Toon posts:

Kan mijn wireless AP niet zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een wireless Acces Point(AP) gekocht bij de mediamarkt de Canyon CN-WF503.
Ik zou mijn AP aan mijn netwerk moeten koppelen en met een PC die ook op het net zit mijn AP kunnen configureren.
De IP van mijn PC heb ik veranderd zodat het in de range valt van mijn AP, zo zouden ze elkaar moeten kunnen zien.

Eerste keer is het gelukt, toen heb ik de AP naar een ander huis gebracht, gereset, en weer opnieuw willen configurereren.

Helaas lukt dit niet, als ik mijn webbrowser dan het IP adres van mijn AP intype dan kan die het niet vinden. ALs ik ping krijg ik bijna altijd 100% loss heeeel soms 75% loss. :s
Heb ook geprobeerd firewall uittezetten maar nog steeds lukt het niet om op mijn AP te komen om het te configureren.

Enig idee iemand?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

als je hm pingt, doe je dat dan via wireless of bedraad.
Hang hm es gewoon aan je bedrade nic en config hm dan eens.
Anders heb je gewoon weinig/slechte ontvangst met je WLAN nic

Deze advertentieplaats is te huur!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heb je ooit het IP van het AP veranderd? Zo ja, dan is dat na de reset weer terug geplaatst naar het oude adres.

Heb je verder nog een firewall actief staan welke mogelijk iets blokkeerd?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

@TS

heeft de canyon geen applicatie software die je van een ws kan starten (via een usb van je ws naar je AP) hiermee kan je hem dan configge

gebruik je btw de dhcp/gateway van de AP of van bv je router/server?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gepinged met bedrading niet wireless

Nee ik het de IP dan mijn AP nooit veranderd, kheb ook geprobeerd met firewalls uitezetten en aan.

Nee geen software meegeleverd gekregen, van mijn router, de AP heeft zijn eigen IP

Dus....still strange :?

Verwijderd

kijk eens bij de hardware eigenschappen van je kaart of de netwerkinstellingen of je nog op ad hoc staat. (zou niet weten waarom ze daarop zouden staan, maar het kan altijd :+ )
Anders zou je de kaarten eens moeten forceren naar 802.11b ipv g (of a ?).
En als je het ip weer gewoon dynamisch maakt?

Verwijderd

heb je hun site al geraad pleegt trouwens ? (www.canyon-tech.com/)

lijkt me trouwens erg vaag dat je van hen bij je AP geen cd of diskette hebt gekregen met drivers en AP software

maar om alles even op een rijtje te krijgen, je hebt de AP ergens geprobeert daar werkte die en toen je thuis kwam kon hij niet de AP zien.

als het goed is heb je er wel een boekje bij? waarin men de standaard IP adres van je AP geeft? zo ja, reset je AP eens, sluit hem dan weer aan op je workstation of Laptop zonder dat er een utp kabel aan hangt ( dus alleen een utp naar je ap of een usb naar je AP, hangt af van hoe je hem volgens Canyon moet configgen)

neem als gateway op je werkstation of laptop het ip adres van je AP

Verwijderd

kan mijn wireless AP niet zien
Eh? Bril kopen? :P
Eerste keer is het gelukt, toen heb ik de AP naar een ander huis gebracht, gereset, en weer opnieuw willen configurereren.
Is die reset wel goed gegaan? Stel je die PC ook statisch in?

Meestal hebben dit soort apparaten in de default instellingen een DHCP lopen. Probeer eens een IP via DHCP te krijgen?

Geef je deze PC hetzelfde IP als de vorige? Probeer eens eentje hoger of lager? Misschien dat het ding in de war is door verschillende MAC adressen?

Gebruik je dezelfde kabel als de vorige keer, of een andere?
Pagina: 1