Toon posts:

[XP] Uiterlijk ineens veranderd ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met de uiterlijk van mijn XP die ineens wat anders is.

Normaal zie je dit als het om snelkoppelingen/icon gaat op de desktop:

Afbeeldingslocatie: http://img97.exs.cx/img97/4221/d8c1.jpg

Ik zie het zo:

Afbeeldingslocatie: http://img97.exs.cx/img97/5472/e1d2.jpg

Lelijke rand om de naam. Dit was eerst niet zo. Ik kan de kleur wel aanpassen maar ik wil geen kleur rand om de letters |:(

Ik heb bij de eigenschappen van beeldscherm overal gekeken maar geen functie gevonden die dat weer goed zet. Weet iemand hoe ik het weer normaal krijg ? :(

Verwijderd

Is er iets aan de visual effect's veranderd? Het zou daar mee te maken kunnen hebben
dat is hier te vinden:
rechtermuisknop my computer>properties>tabblad advanced>performace>
en kijk dan of die dingen allemaal staan aangevinkt :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 06:35 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 06:28:en kijk dan of die dingen allemaal staan aangevinkt :)
Allemaal lijkt me een beetje overdreven; het gaat in zijn geval om

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pcvogel/bla.JPG

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Yeh :D

Teneerste bedankt voor jullie snelle reactie en ook voor de hulp, het is gelukt, ik kan vanaf nu weer met plezier naar mijn desktop kijken :+

Had toch beter moeten zoeken 8)7

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

r00n187 schreef op maandag 06 december 2004 @ 06:42:
[...]

Allemaal lijkt me een beetje overdreven; het gaat in zijn geval om

[afbeelding]
Volgens mij is dit btw hetzelfde als "Cleartype" aanzetten bij Effects bij de eigenschappen van je beeldscherm :) Just FYI ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
DeMoN schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:48:
[...]
Volgens mij is dit btw hetzelfde als "Cleartype" aanzetten bij Effects bij de eigenschappen van je beeldscherm :) Just FYI ;)
ClearType is iets totaal anders en heeft hier niets mee te maken.
LCDs do not really have full-color pixels. The pixels in an LCD are arrayed in vertical stripes with red sub-pixels displaced 1/3 of a pixel to the left of green and blue sub-pixels 1/3 of a pixel to the right. Traditional display algorithms ignored such physical properties of the display device and forfeited the resolution enhancement provided by ClearType.

How does ClearType filtering work? Unlike ad-hoc techniques, ClearType approaches the problem mathematically. Here is the problem statement: you want to display an image that contains any possible color at an infinite resolution. However, all you can do is display an intensity of a single color for every sub-pixel. So, let's choose the sub-pixel intensities so that the image that is produced by the LCD is "close" to the ideal image with all colors at infinite resolution. How do you define "close"? ClearType uses a model of the human visual system to define what "close" means. The human visual system can detect errors in image, but it is more sensitive to errors that have a spatially large extent, rather than in the fine detail. Also, the human visual system is more sensitive to detail errors in black/white brightness, rather than in color.

...
For your information ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 07-12-2004 09:53 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

r00n187 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:52:
[...]

ClearType is iets totaal anders en heeft hier niets mee te maken.

[...]

For your information ;)
Jah thx voor die info. Dat wat daar staat is idd Cleartype.
Neemt niet weg dat het een vage vertaling is zoals je in een screen hierboven kan zien. Dat stukje over die vallende schaduwen. (Met Cleartype krijgen de fonts immers ook een soort van schaduw)
Maar ik dacht dat die optie automatisch ingeschakeld werd als je Cleartype zou aanzetten. Vandaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 07-12-2004 09:56 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1