Toon posts:

Mobo Bios en CPU compatibiliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ doorgelezen en ook de site van mijn MOBO fabrikant Asus.

Nu heb ik een vraagje dat niet beantwoord is door de die 2.

Ik heb een P5AD2 Premium moederbord met het bios versie 1004. Maar heb de 1005 nodig voor mijn LGA775 570J CPU.

Dus ik moet updaten.

Maar zal mijn mobo wel eerst gaan starten met deze cpu of moet ik een oudere cpu gaan vinden wat moeilijk is? Want ik moet uiteindelijk kunnen booten tot de Dos om te updaten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk boot dat ding wel, maar niet op volle snelheid of hij wordt niet juist herkend. Maar na een biosflash is dat gewoon opgelost :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Terw_Dan schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:21:
Waarschijnlijk boot dat ding wel, maar niet op volle snelheid of hij wordt niet juist herkend. Maar na een biosflash is dat gewoon opgelost :)
Precies, dus gewoon proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje! :) Ik zal het proberen zodra mijn CPU binnen is. En dat bios updating wordt echt niet goed uitgelegd op de sites van Asus(of ben een beetje dom ;)). Maar zal mijn best doen! Hopelijk krijg ik hem deze week nog binnen! Nogmaals bedankt.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 21:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

DAT MOEDERBORD START NIET OP MET DIE 570J!!!

Ik heb het zelf gehad met een Celeron 330J en een Asus P5GDC Deluxe. Eerste moederbord wat ik kreeg was bios 1002 en volgens Asus moest ik minstens 1003 hebben (wist ik toen nog niet). Thuis gekomen toch geprobeerd, systeem deed helemaal niks (alles start op, fans, hardeschijven maar geen beeld of piep). In eerste instantie dacht ik dat het moederbord kapot was, maar een tweede moederbord hielp natuurlijk ook niet. Effuh op de site van Asus kijken was natuurlijk de oplossing :+ (http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx).

Ze hebben toen bij die shop het bios geflashed naar 1005 en toen pas kon ik het moederbord en processor gebruiken.
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:34:
Dankje! :) Ik zal het proberen zodra mijn CPU binnen is. En dat bios updating wordt echt niet goed uitgelegd op de sites van Asus(of ben een beetje dom ;)). Maar zal mijn best doen! Hopelijk krijg ik hem deze week nog binnen! Nogmaals bedankt.
Staat toch redelijk simpel in het boekje zelf uitgelegd en als het echt simpel moet doe je het in windows via Asus update :*) .

[ Voor 36% gewijzigd door Dukey op 06-12-2004 09:03 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Djoekie schreef op maandag 06 december 2004 @ 08:58:
DAT MOEDERBORD START NIET OP MET DIE 570J!!!

Ik heb het zelf gehad met een Celeron 330J en een Asus P5GDC Deluxe. Eerste moederbord wat ik kreeg was bios 1002 en volgens Asus moest ik minstens 1003 hebben (wist ik toen nog niet). Thuis gekomen toch geprobeerd, systeem deed helemaal niks (alles start op, fans, hardeschijven maar geen beeld of piep). In eerste instantie dacht ik dat het moederbord kapot was, maar een tweede moederbord hielp natuurlijk ook niet. Effuh op de site van Asus kijken was natuurlijk de oplossing :+ (http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx).

Ze hebben toen bij die shop het bios geflashed naar 1005 en toen pas kon ik het moederbord en processor gebruiken.

[...]

Staat toch redelijk simpel in het boekje zelf uitgelegd en als het echt simpel moet doe je het in windows via Asus update :*) .
Damn. Dan maar voor het zekerheid terug naar MyCom gaan en hun laten flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik breng het gewoon terug en vraag om mijn geld. Dan maar de betere P5AD2-E bestellen. Die ondersteund het vanaf bios 1002. De release bios is 1002 :) Dus zal 99,9% moeten :D
Pagina: 1