Toon posts:

2 locaties en 2 servers koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallow,
we zijn van plan om 2 bedrijven aan elkaar te koppen. het gaat om 2 servers die allebei op een aparte locatie staan. Server 1 heeft een active directory en een aantal users (+/- 30). Bij deze server staat een ADSL modem/router. Op beide locaties is het interne netwerk allemaal wireless van intel. Server 2 heeft ook een active directory en ook daar staat een ADSL modem/router. De IP range bij het bedrijf op locatie 1 is 192.168.1.x. De range op locatie 2 is 192.168.100.x. De subnetten zijn op beide locaties hetzelfde. Nu is het de bedoeling dat de users op locatie 1 kunnen inloggen op server 2. En andersom hetzelfde :) Wat heb ik nodig en wat moet ik doen om dit zo simpel mogelijk te realiseren

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:14:
hallow,
we zijn van plan om 2 bedrijven aan elkaar te koppen. het gaat om 2 servers die allebei op een aparte locatie staan. Server 1 heeft een active directory en een aantal users (+/- 30). Bij deze server staat een ADSL modem/router. Op beide locaties is het interne netwerk allemaal wireless van intel. Server 2 heeft ook een active directory en ook daar staat een ADSL modem/router. De IP range bij het bedrijf op locatie 1 is 192.168.1.x. De range op locatie 2 is 192.168.100.x. De subnetten zijn op beide locaties hetzelfde. Nu is het de bedoeling dat de users op locatie 1 kunnen inloggen op server 2. En andersom hetzelfde :) Wat heb ik nodig en wat moet ik doen om dit zo simpel mogelijk te realiseren
www.google.com

Verwijderd

Op beide locaties heb je dus ADSL , hoe er rekening mee dat de snelheid natuurlijk afhankelijk is van de upload van je ADSL .....(in het geval van grote bestanden!??)
Ik zou op beide locaties een ADSL router van cisco ofzo neergooien (of iets anders wat 3des tunnels kan opzetten) ... hiermee bouw je dan een VPN verbinding tussen je 2 locaties.
Werkt perfect , kan er eigenlijk weinig aan toevoegen.
Ik kan die dingen eventueel nog wel voor je configureren.....

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eerst eens zelf zoeken hoe:
Je 2 lokaties verbindt.
Je 2 domains onderling laat communiceren.
Eerst zelf proberen en dan pas vragen stellen.

RCScomputers uit Tubbergen ? Jullie zijn toch alleen een hardware-shoppie ? Ga dan a.u.b. niet zomaar aan sys-beheer doen zonder onderbouwing...

[ Voor 35% gewijzigd door KillerAce_NL op 06-12-2004 13:01 ]

Verwijderd

ik weet neit precies hoe het gaat als je niet intern werkt maar ik denk dat de site en replication howto je wel kan helpen

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/827125

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
een VPN icm AD site's and services is het toverwoord :)
Je moet inderdaad eerst zelf eens wat proberen, en als je vast loopt kun je het hier komen vragen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wil je de 2 AD's gescheiden houden? dan moet je met domains and trusts aan de slag, wil je de AD's samenvoegen dan ga je idd met sites en services aan de slag bvb in een nieuw domain. Je kan de AD's ook samenvoegen maar aangezien het hier om 30 users gaat zal je sneller iets nieuws opgezet hebben.

Ik lees hier veel goede antwoorden die erg algemeen zijn (net als mijn eigen) hier heb je volgens mij weinig aan, omdat je niet echt post wat je wil. Verwacht je aan een redelijke noot om te kraken, zeker wat betreft securety van gegevens, bereid dit aub goed voor in een testomgeving, en vraag raad aan het management hoe zij de koppeling zien. Op welke manier werken deze bedrijven samen? Samenwerking? overname, klant leverancier relatie.... Dit is niet iets wat je snel en simpel doet, ook al lijkt het maar een wizzard in mmc..

succes

You don't need eyes to see, you need vision

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 17:20
ik krijg net als je vorige gesloten topic niet het idee dat je :
1. niet veel verstand heb van dingen waar je aan wil beginnen (wat niet geeft op zich)
2. Je verwacht dat wij kant en klaar een oplossing gaan verzinnen voor jou.

Wat IK zou doen is twee netscreens gebruiken om de twee locaties dmv vpn te koppelen met ADSL. Vervolgens de server koppelen met sites en services. Gelijk een DFS er bij.

Denk goed na over ad structuur en ga eerst testen voordat je ook maar die andere twee servers aanraakt...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

We zijn hier geen helpdeskbot waar je een situatie input en er eventjes een meest efficiënte oplossing voor je uit komt rollen, zeg.

Check je mail zo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.