ASUS ATI RADEON A9250 Problemen

Pagina: 1
Acties:

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-07 16:06
Beste mensen,

Ik heb een pc voor iemand in mekaar geschroefd, maar na installatie blijkt dat er nogal problemen zijn ontstaan. Met name bij de videokaart.
Het betreft een Ati Radeon A9250 van Asus, het probleem is dat wanneer ik de ati/asus drivers installeer van de cd, of de nieuwste van de websites dat het beeld gewoon gaar te noemen is.

Om een voorbeeld te geven:
http://www.perfect-id.com...enshot-pblmvideokaart.jpg

Hebben jullie enig idee hoe we dit kunnen oplossen ? Of is de kaart gewoon defect...

Verwijderd

Heb je al geprobeerd windows xp zelf de divers te laten zoeken en niet de drivers te gebruiken van ati zelf. Ik heb dit weekend ook 2 dagen zitten kloten met drivers voor mijn nieuwe fx 5700

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-07 16:06
Ja dit heb ik geprobeerd, hij vind dan geen drivers. Dan reken ik de VGA standaard driver niet mee natuurlijk.
Het rare is dus echt, wanneer ik de ATI Catalyst drivers installeer dan pas krijg je die rare problemen. Ik bedacht zelf dat de driver misschien gebruik maakt van pipes ofzo die gaar zijn of eventueel geheugen.

Kan iemand dit eventueel bevestigen, dan kan ik die persoon adviseren om die kaart eventueel om te ruilen... Als het daar aan ligt in ieder geval.

Bedankt voor het snelle reageren trouwens ;)

Verwijderd

Je bent denk ik vergeten je chipsetdrivers te installen, dat voorkomt meestal dit soort problemen. Zoek ff de nieuwste drivers van je mobo.