EventSinks voor om het gedrag na te bootsen (zoek op ChooseFrom) maar wat is erop tegen om die account gewoon uit je GAL te halen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ChooseFrom even bekeken maar nu moet ik nog steeds handmatig het afzender e-mail adres invullen dus helaas is dit geen optie, het idee is echter wel goed.

Misschien een domme vraag maar wat is GAL?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
GAL= Global Adress List

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan bedoel jij dus dat ik naast het "Aan:" veld ff op het adresboek klik en op die manier het afzender account invoer BackSlash32?

Dat is denk ik idd de enige oplossing, ik ben dan wel niet verder als toen ik dit topic startte en hoopte dan ook dat het net zo kan als met meerdere pop-accounts dmv. bijvoorbeeld het "Accounts" menu maar als dat niet kan dan houdt het gewoon op.

Misschien een idee voor de volgende exchange / outlook versie :D
Pagina: 1