Toon posts:

[HTML/Javascript] Custom Audio control gewenst!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De eerste keer dat ik hier een topic open dus hopelijk houd ik me aan de regels.
(heb de regels gelezen, streng hoor hehe)

Mijn vraag: Ben een website aan het maken voor een kinder-musical. Website moet er dus
een beetje vrolijk uitzien.
Ik heb er een muziekje op staan die speelt bij het openen van de pagina. Ik wil de bezoekers
de mogelijkheid geven om het muziekje te stoppen/starten. Maar ik wil niet die saaie
standaard audio control ervoor gebruiken.

Kan ik custom buttons gebruiken om de embedded audio file aan te sturen?

mijn code:
<script language="JavaScript"><!--
if(navigator.appName=="Netscape"){
document.write('<embed src="/intro.wav" autostart="true" loop="1" controls="SmallConsole" width=50 height=15></embed>');}
else if(navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer"){
document.write('<embed src="/intro.wav" autostart="true" loop="1" width=70 height=25></embed>');}
else{
document.write('<embed src="/intro.wav" autostart="true" loop="1"></embed>');}
//-->
</script>
<noscript><embed src="/intro.wav" autostart="true" loop="1"></embed></noscript>
<noembed><bgsound src="/intro.wav" loop=1></noembed>

Maakt me niet uit in welke taal je een oplossing hebt, ik kan alles gebruiken!

Thnx!! _/-\o_

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Javascript hoort thuis in Webdesign & Graphics :) Alleen ook daar geldt dat vragen naar standaard scripts niet wordt toegestaan. Mocht blijken dat het topic puur en alleen is om een standaard scriptje te vinden, dan gaat deze ook daar dicht :)

Voor nu: >> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Heb wel een oplossing voor je in Assembly hoor B) 8)7

Maar eh, voor dit soort dingen is Flash uitermate geschikt. :)
Genoeg te vinden op o.a. Flashkit en Google. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dit werk in Internet Explorer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<div>
    <object id="medplay" class="player" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701" type="application/x-oleobject">

<param name="FileName" value="mijnmuziek.mp3" />
    <param name="ShowControls" value="false" />
    <param name="ShowStatusBar" value="false">
    <param name="TransparentAtStart" value="true" />
    <param name="AutoStart" value="true" />
    <param name="AnimationatStart" value="false" />
    <param name="loop" value="true" />

<embed src="mijnmuziek.mp3" height="25" width="70" controls="smallconsole" autostart="true" nosave="true" loop="true"></embed>
    </object>

[img]"media/play.gif"[/img]
[img]"media/pause.gif"[/img]
[img]"media/stop.gif"[/img]
    </div>

Je moet op twee plaatsen de tekst mijnmuziek.mp3 vervangen. Onderaan staan 3 plaatjes die als play-pause-stop werken die je uiteraard met je eigen afbeeldingen kunt vervangen.

Trouwens, het is niet handig om .wav geluidsbestanden op een website te zetten aangezien die nogal groot zijn, en het dus heel lang duurt voordat ze geladen zijn, gebruik dus liever een mp3 of MIDI.

[ Voor 30% gewijzigd door Johnny op 06-12-2004 10:59 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is exact wat ik zocht! Helemaal Top!!

Thnx Johnny

(iemand nog een suggestie voor ns?)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:37:
Dat is exact wat ik zocht! Helemaal Top!!

Thnx Johnny

(iemand nog een suggestie voor ns?)
Hoeveel Netscape gebruikers ken je? En hoeveel daarvan horen bij de kinder-musical doelgroep? En hoeveel daarvan gaan het jammer vinden dat ze geen muziek hebben?

De enige mensen waarvan ik weet dat ze onlangs nog gebruik maakten van Netscape was een antiekhandelaar en een Belgische ambtenaar.

Voor jouw doelgroep zal dan ook 99% gebruik maken van Internet Explorer. Daarnaast, mensen die een moderne alternatieve browser zoals Firefox of Opera gebruiken willen meestal niet lastig gevallen worden met allerlei pop-ups, geluiden en andere "leuke" dingen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

andere oplossing: flash mp3 speler, als je in got hier opzoekt kom je zeker wat tegen!
Pagina: 1