Ik heb een redelijk oude harde schijf 6 Gb (seagate), deze wil ik vervangen door een grotere en vooral snellere (7200trn). Kan ik deze zomaar vervangen? Of is dat aantal toeren afhankelijk van je mobo? Het is een 100Hz bord.
wat zijn je specs want dat is best belangerijk want daar hangt t ook allemaal van af en je mobo. denk niet dat het zomaar kan..Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:16:
Ik heb een redelijk oude harde schijf 6 Gb (seagate), deze wil ik vervangen door een grotere en vooral snellere (7200trn). Kan ik deze zomaar vervangen? Of is dat aantal toeren afhankelijk van je mobo? Het is een 100Hz bord.
Verwijderd
Je zou het gewoon kunnen vervangen maar weet niet tot hoeveel GB je mobo herkent dat zou je dan even uit moeten zoeken.
Hangt o.a. van je moederbord (BIOS) af, lees ff de FAQ over (IDE) harddisk limieten (qua BIOS, besturingssysteem etc)
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Dat is het probleem... ik heb alles proberen te zoeken over de specs van mn mobo, maar kan helemaal niks vinden. Het is een AGP 100hz, verder niks bekend. Dat maakt het sowieso lastig.
Iemand idee om specs te achterhalen van mn mobo, als ik dat weet kan ik meer
cipset is wel bekend: ITE en VIA, ook op die manier niks kunnen vinden
Iemand idee om specs te achterhalen van mn mobo, als ik dat weet kan ik meer
cipset is wel bekend: ITE en VIA, ook op die manier niks kunnen vinden
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 11:22 ]
Verwijderd
Je kan hem zo vervangen.
Edit:
Je weet toch wel wat voor processor erin zit? en je kan ook wel op het moederbord aflezen wat voor chipset erin zit. En uit het BIOS kan je ook veel gegevens halen.
Maar je kan er wel een grotere schijf in stoppen.
Als het een oude computer is heb je kans dat hij standaard niet de complete schijf kan benutten maar dat valt op te lossen.
Edit:
Je weet toch wel wat voor processor erin zit? en je kan ook wel op het moederbord aflezen wat voor chipset erin zit. En uit het BIOS kan je ook veel gegevens halen.
Maar je kan er wel een grotere schijf in stoppen.
Als het een oude computer is heb je kans dat hij standaard niet de complete schijf kan benutten maar dat valt op te lossen.
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 11:23 ]
AGP en 100Hz, yeah rite. Je hebt duidelijk niet echt gezocht, zoek desnoods ff op je BIOS strings ... nog een hint: Everest Home downloaden
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Uhh je kan een AGP slot op je moederbord hebben en eventueel zou de monitor die daar aan hangt een verversingsfrequentie van 100Hz kunnen hebben ja... maar dat heeft dus geen zak met je moederbord te makenVerwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:25:
Hoezo kan dat niet dan AGP en 100hz?
Download Everest (eerder genoemd hier) anders even, kun je iig mee zien welke chipset e.d. je hebt
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Zet er eens een progsel op zoals Aida/Sistran Software
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen? (linkje in de FAQ)
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 11:32 ]
OK... AGP is dus niet mn MOBO merk. Tsjaa net begonnen heh met die hardware shit... Stond er met koeienkletters op dus ik dacht:AGP...
Tja, maar dan is het toch handig om te weten wat voor mobo met welke biosversie je hebt
Overigens maakt het afhankelijk van je OS ook niet uit of de schijf wel of niet volledig door het BIOS herkend word, windows XP bijvoorbeeld kan hem toch wel aanspreken. Dan moet je alleen zorgen dat je bootpartitie niet boven het maximale formaat dat je bios kan aanspreken komt, de rest kun je onder windows gewoon partitioneren.
Nope, dat is het slot waar je je videokaart induwtVerwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:33:
OK... AGP is dus niet mn MOBO merk. Tsjaa net begonnen heh met die hardware shit... Stond er met koeienkletters op dus ik dacht:AGP...
Ik neem aan dat er nog wel meer op je moederbord staat?
Of installeer anders eens iets als Everest
[ Voor 27% gewijzigd door Xander op 06-12-2004 11:35 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
In principe zou het geen probleem moeten zijn.
Paar dingetjes waar je op moet letten.
Heeft de toekomstige HD een S-Ata of P-Ata interface?
-P-Ata is de interface die jij nodig hebt.
Als je een HD koopt van 128 GB of meer dan moet je er rekening mee houden dat Windows "maar" 128 GB ziet. Dit komt omdat Windows _standaard_ geen HD's groter dan 128 GB ondersteund.
-Je kan, mits je XP hebt, met SP1 het probleem oplossen.
-Je kan een registersleutel toevoegen. Zoek maar op Enable big-LBA
-Je kan een Pci-ide Controller kopen.
Zelf ben ik het meest gecharmeerd van de laatste oplossing, omdat je dan weer 4 extra apparaten kan aansluiten. In totaal dus 8. 4 onboard en 4 op de pci kaart.
S6
Paar dingetjes waar je op moet letten.
Heeft de toekomstige HD een S-Ata of P-Ata interface?
-P-Ata is de interface die jij nodig hebt.
Als je een HD koopt van 128 GB of meer dan moet je er rekening mee houden dat Windows "maar" 128 GB ziet. Dit komt omdat Windows _standaard_ geen HD's groter dan 128 GB ondersteund.
-Je kan, mits je XP hebt, met SP1 het probleem oplossen.
-Je kan een registersleutel toevoegen. Zoek maar op Enable big-LBA
-Je kan een Pci-ide Controller kopen.
Zelf ben ik het meest gecharmeerd van de laatste oplossing, omdat je dan weer 4 extra apparaten kan aansluiten. In totaal dus 8. 4 onboard en 4 op de pci kaart.
S6
GoT Huisregels
Lees ze nou eens een keertje, als je denkt dat je niet aan de eisen die erin staan kunt voldoen, zijn misschien www.iksnaphetniet.nl en www.beginnersweb.nl een beter idee voor je...
Lees ze nou eens een keertje, als je denkt dat je niet aan de eisen die erin staan kunt voldoen, zijn misschien www.iksnaphetniet.nl en www.beginnersweb.nl een beter idee voor je...
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()