Toon posts:

[Internet-ADSL] Download en upload

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey lui,

Ik heb eigenlijk een vraagje, misschien een beetje vreemde vraag maar vraag het toch maar :)

Ik heb een ADSL Planet Standard verbinding, alles loopt opzich perfect, echter sindskort doet hij een beetje vaag.

Upload en download is appart toch ? Als ik alleen iets download met bijvoorbeeld DC, dan gaat het meestal iets van 100 kb ofzo, maar wanneer iemand van mij begint te download, duz upload ik, dan vliegt me download verbinding helemaaaaal naar onderen. Dan download ik duz hetzelfde bestand die net nog 100 kb ging nog maar met 10 kb en soms zelfs minder. Dit mag toch niet kunnen ?

Herkent iemand dit probleem, of wat ik er aan moet doen, planet bellen ofzo ? Of ligt het aan me DC ? Ik weet het namelijk echt niet.

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:42:
Hey lui,

Ik heb eigenlijk een vraagje, misschien een beetje vreemde vraag maar vraag het toch maar :)

Ik heb een ADSL Planet Standard verbinding, alles loopt opzich perfect, echter sindskort doet hij een beetje vaag.

Upload en download is appart toch ? Als ik alleen iets download met bijvoorbeeld DC, dan gaat het meestal iets van 100 kb ofzo, maar wanneer iemand van mij begint te download, duz upload ik, dan vliegt me download verbinding helemaaaaal naar onderen. Dan download ik duz hetzelfde bestand die net nog 100 kb ging nog maar met 10 kb en soms zelfs minder. Dit mag toch niet kunnen ?

Herkent iemand dit probleem, of wat ik er aan moet doen, planet bellen ofzo ? Of ligt het aan me DC ? Ik weet het namelijk echt niet.
Bedoel je DC++? Die heeft trouwens een instelling waarmee je een upload-buffer aan kan zetten waardoor downloads minder vertragen..
Maar heb je dit alleen met DC++? Normaal vertraagt de upload de download wel ietjes maar het moet niet enorm veel schelen...

Verwijderd

Heb je hetzelfde probleem bij bevoorbeeld een bittorrentclient, en verder wat weinig informatie als topicstart. Welk OS heb je en router ertussen?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Voor je download heb je zelf ook wat upload verkeer (feedback) nodig om te melden dat pakketjes wel of niet goed zijn ontvangen. Op het moment dat jouw upload helemaal dicht zit, komt die feedback er nauwelijks meer door, dus weet de computer waarvandaan jij dingen wilt downloaden niet of het wel of niet goed gaat. Die computer verstuurd pas een volgende serie pakketje als die computer bericht heeft gehad welk wel en niet goed zijn aangekomen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:34

GVR

Als je upload volledig wordt gebruikt heeft dat invloed op je max downloadsnelheid op dat moment. Andersom precies hetzelfde. Wordt je download volledig benut dan zal je max upload wat schommelen

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-01 09:27
Dit is naar mijn weten een eigenschap van het TCP/IP protocol.
Als jij iets download dan wordt er ook telkens een pakket verzonden dat zegt tegen de verstuurder (waarvan jij download) dat de pakketjes binnen komen.
Als jou upload in beslag genomen wordt door iemand die bij jou gaat downloaden dan worden de bevestigingsberichtjes van jou download niet meer goed verstuurd (heb hier ooit ergens een duidelijk artikel over gelezen, maar kan het niet vinden).
Je kan het verminderen door een Upload limiter in te schakelen, waardoor niet je maximale upload afgestaan wordt.

edit:

De upload limiter kun je hier halen: http://www.freedownloads.be/downloaddetail/384
Hij heet: DUSupercontroller
Hij werk echt super eenvoudig en werkt bij mij als een speer.

[ Voor 15% gewijzigd door Sepiroth op 06-12-2004 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Dutchmega

Ja het is met DC ++, ik heb hier de instellingen nagelopen, echter ik zie niks vreemds eigenlijk, waar kun je datgene van upload-buffer instellen....

@ TBK_Tim
Er zit geen router tussen, heb een ADSL Speedtouch USB modem. En ik gebruik Windows XP SP2

Maar dus eigenlijk moet ik een upload filter gaan instellen, zodat je niet sneller kunt uploaden dan aangegeven. Ik weet wel degene die van mij download, heeft een snelle verbinding, duz zou opzich kunnen dat hij mijn volledige upload pakt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 13:53 ]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ADSL =Async

Dus als je upload zal je download inderdaad naar beneden gaan maar ik verwacht niet zo drastisch als wat jij hier beschrijft.

Das wel vreemd idnerdaad routers ? heb je het met andere programma's ook als je iets gelijktijdig doet ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
ShadowBumble schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:53:
ADSL =Async

Dus als je upload zal je download inderdaad naar beneden gaan maar ik verwacht niet zo drastisch als wat jij hier beschrijft.

Das wel vreemd idnerdaad routers ? heb je het met andere programma's ook als je iets gelijktijdig doet ?
Ja het gaat echt drastisch, hetzelfde bestand, gaat binnen 1 minuut van 100 kb naar 10 kb. en soms zelfs nog lager. Ik gebruik alleen DC ++ , andere programma's zou ik wel is gaan kijken, of ik het daar ook mee heb dan.

Verwacht het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 13:55 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
ShadowBumble schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:53:
ADSL =Async

Wat de TS beschrijft klopt helemaal, het heeft helemaal niets met instellingen en routers te maken.
Met een volle upload kan hij niet meer verifieren of de download correct is. Dus dropt de download als een gek. Meestal gaat het niet harder dan 5 kb/sec. Oplossing is een maximum upload in te stellen. Laat hierbij ongeveer 10 kb/sec over voor de overhead(het checken vd download)
Pagina: 1