Toon posts:

Find & Replace in honderden pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben medeverantwoordelijk voor het onderhouden van een gigantische website van een internationale firma. Door historische omstandigheden is deze site volledig statische HTML en deze site is honderden, om niet te zeggen duizenden pagina's groot. Van hogerhand heeft men beslist om een aantal aanpassingen door te voeren aan de site namelijk:

<p class="title">Dit is een titel</p> moet vervangen worden <h1>Dit is een titel</h1>

Nu zou ik stukje voor stukje dmv. Search & Replace deze tags aanpassen.

Ik zoek een systeem die het mogelijk maakt om de openingstag en de bijhorende sluittag te vervangen, met eender welke tekst tussen de 2 tags. Dus een soort van search <p class="title>*</p> en replace door <h1>*</h1>

Hier op kantoor gebruiken we Dreamweaver, maar ik kan wel andere software op deze systemen installeren, indien nodig.

Dank bij voorbaat

Verwijderd

Met Dreamweaver kun je volgens mij gewoon Find & Replace doen in een hele map of website (Ctrl+F).

Sorry niet goed gelezen, met Find & Replace kan dat niet omdat niet elke </p> vervangen moet worden door </h1>.

Dan, mits je de beschikking hebt over php bijvoorbeeld kun je t oplossen dmv Regular Expressions: P&W FAQ - Regular expressions. Maarja dan moet je met php gaan klooien, dr moeten vast wel tooltjes voor zijn, googlen ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 12:02 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er zijn talloze tooltjes dit een bepaalde tekst in tekstbestanden kunnen replacen. Heb je al eens gegoogled?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp, maar je kan in ieder geval met Ultra-Edit hele mapstructuren door laten searchen en replacen.

Anders zou ik je aanraden iets met PHP of PERL te gaan doen?

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Dreamweaver.

Bij "Find in:" even op Folder zetten, en dan de Directory kiezen. Volgens mij doet hij het vanzelf recursief, anders kan je 't wel aanzetten ergens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gegoogeld, en verschillende tooltjes gevonden.
Wat wel lukt is om enkel het eerste deel van de tag te vervangen
dus find <p class="title"> door <h1> maar dan zit ik met het probleem dat de sluittag </p> niet vervangen wordt. Find </p> door </h1> is niet mogelijk omdat er meerdere </p> zijn die niet altijd bij een <p class="title"> horen.

PHP of iets dergelijks is hier totaal uit den boze. Van hogerhand is beslist om enkel statische html toe te laten. Ik weet dat het ver van ideaal is, maar ik kan / mag daaraan niets veranderen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 13:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik denk dat je beter af bent met een standaard tool hier voor :)

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:01:
[...]
PHP of iets dergelijks is hier totaal uit den boze. Van hogerhand is beslist om enkel statische html toe te laten. Ik weet dat het ver van ideaal is, maar ik kan / mag daaraan niets veranderen.
Geen php in de website zelf, maar dmv bijvoorbeeld php (regexpen dus, zie mijn post hierboven) de statische htmlpagina's aanpassen. Recursief alle mappen en bestanden uitlezen, en dan elk bestand openen en een regexp loslaten..

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En het laten uitvoeren van een find/replace-actie door middel van een reguliere expressie? Dat lijkt mij het handigste eigenlijk :) .

[edit]
Reguliere expressies kan je ook laten uitvoeren zonder PHP/Perl hoor. Een beetje editor kan die dingen ook zelf aan, namelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Harm op 06-12-2004 12:04 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zie bovenstaande reacties; ook een applicatie als textpad kan dit vrij eenvoudig door gebruik te maken van callbacks:

vervang
code:
1
<p class="title">.*</p>
door
code:
1
<h1>\1</h1>
Misschien nog ergens wat escaping; maar dit zou ongeveer moeten werken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 09:45
Misschien een stomme vraag maar waarom weer terug naar de oertijd?
Je hebt nu een title reference naar een stylsheet die met 1 weiziging alles aanpast.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

En als je gewoon alleen de start tag vervangt met een gewone find/replace, en daarna met HTMLtidy of iets dergelijks de sluittags laten aanvullen?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

TukkerTweaker schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:09:
Misschien een stomme vraag maar waarom weer terug naar de oertijd?
Je hebt nu een title reference naar een stylsheet die met 1 weiziging alles aanpast.
Dat is met een h1 ook zo hoor ;) En dat is semantisch natuurlijk veel netter :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het echt zo'n grote website is, mag ik aannemen dat ie dan onder Linux / UNIX draait? In dat geval zou ik mezelf eens verdiepen in zaken als SED, GREP en AWK...dikke kans dat je daar met 1 commando alles af kunt vangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoiets zou inderdaad ook kunnen werken; het maakt natuurlijk niet of je die regex in Textpad, perl, PHP of sed doet :)

Uiteindelijk moet je gewoon even een applicatie vinden die je prettig vindt werken :)
code:
1
find . -type f -name *.htm -exec grep -l '<p class="title">' {} \; -exec sed -s 's/<p class="title">.*</p>/<h1>\1</h1>/g' {} \;

---

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de zovele snelle antwoorden en tips.

De site draait idd op unix, maar ik heb daar geen toegang toe(tot console). Bovendien zijn de files afgeschermd door een filemanaging program dat files lockt en vrijgeeft aan bepaalde personen, zodoende dat nooit 2 personen tegelijk aan dezelfde file kunnen werken. Ik kan onmogelijk alle rechten krijgen op de site op 1 moment (je zou ze in parijs en ottawa nogal horen stijgeren).

Ik moet dus directory voor directory (waarop ik de lock heb) aanpassen dmw textpad of dreamweaver of wat dan ook. Die regular expressions werkten wel om te tag te vinden (<p class="title">.*</p> ), maar nog niet om het aan te passen.
Ik heb daar ook totaal geen ervaring mee, maar zal er mij eens op toeleggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 12:39 ]

Verwijderd

Simpli-File Find Replace and Insert.exe

dat is de oplossing voor jouw lijkt mij
want ik heb het ook gebruikt en werkt perfect

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

"Context" is je vriend denk ik.
Die kan je in 1 keer opdracht geven een Replace in all open bestanden te doen.

Je geeft aan dat je DIR vooor DIR moet gaan doen, en het prog kan wel erg veel pagina's open hebben. Het is freeware. http://www.context.cx/

Features:
unlimited open files
http://www.context.cx/features.html

You bring the memory..

[ Voor 20% gewijzigd door ReLight op 06-12-2004 22:30 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Pagina: 1