Toon posts:

foto met wittinten transparant maken

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met een website rensen bloemenexport en heb ik fotos met een witte achtergrond products en dit is niet egt mooi.
Dus ik wil deze foto's met een witte achtergrond fireball het zelfde krijgen als bijvoorbeeld de foto's van de rozen grand_prix

Dus foto's met wit transparant kunnen maken zodat ik later ze op een achtergrond kan plaatsen zoals bij de fotos van de rozen
Alleen het probleem is dat het niet 1 kleur wit is maar allemaal verschillende wittinten

ik weet dat het kan met bjvoorbeeld magic wand tool maar als ik 50 fotos moet doen ben ik vrij lang bezig en het moet meestal wel op korte termijn.

Dus is hier een snellere oplossing voor

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar gebruik je geen photoshop dan? Daar kun je namelijk de gevoeligheid (tolerance) instellen van de magic wand tool. Als ik die op 30 zet, en daarna nog even via menu Select -> Modify -> Expand -> 1px doe, en dan delete, heb je een nagenoeg perfecte uitknipsel.

offtopic:
Maar als ik nog even zeuren: Waarom wordt in godsnaam dat venster full-screen als je de site enterd :( Wat vreselijk is dat! Zie hoe dat er bij mij uitziet, joh. Das niet helemaal meer van deze tijd, vind je wel? Ik draai toch niet voor niets 1280x1024 terwijl ik browse op 1024x768!

[ Voor 42% gewijzigd door Room42 op 06-12-2004 10:45 ]

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Topicstarter
ik maak wel gebruik van photoshop maar ben geen ervaren gebruiker
heb ook al verschillende handleidignen gelezen maa is niet egt makkelijk te begrijpen

heeft iemand er misschien een document van met screenshots of iets in die richting

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is heel simpel :) (Ik heb overigens de engelse Photoshop CS, dus het kan zijn dat je ff moet vertalen).

- Selecteer de Magic Wand Tool (Drup op W)
- Vul boven in de options-bar bij Tolerance 30 in
- Klik op de witte achtergrond
- Ga naar het menu Select -> Modify -> Expand en vul 1 in
- Verwijder nu het geselecteerde (Del)

Eventueel kun je de background layer even zwart maken om te zien of het je bevalt. Tevens, als je de bloem kleiner maakt, wordt hij nog mooier omdat dan de overgebleven witrandjes helemaal wegvallen.

Succes :)

Koop al mijn ads!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

:? volgens geeft sjaakduhuuhl hierboven exact de beschrijving hoe je het kunt doen :X

edit:
te laat, nu zelfs 2 keer

[ Voor 21% gewijzigd door 6K op 06-12-2004 10:53 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Topicstarter
Okeej bedankt super

[qoute]Tevens, als je de bloem kleiner maakt, wordt hij nog mooier omdat dan de overgebleven witrandjes helemaal wegvallen.[/qoute]

Zal even kijken, maar het is eigenlijk de bedoeling dat deze zo groot blijft

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
En misschien helpt het bijscherpen van Levels of Contrast wel wat.. In ieder geval, als je de schuld geeft aan het een niet-profi-Photoshopper zijn dan zou ik dat zien als een uitdaging dus ik zou zeggen succes ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.