Toon posts:

[XP] Geen netwerkverbinding mogelijk?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb hier een computer van een kennis staan. Deze is een beetje verne*kt (de pc, niet de kennis).

De pc heeft winxp pro en een draadloze en een gewone netwerkkaart.
De pc kan geen verbinding krijgen met de router. Er wordt geen ip-adres en overige gegevens verkregen van de router (ik heb btw twee routers geprobeerd, beiden werken)

Als ik de ipgegevens statisch ingeef en dan bijv. nu.nl ping, dan krijg ik het volgende

C:\Documents and Settings\Olaf>ping nu.nl

Pingen naar nu.nl [°ÿ] met 32 byte gegevens:

geen connectie

Herkent iemand dit? Is het mogelijk om alles wat met tcpip te maken heeft, opnieuw te installeren?

Indien eea verduidelijkt moet worden, zet het neer. Ik hou dit topic in de gaten ;)

bvd

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

draai de spyware progsels es... heb het geloof ik ook wel es gehad.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Je zou eens de Winsock Fix kunnen draaien, als het in je windows ergens fout zit wil dat nogal eens helpen.

http://shipleysystems.com/FTP/WinSockXpFix

De laatste keer dat ik zelf leestekens kreeg bij het verzenden van een ping was echter het netwerkkaartje defect.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welkom in Windows Operating Systems olaf_l :) Ik zet nog even je OS in de topictitel tussen blokhaken conform Windows Operating Systems - Policy.

Kun je nog even aangeven wat je met behulp van Windows Operating Systems - FAQ, Software Algemeen - FAQ en FAQ - Network Troubleshooting al hebt kunnen vinden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:05:
Welkom in Windows Operating Systems olaf_l :) Ik zet nog even je OS in de topictitel tussen blokhaken conform Windows Operating Systems - Policy.

Kun je nog even aangeven wat je met behulp van Windows Operating Systems - FAQ, Software Algemeen - FAQ en FAQ - Network Troubleshooting al hebt kunnen vinden?
Ik heb idd bovenstaande faq's doorgenomen, maar daar niets gevonden dat vergelijkbaar was met mijn uitdaging. Had ook al AdAware geinstalleerd en geupdate via m'n memstick. Hielp ook niet. De WinSockfix die hierboven werd geopperd heeft wel gewerkt!!

Het werkt dus weer. Mijne heren. Bedankt voor de hulp.

Olaf