Ik heb het idee dat de wijzigingen, die ik doorvoer in mijn xorg.conf helemaal niet worden opgepakt door kde.(Slackware 10 kde 3.2, xorg 6.7)
Ik ben tot deze conclusie gekomen nadat ik een dag heb lopen stoeien met mijn videokaart (radeon 9600 pro) en het instellen van de resolutie.
Ik heb gekeken of een kleine verandering, zoals het instellen van mijn muis, wel effect zou hebben.
Zie hier de section van mijn muis:
Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
Option "Buttons" "7"
Option "ZAxisMapping" "6 7"
Option "Device" "/dev/mouse"
Na een save en een herstart van X zou ik nog wel even de knopjes 4/5 6/7 om moeten draaien dmv ; xmodmap -e "pointer = 1 2 3 6 7 4 5"
Ik krijg dan alleen een foutmelding ;
xmodmap: commandline:0: bad number of buttons, must have 3 instead of 7 ,
terwijl ik toch echt 7 buttons had opgegeven.
Kan ik hieruit afleiden dat hij mijn wijzigingen uit xorg.conf niet doorvoerd?
Kan het zijn dat KDE uit een andere file zijn gegevens haalt?
Ik heb nognooit een DE gebruikt voorheen altijd WM's zoals blackbox en fluxbox, en daar werkte het wel altijd.
Ik wacht met smart op briljante reacties.
Ik ben tot deze conclusie gekomen nadat ik een dag heb lopen stoeien met mijn videokaart (radeon 9600 pro) en het instellen van de resolutie.
Ik heb gekeken of een kleine verandering, zoals het instellen van mijn muis, wel effect zou hebben.
Zie hier de section van mijn muis:
Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
Option "Buttons" "7"
Option "ZAxisMapping" "6 7"
Option "Device" "/dev/mouse"
Na een save en een herstart van X zou ik nog wel even de knopjes 4/5 6/7 om moeten draaien dmv ; xmodmap -e "pointer = 1 2 3 6 7 4 5"
Ik krijg dan alleen een foutmelding ;
xmodmap: commandline:0: bad number of buttons, must have 3 instead of 7 ,
terwijl ik toch echt 7 buttons had opgegeven.
Kan ik hieruit afleiden dat hij mijn wijzigingen uit xorg.conf niet doorvoerd?
Kan het zijn dat KDE uit een andere file zijn gegevens haalt?
Ik heb nognooit een DE gebruikt voorheen altijd WM's zoals blackbox en fluxbox, en daar werkte het wel altijd.
Ik wacht met smart op briljante reacties.