Geheugen beinvloedt het beeld ?

Pagina: 1
Acties:

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Het probleem zit zo :

Als ik bijv een filmpje op start, op internet/dvd etc. Maakt niet uit wat voor filmpje, dan krijg ik namelijk allemaal rare streepjes in beeld of vlekjes , groen en geel -> Als streepjes.
Nu zit ik te denken dat het aan mijn geheugen ligt.

Wat heb ik allemaal gedaan :

- 550watt voeding geprobeerd ipv 300watt
- Andere videokaart. ( Geforce 2 )
- Alle stekkers & Dergelijke bekeken.
- Cpu bekeken ( wordt zon 30 graden gemiddeld )
- Cpu ge demonteerd en opnieuw gemonteerd.
- Andere drivers voor de videokaart.
- Windows er op nieuw op gezet.

* Als ik de cpu hoger in stel des te meer hij gaat flippen, en hoe lager hoe minder problemen.

Kan zoiets aan het geheugen liggen ?
Of dat het geheugen gewoon te heet wordt ?

Mijn pc specs :

Vikings 300watt
Asus A7N8X-X
Amd Athlon xp 3000+
Zalman CNPS6000-Cu
OEM 512 DDR pc2700
Western Digital 7200rpm 8mb 160gb
Sapphire Ati Readon 9600PRO 256mb Advantage Edition.

HeLpPp 8)7

BVD _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door -Thunder- op 06-12-2004 11:12 ]

Blij Met Wilco

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf zoiets een eerder gezien, dat was een Matrox kaart op een Asus bord. Kaart en bord bleken elkaar niet zo liev te vinden. Met een Asus videokaart met dezelfde chipset was het probleem opgelost :)
Wellicht een goede tip voor je :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat ik 2 videokaarten had geprobeerd.
En een andere aanschaffen.. liever niet :|

Blij Met Wilco

• sander79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07-2025
Mijn eerste reactie zou zijn dat je codecs stuk zijn. Heb je een complete codecpack geinstalleerd of heb je ze los erop gezet? Als je alleen een codecpack geinst hebt , deinstall die en probeer alleen divx/xvid es los. Heb je het alleen met media player of je dvd programma of maakt dat ook niet uit? Welke afspeelprogramma's heb je geprobeerd?

Dat het aan je geheugen ligt lijkt me stug, maar je kan het testen met http://memtest86.com
Heb je de nieuwste bios voor je mobo er al in gezet?

Je geeft ook aan dat hoe hoger je je CPU zet hoe meer problemen je krijgt. Kijk eens met mortherboard monitor hoe warm je CPU en mobo wordt.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
De temperaturen zijn iig helemaal niets mee, ze zijn rond de 30 graden gemiddeld.
Ik heb al andere codecs geprobeerd lost niets op.
Ik heb er last bij windows mediaplayer & bij powerdvd.
Soms trouwens ook last in games.

Blij Met Wilco

Verwijderd

Ben je in de luxe positie om (een) ander(e) CPU/geheugen op je mobo te prikken?

Zoja, dan zou ik dat zeker proberen.

Wat je verder zou kunnen doen is kijken of de koeler er goed op zit. Je zegt nl dat hij 30 graden wordt. Persoonlijk heb ik niet zoveel vertrouwen in die proggies. Het beste is om zelf te voelen en aan de hand daarvan in te schatten. Is mss niet exact op graad, maar je weet iig dat hij niet heet oid is.

Verder wordt geheugen _in principe_ niet dermate heet, dat het niet goed meer functioneert. Ook daar zou je voorzichtig aan kunnen voelen.

Wat je ook zou kunnen proberen is Memtest.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik heb geen geld over voor een andere cpu, de cpu is nog maar iets van een 1,5 maand oud. Er zit wel garantie op.

En dat bios flashen.. gaat dan je garantie er niet vanaf ? Want ik vindt het een groot risico.

Blij Met Wilco

Verwijderd

-ThUnDeR- schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:51:
Ik heb geen geld over voor een andere cpu, de cpu is nog maar iets van een 1,5 maand oud. Er zit wel garantie op.
Wat ik eigenlijk bedoelde is of je nog een CPU "over" hebt waarmee je kan testen.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Nee dat heb ik niet, ja een celeron 500mhz maar daar heb ik niets aan.

Blij Met Wilco

Verwijderd

Ik zie dat je een graka hebt met ATI chip.

Wat je kunt doen is de omega-drivers erop zetten ipv de reference-drivers van Ati zelf. Soms helpt allen al het installeren van andere drivers.Anders kan met die drivers de WMV versnelling uitzetten, die scheen fouten te produceren nl.

Er is net een nwe versie zie ik: meuktracker: Omega Catalyst 2.5.97. Daarin staat de WMV versnellingoverigens standaard uit.

Maybe this helps.

Als denkt dat het aan je geheugen ligt, moet je eerder denken aan het geheugen van je graka. Voel eens of dat heet wordt. Maar persoonlijk denk ik niet dat het daaraan ligt, want dan had je die streepjes/blokjes ook op andere momenten gezien. Overigens als het je systeemgeheugen zou zijn, zou je hele systeem instabiel zijn;aangezien je daar geen last van hebt lijk ook dan niet je probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 11:59 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:56:
Ik zie dat je een graka hebt met ATI chip.

Wat je kunt doen is de omega-drivers erop zetten ipv de reference-drivers van Ati zelf. Soms helpt allen al het installeren van andere drivers.Anders kan met die drivers de WMV versnelling uitzetten, die scheen fouten te produceren nl.

Er is net een nwe versie zie ik: meuktracker: Omega Catalyst 2.5.97. Daarin staat de WMV versnellingoverigens standaard uit.

Maybe this helps.

Als denkt dat het aan je geheugen ligt, moet je eerder denken aan het geheugen van je graka. Voel eens of dat heet wordt. Maar persoonlijk denk ik niet dat het daaraan ligt, want dan had je die streepjes/blokjes ook op andere momenten gezien. Overigens als het je systeemgeheugen zou zijn, zou je hele systeem instabiel zijn;aangezien je daar geen last van hebt lijk ook dan niet je probleem.
Om TS ff na te papegaaien: als je goed gelezen had, had je gezien dat hij ook een Andere videokaart. ( Geforce 2 ) heeft geprobeerd......

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

OK, mijn vorige post was dus niet zo'n succesvolle. Lezen is ook een vak |:(

Mag ik uit je post opmaken dat je het alleen bij filmpjes hebt? Blijft het nar het draaien van een filmpje het zelfde effect geven? Oftewel: zie je als je het filmpje dan weer afsluit ook die strepen nog? Dat heb ik nl zelf eens gehad met mijn Radeon 9800Pro, die had een kapot OpenGL deel wat bleef hangen - hele beeld naar de klote, ook na afsluiting spel destijds. Dus als het beeld na het afsluiten van het filmpje toch zo blijft, dan moet het in OF je videokaart zitten, OF in je mobo. Toevallig de drivers van je chipset nog geinstalleerd of niet? nForce en Ati vinden elkaar ook niet zo leuk, en zeker als je je onboard videokaart nog aan hebt staan wil dat nog wel eens problemen geven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Heb je bij dit fenomeen al eens de CPU load bekeken? Ik heb dit wel eens gezien gelijk met een uitslag van 100% load op de CPU.... Kortom, de CPU trekt het decoderen van de stream niet (al dan niet in combinatie met de proggies die je draait).

Vandaag geen signature

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
The_Eagle schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:32:
OK, mijn vorige post was dus niet zo'n succesvolle. Lezen is ook een vak |:(

Mag ik uit je post opmaken dat je het alleen bij filmpjes hebt? Blijft het nar het draaien van een filmpje het zelfde effect geven? Oftewel: zie je als je het filmpje dan weer afsluit ook die strepen nog? Dat heb ik nl zelf eens gehad met mijn Radeon 9800Pro, die had een kapot OpenGL deel wat bleef hangen - hele beeld naar de klote, ook na afsluiting spel destijds. Dus als het beeld na het afsluiten van het filmpje toch zo blijft, dan moet het in OF je videokaart zitten, OF in je mobo. Toevallig de drivers van je chipset nog geinstalleerd of niet? nForce en Ati vinden elkaar ook niet zo leuk, en zeker als je je onboard videokaart nog aan hebt staan wil dat nog wel eens problemen geven.
Ik heb ook last bij games, maar toen ik een nieuwe koeler op me cpu gooide , was hij minder warm en had ik in games bijna geen last er meer van.
Ik heb wel de Nforce drivers geinstalleerd, maar ik heb ook een andere videokaart geprobeerd, zie start post.

Dus aan de videokaart ligt het niet.

En dit is al me 2é cpu, want ik kreeg de 1é kapot aangeleverd van cool prices.
Ik heb een gevoel dat ik een geclockte cpu heb gekregen.
Want als ik hem op 2800+ zet ipv 3000+ zet heb ik er minder problemen mee, zal ik ze opbellen en het probleem daar uit leggen ? Dat me cpu gewoon onstabiel is.

Gelukkig zit op alles garantie :)

Edit : Het probleem ontstond geloof ik na het inzetten van de videokaart en hd, misschien is me hd niet compatible met iets anders in mijn pc ?

[ Voor 5% gewijzigd door -Thunder- op 06-12-2004 12:51 ]

Blij Met Wilco

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
...

[ Voor 97% gewijzigd door MeMoRy op 06-12-2004 12:58 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik zit nu te denken aan een bios update, zou dat goed helpen ?

Blij Met Wilco

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

IK zou zeggen probeer het eens. Kan meestal geen kwaad. En heb je al eens memtest86 gedraaid. Misschien is je geheugen gewoon brak. En als je denkt van niet kan je het beter gewoon uitsluiten door het gewoon te testen :) .

Self reflection is the school of wisdom

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Als ik een bios update doe.... gaat de garantie er dan vanaf ? Want er zit namelijk nog wel garantie op.

Blij Met Wilco

• sander79
-ThUnDeR- schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:50:
Als ik een bios update doe.... gaat de garantie er dan vanaf ? Want er zit namelijk nog wel garantie op.
Nee hoor, je blijft gewoon je garantie houden. Tenminste... als hij lukt. Ik weet niet precies wat er gebeurd met garantie als het updaten mislukt, maar dat is bij mij nagenoeg nog nooit overkomen.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Na 8 uur testen van het geheugen was er nog geen error ontdekt ( 512mb ) dus het geheugen lijkt me wel goed. De bios is ook geupdate.

Punten wat zowiezo niet defect is :
- Videokaart
- Geheugen
- Voeding

Zou het misschien kunnen dat de cpu onstabiel is of de hd niet bepaald compatible is met de rest van mijn hardware ?

Blij Met Wilco

• sander79
Je kan ook nog proberen om je soundcard eens dr uit te gooien. Als je een onboard hebt zou ik hem eens helemaal disablen. Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar ik weet wel van een aantal jaren terug dat dat nog wel eens met mekaar kon bijten.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik heb de moederbord incl. cpu al weer opgestuurd, ik krijg als het goed is nieuwe terug :)

Blij Met Wilco

Pagina: 1