Linksys WRT54G en Thomson speedtouch 510i

Pagina: 1
Acties:

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 10:58
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje aan het spitten geweest op het forum en op de FAQ's maar kwam er niet helemaal uit.

Het volgende doet zich voor:

Bij mij thuis draait een Thomson speedtouch 510i multi-PC modem met KPN ADSL, hierop zijn 1 of 2 PC's aangesloten en dat werkt allemaal naar behoren, routertje staat op 10.0.0.38 en verder is DHCP uitgeschakeld en zijn er geen poorten geforward o.i.d.

Nou moet ik een PC aansluiten die buiten bereik van de kabels ligt, dus, Linksys WRT54G gekocht en deze opgesteld. De PC voorzien van een Linksys WIFI PCI kaartje en draaien maar.

De draadloze PC en de router kunnen elkaar vinden en hebben geen problemen met elkaar, echter, ik krijg de draadloze PC niet op internet.
De WRT54G heeft een vast IP adres: 10.0.0.155, verder werkt het wireless gedeelte op DHCP (ik zou dit kunnen uitschakelen...).

Ik neem aan dat ik de linksys op Static IP moet zetten om hem goed te kunnen laten babbelen met de thomson. Maar hoe ik de linksys ook instel, wel netwerk verkeer met de router (kon 'm pingen) maar geen internet.
Vanaf de draadgebonden PC's kan ik ook op de linksys komen maar hoe ik het ook went of keer, geen internet..

Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Volgens mij heb je nu een router achter een router gezet met 2x hetzelfde subnet. De Thomson is namelijk een router en de Linksys volgens mij ook. Kun je de Linksys niet in Bridge mode zetten ofzo?

Twee routers achter elkaar kan wel werken, maar dan moet je wel verschillende subnetten gebruiken. Wat je beter kunt doen is als de linksys inderdaad een router is, hem omruilen voor een accesspoint, daar heb je genoeg aan namelijk.

Heb even gekeken en het is inderdaad een router. Je had beter de WAP54G kunnen halen, was waarschijnlijk ook goedkoper geweest. Je kunt nu twee dingen doen.

- Proberen de twee routers achter elkaar te laten werken. Thomson en WRT54G
- Of de WRT54G omruilen voor een WAP54G.

Ik zou de laatste keizen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 10:52 ]

Verwijderd

Kijk hier eerst eens naar: [search=router achter router]. Daar staan een aantal mogelijkheden in.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
wrt54g heeft geintegreerde 4 port switch. toch is dat hele ding router genaamd, wat voor wat spraakverwarring kan zorgen. je hoeft de router functie nl niet te gebruiken

negeer de wan port van de wrt54g en verbindt 1 van de switchporten met de tompson.
waarschijnlijk wel crosscable ivm switch-switch verbinding.
dhcp op wrt54g uit.

in die config gebruik je de linksys als wireless/wired bridge en hoef je de linksys softwarematig verder niet te configureren. beide switches fungeren dan als 1 grote logische switch.

[ Voor 32% gewijzigd door arikkert op 06-12-2004 17:43 ]

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01
Misschien dubbele informatie, maar zoals ik het nu lees vind ik het vrij onduidelijk draai hier thuis ook met eeen soort gelijke opstelling

Verbind je modem met de WRt54g gewoon met een Straight Utp kabel en dan niet in de Wan poort van de WRT54g maar in een Lan (zorg dat je je modem als gateway hebt ingesteld op de clients)

[ Voor 11% gewijzigd door Evos op 06-12-2004 19:29 ]

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 16:18
fastbal schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:29:
WRt54g gewoon met een Straight Utp kabel
Cross kan ook, de WRTG lost dit zelf op.

1+1+1 = 1

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Of zet de linksys in een ander subnet verbind de lanpoort met de thompson en alle PC's met de linksys. Waarschijnlijk heeft de linksys ook een firewall zet deze aan en je zit in zijn geheel een stuk veiliger.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 10:58
Bedankt mensen,

Ik ga de kabel even proberen en 'm dan gewoon als switch gebruiken.

Mocht het niet werken (wat ik niet verwacht) dan laat ik me wel horen.

Top!
Pagina: 1