Private messenger - beperking

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
Weet iemand of het mogelijk is om met behulp van MSN in een besloten kring te kunnen chatten? Met als voorwaarde dat users NIET buiten deze besloten kring mogen kunnen.
Ik 'heb' 4 verschillende 'locaties' allemaal online middels ADSL en dus allemaal hun 'eigen' publieke ip adres, nu zoek ik naar een mogelijkheid om deze 4 locaties te kunnen laten chatten, maar alleen binnen deze 4 locaties, dus iets doen met de ip adressen, leek me. Dus er mag gechat worden, maar alleen naar users binnen te specificeerde ip adressen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk omschreven is.
Wellicht moet ik op zoek naar een eigen messenger-achtige server, dat is ook een optie, iemand suggesties?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Met een exchange server kan je gebruik maken van een messenger functionaliteit icm de bij windows geleverde windows messenger. Misschien is dat wat, als je een Exchange server hebt draaien tenminste.

Verwijderd

micha schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:25:
Met een exchange server kan je gebruik maken van een messenger functionaliteit icm de bij windows geleverde windows messenger. Misschien is dat wat, als je een Exchange server hebt draaien tenminste.
Ik dacht dat er niet meer in 2003 in zat.

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Dit kan wel via neetmeting dacht ik. Deze moet je wel eerst installeren onder WinXP

Klik op "Start menu"
Selecteer "Run" of "Uitvoeren"
Type "conf" in de Command box dan op OK.
Volg de wizard en hierna heb je Netmeeting werkend.
Omdat je met Netmeeting met Ip adressen kunt werken kan dit handig zijn in een lokaal netwerk.

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 15:18
Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen, is een msn-alike programma gebruiken en dan je eigen chat-server runnen.
Hier staan er een paar!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
nee ik heb geen exchange server draaien, wel mail & file server, dus een server is op zich het probleem niet. Wil liever geen exchange draaien, niet nodig.......
En die neetmeting optie; geen optie eigenlijk want dan kunnen ze nog steeds 'naar buiten' chatten ook.....
thx

[ Voor 28% gewijzigd door kaajee op 06-12-2004 13:52 ]

Pagina: 1