FlashMX2004Pro vraag voor de AS.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 14:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Is het mogelijk om een code te maken in AS die kan zien of een MC geladen is (eerder afgespeeld) als dit het geval is deze nog een animatie te geven?

http://www.freewebs.com/mralucard/

Als je het menu hebt geopend kun je op 4 knoppen drukken, deze knoppen hebben allemaal bijna gelijke acties, ze laden meerder MC's,

on (press) {
_root.butcontact.gotoAndPlay(2);
_root.butdesigns.gotoAndPlay(17);
_root.butovermij.gotoAndPlay(17);
_root.butportfolio.gotoAndPlay(17);
}

ik heb 4 MC's, voor elke button een andere MC, wat de AS nu doet is een frame laden (17) in een andere movie clip waar niets in staat zodat die MC "verdwijnt" zodat alleen de MC van contact er staat.

Nu kan ik natuurlijk wel een leuke animatie geven vanaf frame 17 zodat het lijkt dat deze uitfade oid, maar dan doet die dit altijd dus ook als de MC nog niet was geladen.

Nu is de vraag kan ik een code maken die controleert of bijvoorbeld butportfolio geladen is als dit zo is dat die _root.butportfolio.gotoAndPlay(18); doet en vanaf 18 gaat die een leuke animatie doen, en als butportfolio dus niet geladen is dat die dan _root.butportfolio.gotoAndPlay(17); doet, zodat die een lege frame opent.

Ik hoop dat jullie het snappen :p.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Pollus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09-2022
Wellicht iets met "onClipEvent (load)" ?

Wat natuurlijk ook kan is gewoon even een variabele meegeven die aan/uit kan (boolean) om te kijken of de movieclip de ja of de nee geladen (speelt) is...

[ Voor 4% gewijzigd door Pollus op 06-12-2004 14:05 ]

Pollus

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Zou je dat van die variables wat beter kunnen uitleggen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stel je geeft de opdracht:

_root.butdesigns.gotoAndPlay(17);

Dan kan je ook nog een regel eronder toevoegen, zoals:

_root.frame17 = 1;

Dan kan je altijd testen:

if (_root.frame == 1) {
// En hier zet je de acties neer die alleen gelden wanneer "_root.butdesigns.gotoAndPlay(17);"
// een keer gedaan is.
}
else {
// En hier zet je de acties wanneer het nog niet is gedaan. Als _root.frame nog niet
// gedefinieerd is is deze dus niet 1. (maar undefined)
}

Heel simpel benaderd.

De regel "_root.frame17 = 1;" kan je natuurlijk ook in die frame 17 zelf zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Cubix op 07-12-2004 10:55 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey cubix, ik heb het geprobeerd maar helaas werkte het niet :(, zou je mischien een klein voorbeeldje kunnen maken van 2 buttons waar je die acties in hebt gedaan?
Zodat ik het wat beter kan bekijken.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 15:14

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik vind dit wel weer een vraag van niveautje speeltuin hoor,
maar goed, daar ga ik niet zo over dus laat ik maar een antwoord geven.

ten eerste, geladen != eerder afgespeeld, om te kijken of en hoever een mc geladen is gebruiken we tegenwoordig de Loader class:

http://livedocs.macromedi...X_2004&file=00002535.html

om te checken of een mc eerder is afgespeeld zet je simpel weg een boolean (een variable die aan of uit kan zijn, true of false) aan het einde van de mc. daarin zet je dan iets als

code:
1
_root.dezeMcIsNuVoorbij = true

daarna kun je in je root script dat afvangen met een interval

code:
1
2
3
4
5
6
7
setInterval(isDieMcNuVoorbij, 10) 

function isDieMcNuVoorbij () {
  if (_root.dezeMcIsNuVoorbij) {
    // statemenrs
  }
}

maar dat is natuurlijk niet zo netjes, je kunt er ook nog een eventListener aan hangen oid.

Maar pak een kop koffie en een stuk taart en surf naar de livedocs van Macromedia; dat kan ik echt aanraden.

Stoer; Marduq

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier is een simpel voorbeeldje om te zien of iets al eerder is gedaan:

http://members.lycos.nl/prcie/voorbeeld.fla

Alle code zit in de actioncode van die knoppen. Als je een knop ingedrukt houdt zal het aangeven welke knop het is. Als het al eerder is gedaan geeft hij dat aan. Ik heb het zo simpel mogelijk gehouden.

ipv een boolean te gebruiken zijn bij mij de 2 mogelijke waarden 'undefined' (dan is de var nog nooit geset en '1' de var heeft de waarde 1. En daar test hij op.

[ Voor 21% gewijzigd door Cubix op 09-12-2004 13:25 ]

Pagina: 1