Weggejorist
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2018 11:23 ]
Verwijderd
dus hij is weer offline? jouw melding lijkt van je eigen server te komenwout@bierhut.nl on 6-12-2004 12:35
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
< smtp28.wxs.nl #5.5.0>
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 13:32 ]
Ik frut, dus ik epibreer
En als dat laatste niet werkt (intern via poort 25 lukt wel, extern via IP niet), probeer dan eens de mailapplicatie naar poort 8025 te laten luisteren (zet die poort natuurlijk wel op de router open) en probeer dan eens te telnetten van buiten af (dus telnet mx bierhut.nl 8025 of i.p.v. je domeinnaam je IP), mocht dat werken dan wordt er ergens een poort geblokkeerd.marko77 schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:35:
kan je in je lokale netwerk wel telnetten naar poort 25 van die server?
als dat werkt, dan is het iig geen firewall probleem op de server.
probeer vervolgens telnet via externe ip
als dat ook werkt dan ligt het probleem bij de mx record of de relay van planet.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
als je telnet (op je lokale netwerk )wout@bierhut.nl on 6-12-2004 14:22
The e-mail account does not exist at the organization this message was sent to. Check the e-mail address, or contact the recipient directly to find out the correct address.
1
2
3
4
5
6
| helo mail from:leuk_he@tweakers.net rcpt to:wout@bierhut.nl data test . |
[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 06-12-2004 14:35 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Wat dacht je van inkloppen. zodat je simuleert dat je een mailtje verstuurd naar jezelf, maar dan zonder mail client.Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:40:
"Telnet 10.0.0.155 25
220 bierhut.nl ESMTP server read"
Dit krijg ik als ik dit via de local netwerk doe.
Wat moet ik met die code doen?
1
2
3
4
5
6
| helo mail from:<leuk_he@tweakers.net> rcpt to:<wout@bierhut.nl> data test . |
[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 06-12-2004 15:04 ]
zou wel goed moeten zijn gegaan:Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:21:
ik heb geen mailtje ontvangen, dat was iets wat ik zelf al verwacht aangezien de tekst die telnet me showde, dus iets niet goed geconfigureerd in mijn server neem ik aan?
Verwijderd