Toon posts:

Problemen met grote iso's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej, ik heb het zelfde probleem als de man uit dit topic Problemen grote ISO's

K kan dus ook grote iso's niet openen, t ligt niet aan de iso's want ik heb er meerdere,
k krijg dus ook de melding: unknown archive of bestand beschadigt.

Heeft iemand hier een oplossing voor, k heb alle mogelijke programma's geprobeerd, bin van gemaakt, winiso, ultraiso, isobuster, t werkt allemaal niet..

hoor t graag..

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22
Je hebt een FAT partitie?

Moet je formatteren en NTFS maken.. dan kan hij grotere files ondersteunen.

Maar daar is dus al een topic over; je verwijst er zelf naar.. Dus dan hoef je geen nieuwe aan te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Jij denkt zeker dat ik windows 98 werk ofso, k heb xp sp2, gewoon ntfs

en wat betreft het vorige topic.. die is nooit opgelost:)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 11:47 ]

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Lekkere instelling als je om hulp vraagt. Daarnaast is het duidelijk hetzelfde probleem als eerder topic, dus geen enkele reden om een nieuwe te openen.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:46:
Like zet dat er dan bij :P En zelfs XP SP2 kan met FAT...
Nope, maar neemt niet weg dat je niet daar zou hebben kunnen posten, magoed je hebt dus voor een nieuw topic gekozen.

Wanneer krijg je de "fout" ? En waarmee probeer je het te openen dan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
K kreeg de fout toen ik een groot RAR bestand had, daar zat een ISO in, de rar kon ik zonder problemen uitpakken, met quick SFV ofso geen fouten gevonden. maar hij kon het bestand niet openen. toen kreeg ik dus die melding, nu heb ik dus nog 2 extra iso's en krijg ik dezelfde fout..

Hoe kan ik dit oplossen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom op GoT :*

Je i in 'ik' en he in 'het' zijn apot :+

De hele ISO wordt niet bepaald in het geheugen geladen maar toch: check je geheugen even. www.memtest.org
Zo ook even een schijfcontrole doen en checken of je de juiste moederborddrivers hebt. (Resp. de juiste drivers voor je HDD controller als die los is).

edit:

Via winrar: neem voor de zekerheid ook even de nieuwste winrar.
gridfox schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:49:
Lekkere instelling als je om hulp vraagt. Daarnaast is het duidelijk hetzelfde probleem als eerder topic, dus geen enkele reden om een nieuwe te openen.
offtopic:
Lief tegen een nieuwe user :o

En een nieuw topic: ik vindt het zelf eigenlijk altijd een beetje een twijfelgeval. Kicken als het niet helemaal overeen komt is ook niet alles aangezien mensen dan gaan reageren op de verkeerde info.
Als het wordt opgelost is het natuurlijk wel mooi als dat topic een antwoord bevat maar zo vindt ik het persoonlijk prima gedaan (zeker voor een nieuwe user :* ): zoeken en de kennis uit de GoT search gebruiken hoeft niet per se samen met kicken van een topic.

[ Voor 60% gewijzigd door F_J_K op 06-12-2004 11:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:53:
K kreeg de fout toen ik een groot RAR bestand had, daar zat een ISO in, de rar kon ik zonder problemen uitpakken, met quick SFV ofso geen fouten gevonden. maar hij kon het bestand niet openen. toen kreeg ik dus die melding, nu heb ik dus nog 2 extra iso's en krijg ik dezelfde fout..

Hoe kan ik dit oplossen
De RAR heb je met de SFV gecheckt, en bevatte geen fouten? En diezelfde rar kon je dus wel openen? ("maar hij kon het bestand niet openen" lekker verwarrend...) En uitpakken van die rar ging ook goed, je kreeg een ISO, stond op je hardeschijf...?

Dan nog, waarmee probeer je die uitgepakte ISO te openen?

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Net als bij de andere posting, probeer eens met daemon-tools te mounten (www.daemon-tools.cc)

Hey, it compiles . . . . Ship it !

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:54:
offtopic:
Welkom op GoT :*

Je i in 'ik' en he in 'het' zijn apot :+

De hele ISO wordt niet bepaald in het geheugen geladen maar toch: check je geheugen even. www.memtest.org
Zo ook even een schijfcontrole doen en checken of je de juiste moederborddrivers hebt. (Resp. de juiste drivers voor je HDD controller als die los is).

edit:

Via winrar: neem voor de zekerheid ook even de nieuwste winrar.
Kijk, hier heb ik wat aan :) moederbord drivers heb ik niet los geinstalleerd of iets dergelijks, winrar heb ik nieuwste versie! en bij dat memtest, als hij fouten geeft? dat betekent toch niet dat ik nieuw geheugen moet gaan aanschaffen :P

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:00:
en bij dat memtest, als hij fouten geeft? dat betekent toch niet dat ik nieuw geheugen moet gaan aanschaffen :P
Als hij fouten geeft kan dat er op duiden dat je geheugen kapot is, kan ook beteken dat je moederbord (geheugencontroller / geheugensloten) kapot is, kan ook iets anders betekenen... magoed.

Mag ik nog een keertje vragen waarmee je die ISO probeert te openen? Ook met winrar net als je rarfiles ofzo? Probeer in dat laatste geval eens daemon tools (zie post van gridfox), of anders iets van IsoBuster of winISO ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:56:
[...]

De RAR heb je met de SFV gecheckt, en bevatte geen fouten? En diezelfde rar kon je dus wel openen? ("maar hij kon het bestand niet openen" lekker verwarrend...) En uitpakken van die rar ging ook goed, je kreeg een ISO, stond op je hardeschijf...?

Dan nog, waarmee probeer je die uitgepakte ISO te openen?
Ja ik ben indd nieuw, en ik reageerde wat aanvallend omdat een andere user in het begin gelijk deed alsof ik helemaal niks wist en hij moe van mij werd,

wat betreft de iso, k had dus eerst een RAR bestand:) die opende ik, daar zat een ISO bestand in, die kon ik zonder problemen uitpakken. maar al wilde ik dan de ISO openen, dan gaf hij aan dat het "unknown archive off het bestand is beschadigt" was..

dit bestand is niet kapot, wan tik heb er meerdere geprobeerd en ze geven allemaal dezelfde fout:)

hoop dat t zo duidelijk is

Verwijderd

Topicstarter
DIe iso moet ik kunnen openen want ik wil hem graag op dvd branden, dit heb ik natuurlijk al geprobeerd, maar t was te verwachten dat dit een corrupte dvd als eind produkt opleverde

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:03:
[...]

Ja ik ben indd nieuw, en ik reageerde wat aanvallend omdat een andere user in het begin gelijk deed alsof ik helemaal niks wist en hij moe van mij werd,
offtopic:
Die neiging krijgen wel meer users als een TopicStart niet echt uitgebreid is, en om eerlijk te zijn, "heey ik heb hetzelfde probleem als die daar" is ook neit super informatief :P magoed
wat betreft de iso, k had dus eerst een RAR bestand:) die opende ik, daar zat een ISO bestand in, die kon ik zonder problemen uitpakken. maar al wilde ik dan de ISO openen, dan gaf hij aan dat het "unknown archive off het bestand is beschadigt" was..
Dat klinkt als een winrar foutmelding dus :P Maar wat doen die andere progjes die je geprobeert hebt er dan mee? Exact dezelfde foutmelding?

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 06-12-2004 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
K heb de iso geprobeerd met: winiso.isobuster, clondedvd, magiciso, ultraiso

Werkt allemaal niet

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 12:07 ]

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:06:
K heb de iso proberen met: winiso.isobuster, clondedvd, isobuster, magiciso, ultraiso

Werkt allemaal niet
Dan idd eens naar moederborddrivers / memtest gaan kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dan dat ik weinig informatie gaf in het begin, maar ik ga de memtest maar proberen, hopelijk komt daar iets uit:)

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:06:
[...]

offtopic:
Die neiging krijgen wel meer users als een TopicStart niet echt uitgebreid is, en om eerlijk te zijn, "heey ik heb hetzelfde probleem als die daar" is ook neit super informatief :P magoed

[...]

Dat klinkt als een winrar foutmelding dus :P Maar wat doen die andere progjes die je geprobeert hebt er dan mee? Exact dezelfde foutmelding?
Ja die gaven ook allemaal vage foutmeldingen aan waar je eigenlijk niks aan had:)

Verwijderd

Wat bedoel je met "openen"
Waarschijnlijk het bestand afspelen of mounten als virtuele drive oid.
Zou het probleem dan niet gewoon in de afspeel virtual drive of andere software kunnen zitten.
Probeer het bestand bv eens met een ander programma te openen, of verplaats het eens, als een bestand wordt verplaatst naar een andere schijf wordt het fysiek ook opnieuw weggeschreven.
Lukt dat dan is het voor windows dus geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:22:
Wat bedoel je met "openen"
Waarschijnlijk het bestand afspelen of mounten als virtuele drive oid.
Zou het probleem dan niet gewoon in de afspeel virtual drive of andere software kunnen zitten.
Probeer het bestand bv eens met een ander programma te openen, of verplaats het eens, als een bestand wordt verplaatst naar een andere schijf wordt het fysiek ook opnieuw weggeschreven.
Lukt dat dan is het voor windows dus geen probleem.
Met openen bedoel ik: de inhoud van de iso zien. met winrar heb ik dat als eerst geprobeerd.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
is het niet eeen xiso van een xbox spel want die kun je niet met met normale iso-viewers bekijken, maar wel met xbtool of xiso

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En als je hem nou zou branden met Nero, Imagewriter pakken, nero NRG van maken, en die proberen te openen met Daemontools :? Kortom: ISO van een ISO maken ;) Als dat werkt, dan heb je iig de data van die ISO terug; weliswaar in een NRG bestand, maar wel leesbaar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:46:

Aangezien het met meerdere programma's hebt geprobeerd lijkt het me niet dat de programma's gaar zijn.

1. Of de iso is verrot

2. Staat de iso op dezelfde partitie die NTFS geformatteerd is? Als je bij de windows installatie aangeeft dat je wilt formateren naar NTFS, dan wil dat nog niet zeggen dat de andere partities ook NTFS geformateerd zijn.

3. Zou je de grootes van de verschillende iso willen posten, naam is niet interresant. De grote wel.

• Xander
Bware81 schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:31:
is het niet eeen xiso van een xbox spel want die kun je niet met met normale iso-viewers bekijken, maar wel met xbtool of xiso
Het zou idd aan de iso's zelf kunnen liggen natuurlijk.

is "groot" al vanaf 2GB ofzo?
Anders deze eens proberen misschien: ftp://download.xs4all.nl/...i386/iso/FC3-i386-DVD.iso , die iso is iig gegarandeerd goed... (is iets van 2GB)

Verwijderd

Topicstarter
Bware81 schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:31:
1 van de iso's is indd een xbox spel, voor de duidelijkheid: k heb het originele spel, alleen die heeft krassen en gaat het binnekort begeven en heb daar een iso van gedownload.
Maar kan ik die xbox iso dan ook niet branden met een gewoon programma?

de andere 2 zijn wel gewoon iso's

ze zijn 1,5gb,2gb en 2,3gb

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:04
Ik heb dit zelf ook eens mee gemaakt.
Alle grote zip files, ISO's etc, kreeg ik ook niet open.

Bleek achteraf ook aan mijn geheugen te liggen, 2 brakke reepjes van 512 naar zn gortje.

Deze waren gelukkig nog in de garantie.
Even omgewisseld, en daarna waren mijn iso's ineens niet meer corrupt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
Nou k ben er nog niet helemaal uit, maar t ligt in ieder geval aan mijn pc, het bestand doet het op andere pc's wel.. k heb 1 van de bestanden via ftp sevice op mijn xbox gegooit, nadat ik hem eerst uit gepakt had, dat wel..
wertk perfect:)

Voor me eigen pc moet ik maar wat gaan verzinnen..

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:08:
Nou k ben er nog niet helemaal uit, maar t ligt in ieder geval aan mijn pc, het bestand doet het op andere pc's wel.. k heb 1 van de bestanden via ftp sevice op mijn xbox gegooit, nadat ik hem eerst uit gepakt had, dat wel..
wertk perfect:)

Voor me eigen pc moet ik maar wat gaan verzinnen..
Heb je memtest nou al eens gedaan :?

Pagina: 1