Toon posts:

VRM voor tweede processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM xSeries 220 server. Hierin zit 1 processor een Pentium 3 800Mhz met een VRM 8.3

Ik wil er een tweede processor bij stoppen maar ik heb dan ook een tweede VRM nodig. Ik heb op ebay en markplaats gekeken en hier zijn ze wel te vinden. Mijn vraag is moet ik precies een zelfde VRM hebben of kan die van een nieuwe compaq (Proliant) server ook wel. Gaat de boel kapot als ik er een verkeerde VRM in stop of is dit beveiligd???

Ik heb een VRM uit een oude compaq workstation gehaald dit is een dual pentium 2 board. Zou ik deze zonder probleem kunnen proberen op de huidige processor???

Ik heb al wat rondgezocht op het forum maar nog niet precies antwoord gevonden.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Met een verkeerde VRM kun je idd je CPU of erger je Mobo ruineren. Ga voor dezelfde VRM.

Kijk eens bij nowthatsit.nl, die hebben vaak van dat 2e hands spul.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die VRM uit dat dual compaq bordje, is dat ook een 8.3 of een andere? want hiervoor zijn specificaties opgesteld die je na zou kunnen trekken :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 06 december 2004 @ 00:39:
die VRM uit dat dual compaq bordje, is dat ook een 8.3 of een andere? want hiervoor zijn specificaties opgesteld die je na zou kunnen trekken :)
Ik zie niet 8.3 op die andere staan.

Enige overeenkomst is dat er op beide 5v or 12v input opstaat.

Heb je voor een Pentium 3 1Ghz een andere VRM nodig of kan dat ook met die 8.3?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Check www.intel.com voor VRM eisen van CPU's.

Een dual P2 bord heeft waarschijnlijk 8.2 VRM's en die kunnen niet de hoge stromen op lage voltages leveren die CuMine CPUs willen. Maar controleer dat, als het uit een Compaq komt zit er een P/N op met format xxxxxxxx-xxx, google daarop en je komt een stuk meer te weten :z

Oslik blyat! Oslik!