Toon posts:

[XP][SP2] PC start niet verder als bios

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met onze gezamelijke computer. "Ineens" start hij niet verder dan na dat het bios gedeelte is geweest. Als je hem aanzet krijg je dus eerst het aantal geheugen mb's en "press DEL to enter setup. En dan zal hij normaal moeten door gaan, maar nu wordt het beeld helemaal zwart en gebeurt er niks meer. :(

Ik heb er al een andere videokaart ingelegd, daar ligt het dus niet aan. Herkent iemand dit probleem en weet hij wat ik moet doen, want dit vind ik nogal vreemd. De avond ervoor heb ik er nog gewoon op gewerkt, en de volgende ochtend doet hij het niet meer.

(Ik heb hem maar in WOS gezet, maar misschien is het een hardware probleem. :D )

Verwijderd

En wat gebeurt er als je vanaf een bootable CD opstart? Krijg je dan wel beeld?

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je van de Windows XP cdrom?

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
ja dat bedoelt ie,

heb je ook al een bios reset gedaan??

[ Voor 4% gewijzigd door Svennos86 op 06-12-2004 13:55 ]

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

lijkt me geen OS probleem. Als hij niet eens door de POST komt. Iets meer Hardware details zouden dan wel makkelijk zijn.

BIOS reset-tje is op zijn tijd ook wel goed.

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
doe dus eerst maar es BIOs reset, mocht dat nog niet werken, even kaal opstarten dus netwerkkaarten en geluidskaarten eruit enz. (alles wat niet per se nodig is)

[ Voor 12% gewijzigd door Svennos86 op 06-12-2004 13:57 ]

Verwijderd

Check de hangen en opstartproblemen troubleshooter bij PMG ook eens.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je PC al niet eens door de power-on bios test komt, dan is het geen Windows probleem lijkt me ;)

Ik stel voor dat je eventjes de Processors, Mobo's & Geheugen FAQ doorleest, en kijkt ofdat je met de hangen en opstartproblemen troubleshooter er niet uit komt, lukt dat niet, open dan even een nieuw topic in Processors, Mobo's & Geheugen, maar ben daar wat concreter in wat je zelf al geprobeerd hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.