Toon posts:

OSL2000 verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Hier staat een systeem met SATA harde schijf. Werkt prima.
Nu heb ik een harde schijf waar ooit osl2000 op is geïnstalleerd. Deze werkt behoorlijk tegen.
Ik wil hem namelijk gaan formatteren en vervolgens winxp er opnieuw opzetten.
Enkel telkens als ik hem aansluit wil hij middels osl2000 booten en dit lukt niet. Ik krijg hem niet opgestart met mijn SATA schijf. Als ik de IDE kabel eruit haal start de pc weer prima op maarja dan is hij niet geactiveerd in partition magic.

Weet iemand hoe ik kan booten zonder dat hij middels osl 2000 wilt booten en natuurlijk wel met de harde schijf aangesloten zodat ik hem met partition magic kan formatteren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat in je bios wel de S-ATA als bootschijf ingesteld of gewoon IDE? want als die op IDE staat zal hij altijd daarvan booten.
Als S-ATA er niet bijstaat kun je het evt op SCSI zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga restarten even voor de zekerheid alles nagaan

De boot order stond op SATA, enkel de first second en third boot optie stond op disabled
na deze op scsi gezet te hebben start hij hem op, THANKS!!

Maar als ik de IDE harde schijf nu geheel formatteer en winxp er opnieuw opzet is osl2000 dan geheel verwijderd?? Als ik hem straks in de andere pc terug stop start winxp dan normaal op??

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 00:48 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

als je hem formatteert dan moet alles eraf zijn en dan zal hij niet meer osl2000 geven. Daarna kan je er normaal een ander os op zetten :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 00:42:
Als ik hem straks in de andere pc terug stop start winxp dan normaal op??
Die andere PC moet in principe wel 100% identiek zijn. Je kunt een OS het beste installeren op de PC waar je het OS wil hebben. Anders krijg je last van driverconflicten, omdat de PC is voorzien van andere hardware dan het OS verwacht. In het ergste geval kun je het OS zelfs niet meer booten :)

Verwijderd

Topicstarter
ok Thanks for all the replies.

Everything is working now.
Pagina: 1