[firewall]gui zoals bijvoorbeeld sygate

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:46
Ik ben op zoek naar een grafische firewall zoals sygate, maar dan voor linux (2.6.9 kernel). Het enige wat ik tegenkom bij het zoeken is of IPTables of Frontends voor IPtables. Hier kun je dan grafisch poorten open zetten, maar wat ik wil is gewoon een programma die checkt als een ander programma het internet op wil en dan een melding geeft (zoals op windows dus standaard is zo ongeveer)

Zijn deze te vinden en waar? En waarop zoek je dan? Linux firewall gui geeft niks volgens mij, net zomin als linux firewall frontend of linux firewall graphic of linux firewall grafisch.

Iemand die me met zoiets kan helpen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je Smoothwall al eens bekeken? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Paultje3181
Nu wel, en wat ik ervan begrijp is dat het een losse distro is die je via een webinterface beheert. Dit doe je waarschijnlijk dus door weer ip-regels op te geven. Exact wat ik dus NIET wil, en dan ook nog in een aparte distro... ;)

Het dichtstbijzijnde wat ik kreeg was Mason (http://mason.stearns.org/), maar dit is dus ook een aparte distro en 2 jaar oud. Maar ik wil dus een zo eenvoudig mogelijke desktop-computer maken met een goede firewall. Iedere n00b moet erop kunnen werken enzo. Maar het moet wel veilig zijn, door een goede firewall omdat er wel wat privacy-gevoelige dingen op komen te staan.

Ik heb nu gentoo (lastig te installeren als je niet leest... als je wel leest net zo makkelijk als bijvoorbeeld Mandrake), KDE 3.3.1. Maar ik ben nog aan het zoeken naar een goede firewall dus...

Verwijderd

Firestarter is volgens mij precies wat je zoekt :)

Edit:

ik zie net dat je KDE gebruikt.. tja, dan kan je misschien Firewall Builder of KMyFirewall proberen.. maar deze 2 programma's zien er niet mooi uit en zijn ook niet echt gebruiksvriendelijk imho.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 12:03 ]

• Paultje3181
hmmm, idd. Ziet er wel goed uit, iig de wizard... Alleen even kijken dat ie ook een popup geeft als een ander programma geopend wordt en internetaccess wil...

Verwijderd

ik zie net dat je KDE gebruikt.. tja, dan kan je misschien Firewall Builder of KMyFirewall proberen
is dat hetzelfde als fwbuilder?...

die is idd Steengoed maar is daar dan ook een linux versie van,

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:29:
is dat hetzelfde als fwbuilder?...

die is idd Steengoed maar is daar dan ook een linux versie van,
User Info (bron)
login: vadim
first name: Vadim
name: Kurland
mail: vadim at vk.crocodile.org
homepage: http://www.fwbuilder.org
Het lijkt er wel op ja :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 13:05 ]

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
je kan ook nog naar webmin kijken. Daar kun je niet een wizard dat er automatisch regels uit komen rollen. Je kunt wel zelf gemakkelijk regels aan maken.

(ik kan zo geen screenshot vinden)

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Paultje3181 schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:29:
wat ik wil is gewoon een programma die checkt als een ander programma het internet op wil en dan een melding geeft (zoals op windows dus standaard is zo ongeveer)
Hou FieryFilter in de gaten. Volgens de documentatie is het nog niet compleet werkend, maar dit is geloof ik wel wat je zoekt:
Description:

FieryFilter is an interactive desktop firewall for Linux. FF will
ask you everytime a new network connection is made if you want to
allow or deny it.

Fieryfilter is far from being usable. Currently the rule
generation is incomplete. Please join development if you want to
have it working faster.
Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://www.stud.uni-hamburg.de/users/lennart/projects/fieryfilter/fieryfilter.png
Overigens:
Note, FF won't be able to show the process name of the process
originating a packet. This is not possible with the API libipq provides.
Dus je kunt niet op programma basis toegang verlenen tot het netwerk.

[ Voor 19% gewijzigd door _Squatt_ op 06-12-2004 13:25 ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Persoonlijk vind ik gShield een erg fijne firewall. Alhoewel ik eigenlijk gewend ben om m text-based te wijzigen (wat overigens echt geen probleem is), is er ook wel een grafische front-end voor. gShieldConf namelijk :)

En dat ziet er dan ongeveer zo uit:Afbeeldingslocatie: http://members.shaw.ca/vhodges/gshieldconfshot.png

(Overigens, dat daar ipchains staat, komt denk ik doordat die front-end in eerste instantie voor een ipchains-versie van gShield is geschreven. gShield is gewoon iptables)
Pagina: 1