Toon posts:

Mobo i.c.m cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

Ik heb een Asus moederbord socket 478, 533 mhz fsb 512 kb l2 dat laatste heb ik met mijn huidige processor.

Nu wil ik gaan upgraden maar ik vraag me af of ik bijvoorbeeld een processor met hetzelfde socket type maar dan 800 mhz en 1 mb l2 kan gebruiken is het net zoals bij geheugen dat het downwards compatible is.

Alvast bedankt,

Greets Seb

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Wat voor mobo? :/

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Uhh ik heb de specs opgeschreven als het goed is is het de p4s8x-x

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Bij fabrikant (ASUS) cpu compatibility list voor dit mobo opzoeken?

An Explanation of l33t Speak

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:41:
Uhh ik heb de specs opgeschreven als het goed is is het de p4s8x-x
Dus wij moeten aan de hand van die specs het moederbord erbij zoeken? :/ Maar goed, voer het typenummer in in deze pagina http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx en dan zie je dat het niet gaat werken, helaasch.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Als je je cpu gaat upgraden doe dat dan gelijk met je mobo, kan je ook gelijk gebruik maken van je 800MHz FSB, anders betaal je voor dingen dat je helemaal niet gebruikt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check dus gewoon het support gedeelte van de website van de moederbordfabrikant ;) Om het jou makkelijker te maken staan er zelfs directe linkjes in de FAQ van dit subforum: Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken? B)

Omdat het hier op GoT de bedoeling is dat je research pleegt eer je een topic opent, gaat dit topic dicht. Tip: neem voortaan de "Let op" gedeelte bovenaan in de [New Topic] van het subforum door voordat je een topic wil starten. Dit tekst staat er niet voor de sier en daarin is duidelijk uiteengezet wat je dan allemaal minimaal moet kennen en uitvoeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden. Misschien moet je ze herlezen, want getuige deze topic heb je het niet helemaal begrepen. Het is de bedoeling dat je voor je een topic op GoT opent zelf op zoek gaat. De manual van je moederbord is voor een vraag als dit echt de plek om te beginnen, de Asus site de tweede. En als je daar geen antwoord vindt, wees dan wel volledig in je topicstart, geef minstens aan wat je specs zijn enzo ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.