Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 laptop schermen paralel op 1 laptop

Pagina: 1
Acties:

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 11:24
Ik heb een Toshiba Sattelite 210CT en een 110.
Deze zijn nagenoeg identiek, inclusief LCD schermen.

Zowat de enige officiele info die ik er nog over kon vinden:De 210 is heel.
De 110 mist ram, accu, hd, en mss nogwat.
Nu wil ik beide lcd schermen aan de 210 hangen, geen dual maar clone beeld.

Zou ik die eventueel parallel aan elkaar kunnen hangen zonder dat er iets kappot gaat?
Ik wil het nl graag proberen maar belangrijker is dat de 210 heel blijft want die wil ik zowieso gebruiken.

Error 304: Please hit any user to continue.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Hangt er vanaf hoe je dat tweede scherm erop wil hangen. Via de VGA? Lijkt me stug dat dat ding vanbinnen VGA zou zijn, maar het zou theoretisch natuurlijk wel kunnen. Als je het aan dezelfde kabeltjes wil aansluiten gaat het absoluut niet werken lijkt me. Dat signaal gaat het echt niet overleven om twee schermen ipv twee aan te sturen, denk ik. Dus, ga je moeten versterken. Hoe ga je dat aanpakken? Goeie stroombron en goeie versterkende transistoren?

Wat is het nut van gecloonde laptopbeelden trouwens?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44

Cassettebandje

SA-C90 TDK

zou moeten kunnen, als je aan de connector op het mobo/videokaart van je laptop twee datakabels vastmaakt en de inverter van het lcd apart. Maak de datakabels niet te lang. Als de lcd's exact hetzelfde zijn dan zou het goed moeten gaan.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-11 18:32
Je moet ook wel even opletten of het een 110CT of een 110CS is, bij een CT zou het kunnen, bij een CS zeker niet omdat de aansturing daarvan volledig anders is. Maar het lijkt me sterk dat die 110 geen ram heeft, dit zit namelijk ingebouwd(8mb). Je zou eventueel dus nog via linux oid (booten vanaf flop en dan via netwerk, let op, 110 ondersteunt GEEN cardbus, dus het wordt waarschijnlijk 10Mbit/sec) en dan via het netwerk de gegevens van het scherm naar de 110 sturen, scheelt nogal in je draden en de kans van slagen ligt hoger.

BTW, een 110 heeft daarvoor nog wel leuke specs. Mijn 110cs is een pentium 100mhz met 24mb ram, zitten 2 NICs in, 1 wireless en 1 3com etherlink III kaartje, die ik nog zelf gemod heb(eigen dongle eraan). Ik gebruik hem als bridge om Wireless Leiden te ontvangen. Werkt best goed!

Verwijderd

racoontje schreef op maandag 06 december 2004 @ 07:49:

Wat is het nut van gecloonde laptopbeelden trouwens?
laat deze tweaker toch lekker zijn gangetje gaan. Wat is het nut van een sidewindow, cffl, extra fans, .. => gewoon leuke bezigheid

@topicstarter Barryke

Laptop LCD aan VGA-kaart
aangezien laptop wss ook vga-out heeft... is maar tip