Toon posts:

Probleem met dvdbrander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds een aantal dagen een dvd-brander van samsung in mijn bezit.

Nu ik een aantal dvd's heb gebrand merk ik dat de dvd-brander niet op volle snelheid brand, ondanks deze dat wel aangeeft. Zo heb ik een film gebrand met Nero 6.2 (express), de brandsnelheid die stond aangegeven was 8 x (11.000 kb/s). Maar tot mijn verbazing duurde het 25 minuten voordat de dvd klaar was.

Vervolgens heb ik de firmware ge-update (via de officiële site! van TS04 naar TS05), maar nog worden de dvd's niet gebrand op 8 speed. Toen ik vervolgens een spel ging branden met het programma alcohol 120, zag ik dat deze wel wilde branden op 7 speed, maar toen de dvd voor de helft was volgeschreven, zakte de snelheid af naar minder dan 1 speed.

Bij de hierboven genoemde manieren stond geen van alle keren andere programma's aan dan het brandprogramma.

Wie kan mij helpen met dit probleem?????

Brander (slave): Samsung (TS-H552, 16x+R, 8x-R).
Lezer (master): Samsung dvd-rom
Media: RitekG04 (Arita-R 8 speed)
Bronbestand: zowel 'on the fly' als dat het van de HD wordt gebrand.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:38
Ik zou beginnen met andere Media :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik al geprobeerd maar ook daar lag het niet aan. De andere dvd die ik heb gebrand was van het merk Memorex 4 speed. Nu duurde het branden tussen de 25 en 30 minuten. Dit terwijl ik de dvd op 4 speed gebrand wilde hebben.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wellicht een tijd later maar heb je dit probleem nog opgelost? Ik heb dezelfde brander gekregen en krijg bij veel media een waarschuwing in Nero dat de media niet is opgenomen in de write strategy list van de brander en dat de " results worse " kunnen zijn. Ik heb de laatste firmware al in de drive geschoten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum