Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRiver flashplayer of toch maar voor iets anders gaan

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
Ok ik heb mijn iRiver mp3 cdspeler verkocht om een flashplayer te kopen. Aangezien ik mijn mp3cd speler ontzettend fijn en robuust vond was het voor mij eigenlijk duidelijk dat de flashplayer ook van het merk iRiver moest zijn.

Na wat rondkijken bleek dat het waarschijnlijk de 700/800 serie werd. Totdat ik las dat je deze alleen via iRiver manager kunt gebruiken. :/ Na wat rond kijken op de iRiver site blijkt dat er een firmware update is om dit apparaat toch als UMS device te gebruiken, plug & play dus.
Alleen hoorde ik dat de snelheid van het apparaat wat toch USB2 is standaard al niet zo erg snel is maar via UMS nog trager.
Dit zette me toch even aan het denken omdat ik toch op iedere pc mijn mp3's wil zetten zonder eerst software te installeren en als het dan nog met een snelheid gaat die vergelijkbaar is met usb1.1 vind ik het ook zonde.

Onder het typen van dit topic vind ik trouwens dat er gebruik word gemaakt van de 14mbits variant van usb2.

Nu heb ik eens rondgekeken naar andere spelers maar toch ontbreekt er vaak wat aan dat een iRiver wel heeft:
  • goede batterij cappeciteit
  • de werking van/met mappenstructuur, bij veel spelers moet je alles in de root zetten of speelt hij steeds maar een bepaalde map
  • De bediening, als ik kijk naar mijn mp3 cdspeler dan beviel me dit erg goed ga er ook vanuit dat het met deze spelers wel goed zit
  • Ondersteuning voor ogg files
Eerst maar eens de specs van de iRiver, de 800 is zowat identiek aan de 700 daarom maar 1 linkje :) http://www.mp3man.nl/product/3186

Nu dan enkele concurenten waarna ik kijk maar waarvan ik niet zeker weet of het wel wat is...

Nikkei STYXXWT 256 MB
Packard Bell AudioDream 256 MB
iAudio G3 256 MB kwa specs komt deze het meest overeen met de iRiver netzoals de lage usb2 transfer rate :'(
]Creative MuVo² 1.5GB alleen heeft deze weer specifieke creative software nodig om muziek erop kwijt te kunnen en verder vind ik het accu idee ook niet zo geweldig, wat als ik nu ergens op vakantie ga waar ik geen pc of laptop in de buurt heb? hoe ga ik dan opladen?
Packerd Bell AudioKey FM Op zich hoor je hier weinig verhalen over, alleen de koptelefoon schijnt te zuigen maar voor de rest moet het een leuk apparaatje zijn, wel met het nadeel dat alles in de root moet komen te staan. mappen enzo werkt niet.

Als ik dus alles bij elkaar optel kom ik eigenlijk nog steeds op de iRiver uit.
Maak ik nu een grote vergissen door alleen maar op dat merk gefixeerd te zijn? Het zou iig veel schelen als iemand me kan vertellen of die UMS firmware goed werkt.

Mocht iemand anders nog ideeën hebben voor een flashplayer die ik vergeet of een hdd player zoals de creative dan hoor ik het graag.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik weet niet hoeveel mb iriver je wilt maar stel de 1 gb versie.
Normaal bij usb2 moet dat 45(?) seconden duren als ik dat met divx films vergelijk, of 1 minuut dan.
Als de usb2 langzaam is duurt het 30 seconden langer, maakt ook niet veel uit :)

Iriver is 1 van de weinige met een goede speelduur op een grote penlite, ik ben ook geen accu fan, penlite is cheap en overal verkrijgbaar.
Anderen zijn kleine penlites met max 12/16 uur.

Wel logisch dat je bij iriver blijft hangen dit zijn top apparaatjes.

Als ik jouw lijstje van concurrenten zie dan kijk ik niet blij, behalve iaudio.
Batterij niet top, software op computer, accu's :)
Als dat ook goed zou zin kun je voor een mobliblu op mp3spelers.nl kijken voor 100 euro 512 mb

Ik krijg mijn ifp 790 donderdag ook binnen, gewoon goede keus.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:46

NoTimeRemains

I know

Damn Roger wat zijn dat voor spelertjes?Packard Bell :r

Blijf maar fijn bij iRiver, klaar.
Ik heb de H120 perfect apparaatje :)

En wat dan nog dat die snelheid lager ligt, maar dat voel je toch niet op 256/512MB ...

This is the Way.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 11:45
BARACUS schreef op maandag 06 december 2004 @ 01:53:
Ik weet niet hoeveel mb iriver je wilt maar stel de 1 gb versie.
Normaal bij usb2 moet dat 45(?) seconden duren als ik dat met divx films vergelijk, of 1 minuut dan.
Als de usb2 langzaam is duurt het 30 seconden langer, maakt ook niet veel uit :)
Ik ben bang dat je je hier een beetje vergist, want flashgeheugen haalt nooit de volledige snelheid van USB2.
Mijn iPod doet ongeveer 5Mb per seconde, dus dat is 3½ minuut voor 1Gb.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nikkei STYXXWT 256 MB
Packard Bell AudioDream 256 MB

Deze twee zijn absoluut niet te vergelijken met de iRiver.
De iRiver is op alle punten beter dan deze twee dingen, om dan toch voor die spelers te gaan omdat ze (misschien) een snellere overdrachtssnelheid hebben, is imho geen goed idee.

Maar het blijft je eigen keuze natuurlijk :)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

tozzke

aka tozzert

ik heb zelf de iRiver iFP-795 (512MB) en ik moet zeggen.... geweldig apparaat
alleen die overdrachtsnelheid is inderdaad niet bijster snel

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.zeepost.nl/1.jpg

+ 40 uur op een penlite (ik haat ingebouwde accu's)
+ flash speler (dus geen bewegende onderdelen)
+ goed geluid
+ solide/degelijk
+ goede radio
+ makkelijke bediening
+ geweldig design

- snelheid bij het overzetten van bestanden (om hem vol te zetten ben ik al gauw 5 minuten bezig)

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 06-12-2004 17:37 ]

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
HIValicious schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:11:
Damn Roger wat zijn dat voor spelertjes?Packard Bell :r

Blijf maar fijn bij iRiver, klaar.
Ik heb de H120 perfect apparaatje :)

En wat dan nog dat die snelheid lager ligt, maar dat voel je toch niet op 256/512MB ...
I weet dat deze absoluut niet te vergelijken zijn met de iRiver spelers maar ik wou toch even een mening horen van andere. Allemaal hebben ze wel wat. zowieso de mindere batterij en dat mappen gebeuren wil dus ook niet echt zoals ik gewend ben.

* Zym0tiC gaat iig een iRiver iFP 700 serie bestellen, vind deze mooier dan de 800 :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Pagina: 1