[MYLEX Raid] DAP 960 Onder xp Niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik heb een mylex raid kaart de dap 960. Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ganzz_cases/mylexlogo.gif
Ik heb de search gebruikt en daar vond ik een berg informatie over de mylex ---> XP
Maar nergens is het andwoord gegeven. id deze kaart niet compateble met xp.
Je hebt de dos diskette nodig en die heb ik. je moet daccf starten voor de configuratie.

Maar xp heeft geen dos meer, en via de promt werk het niet herkend he mylex kaart dan niet maar staat wel in de systeemlijst van divices.

Ook in het begin spint de raid kaart de driven op maar meer niet.

Moet ik de raid kaart en xp uit mijn hoofd zetten of is er een manier om het werkend te krijgen?

is het een optie op een 98 te installen dan xp zodat je een dos geinstaleerd hebt om de raid in te stellen en dan xp intallen en dan de schijven vanuit xp te benaderen.?

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ganzz_cases/DAC960mylexraidpci.jpg
dit een de foto van de kaart voor 2* 15

Zonde van mijn baracuda 9,1 hardeschijven als het niet werkt in xp.

Kun je een dos instaleren onder xp.
Als ik eenmaal het progje kan intrellen moet het lukken.

_/-\o_ _/-\o_ * Ganzz ganzz bedank alle nutigge en niet nuttige tips _/-\o_ _/-\o_

Edit
Thanx bierkameel ik zit nu op school maar zodra ik thuis ben zal ik het bproberen.
Werkt dit ook onder XP?
met windows boot floppy kan hij de command niet vinden?

[ Voor 8% gewijzigd door Ganzz op 06-12-2004 12:32 ]

[www.ganzz.nl]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Boot floppy maken dan met dat ding gaan spelen

http://www.alfa.com.au/supports/mylex/raid/dac960/main.htm

Alle proemn in n drek

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 21:02
Volgens mij ga je deze kaart nooit goed werkend krijgen.
Heb een vergelijkbare kaart gehad: had alleen 3 interne aansluitingen.
Draaide perfect onder NT 4.0, maar erg slecht onder Windows 2000: met 1 of ander drivertje wel werkend gekregen, maar hele slechte performance.

Verder kun je voor drivers kijken op de www.lsilogic.com site.

Verwijderd

ik heb deze kaart ook gehad, dacht dat windows xp hem standaard ondersteunde? , je moet wel een array hebben aangemaakt met die dos tool.
ik had er destijds 2x atlas 10K aan hangen, draaide redelijk. het is een oude controler dus verwacht er niet te veel van.

• Ganzz
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:05:
ik heb deze kaart ook gehad, dacht dat windows xp hem standaard ondersteunde? , je moet wel een array hebben aangemaakt met die dos tool.
ik had er destijds 2x atlas 10K aan hangen, draaide redelijk. het is een oude controler dus verwacht er niet te veel van.
Hij ziet hem ook maar hoe kom je in dos om de array aan te maken.Ik heb gekeken voor de bootdisk maar welk
bestand is dat heb er veel geprobeert maar geen werkte?

[ Voor 27% gewijzigd door Ganzz op 06-12-2004 18:39 ]

[www.ganzz.nl]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-03 12:03
Misschien even een doodnormale dosflop maken? Je weet wel diskette formatteren en dan de systeembestanden erop laten zetten? Daarmee booten en je zit in dos. Dan kan je met je mylex tooltjes een array aanmaken.

Normaal gesproken werken al die hardware raid controllers sowieso wel onder windows xp. Die ziet het geheel toch als een standaard scsi drive meestal.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Ganzz
Vorlon schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:43:
Misschien even een doodnormale dosflop maken? Je weet wel diskette formatteren en dan de systeembestanden erop laten zetten? Daarmee booten en je zit in dos. Dan kan je met je mylex tooltjes een array aanmaken.

Normaal gesproken werken al die hardware raid controllers sowieso wel onder windows xp. Die ziet het geheel toch als een standaard scsi drive meestal.
Als ik een msdos opstart diskette maak dan moet ik de lokatie van command.com opgeven,
en waar is die?

XP ziet hem gewoon maar je moet de schijven in een array zetten in dos, XP ziet hem ook gewoon en detecteerd hem perfect.

maar je moet de schijven nog intallen.

offtopic:
als ik heb miet werkend krijgt iemand nog intresse in die ding met 3 seagate scsi 9,1 gb schijven
ik wil wel xp blijven hoeden onder 95 kreeg ik heb werkende maar dat wikl ik niet win 95
DeBolle schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:57:
Pak een bootdisk van www.bootdisk.com zoals de tweede link (zonder drivers), boot van die floppy, start dan het config programma van de Mylex.
Na de configuratie, wat een paar uur kan duren als je veel disks in een raid5 set hebt, kun je gewoon XP booten en zul je de aangemaakte set als een disk zien.
Bedank ik kom nu in dos, nu alleen nog maar geformateerd maar het is daar bijna de hele nacht mee bezig geweest.

save hij eigenlijk zelf zijn configuratie als je afsluit ?

[ Voor 24% gewijzigd door Ganzz op 07-12-2004 08:44 ]

[www.ganzz.nl]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Pak een bootdisk van www.bootdisk.com zoals de tweede link (zonder drivers), boot van die floppy, start dan het config programma van de Mylex.
Na de configuratie, wat een paar uur kan duren als je veel disks in een raid5 set hebt, kun je gewoon XP booten en zul je de aangemaakte set als een disk zien.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• gtissink
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08-2025
Heb zelf 3 mylex-en
1x Dac960 PG
2x DAC1164

In de handleiding vn de eerste staat dat je met een dos of win9x bootdiskette moet opstarten
en niet 2000, 2003 en XP. dus even naar bootdisk en een bootdisk downloaden.

Let op er is een probleem met de Atlas disken en een mylex Dac960.
zie http://lsionline2.lsil.co...4d-4757-a5f9-9fa11b9bc204

en download de laatste versie van de drivers. die lopen beter.
Die van mij zit in een Fujitsu Teamserver met 6 disks (1*1 disk, 1*3disks, 1*2 disks)
alleen die heft problemen met een Atlas 10K II
Pagina: 1