check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk
="Test" & A3
Dat doe je door in de tweede kolom de volgende formule in te tikken:
="test " & C8
waarbij C8 verwijst naar de respectievelijke cel in kolom 1.
Met de vulgreep kan je nu je hele kolom 2 in 1 keer vullen
[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 06-12-2004 09:49 . Reden: grr, volgende keer snelle tikken :P ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Dit in het geval de TS in een andere kolom/cel waardes wil laten ophalen uit de opgegeven kolom(men).
[ Voor 52% gewijzigd door martinr op 06-12-2004 09:48 ]
*edit*
Ik denk dat de anderen je al begrepen
[ Voor 15% gewijzigd door mickjuh op 06-12-2004 09:48 ]
Bedankt voor de snelle reacties!mickjuh schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:46:
Kun je misschien iets duidelijker zijn. Misschien even met een screenshotje van je excel sheet. Zou wat makkelijker zijn om te begrijpen namelijk
*edit*
Ik denk dat de anderen je al begrepen
Dit is niet helemaal wat ik bedoel denk ik.
de waarde 1 en test1 is toevallig. Dit kan ook de waarde 1 met bijbehorende waarde koe zijn
en 2 met bijbehorende waarde varken.
nog een keer:Tarin schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:57:
Okee, nu snap ik hem even niet helemaal meer.. Zou je een voorbeeldtabelletje willen posten? Als je in [code]-tags werkt, kan je gewoon spaties gebruiken voor de opmaak.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Kolom 1: Kolom 2: 1 500 2 230 3 432 4 131 5 878 6 535 7 232 8 098 9 856 10 345 |
Waardes kolom 1 zijn gekoppeld aan kolom 2.
Dus 1=500
2=230
etc.
Nu wil ik in een andere kolom een waarde invoeren uit kolom 1, dus bijv. 1.
Dan moet vervolgens de gekoppelde van 1, dus 500 in een andere kolom verschijnen.
[ Voor 29% gewijzigd door saxion op 06-12-2004 10:10 ]
| A | B | C | D | |
| 1 | 1 | Test | =B1&A1 | Test1 |
| 1 | 2 | Test | =B2&A2 | Test2 |
| 1 | 3 | Test | =B3&A3 | Test3 |
[ Voor 22% gewijzigd door Woudloper op 06-12-2004 10:16 . Reden: foutje in voorbeelding ]
Verwijderd
=A1 (waarbij cel A1 de waarde is die moet worden overgenomen)
Ik denk dat de TS een heel eind gaat komen als ie in de help van Excel inderdaad even zoekt naar vert.zoeken, danwel VLOOKUP.
Hiermee geef je aan welke waarde je in een kolom wilt, afhankelijk van de waarde in een andere kolom.
Die waarde wordt opgezocht in een tabel van mogelijke waarden.
Verwijderd
dit is vlookup in office 2003 met een verwijzing naar een cel met een andere waarde, overgenomen uit een matrix. Is dat wat je bedoelde?
@TS: VERT.ZOEKEN (of VLOOKUP) is inderdaad het keyword waarop je zal moeten gaan zoeken. In de help staat het allemaal erg mooi uitgelegd, hier nog een voorbeeldje:

Ik heb dollartekens gebruikt (A$1:C$12), om de getalswaarden van de verwijzing te fixen. Zo kan je in de bovenste cel je VERT.ZOEKEN intikken, en daarna de vulgreep gebruiken om het hele rijtje te vullen.
"3" staat hierbij voor kolom 3 uit de gegevensmatrix.
Leuke functie trouwens, zo leer ik meteen ook wat bij over Excel
[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 06-12-2004 10:36 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
In C1 kan je dan een variabele waarde intikken, antwoord staat in D1
Of het gebied A1:B10 een naam geven, bijvoorbeeld xx. dan wordt het
=vert.zoeken(C1;xx;2;0)
S6 ermee.
Verwijderd
ik ga nog even alle geposte dingen nalopen en in ieder geval bedankt tot nu toe!!
saxion: geef voortaan ajb. even aan wat je al wel aan code had / wat je had gevonden / waar je aan dacht. Met de term vert.zoeken i.c.m. de F1 toets moet je er helemaal uitkomen: dit is toch basisfunctionaliteit van Excel en verder moet dit dus wel lukken
Zo niet: open gerust een nieuw topic waar je even goed aangeef wat je al hebt gedaan. Voorkauwen is iets waar ook jij niets aan hebt
* Robjuh777: welkom op GoT
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.
![]()