Ik trek de stoute schoenen ff aan door deze vraag maar in een nieuw topic te stellen, omdat ik anders bang ben, als ik ze in 1 van beide toesteltopics zou openen, dat ik logischerwijs, afhankelijk van elk topic, voordehandliggende antwoorden zou krijgen.
Het gaat mij in dit geval niet om het abbonnementsaanbod van de markt, maar op het toestelaanbod.
Mijn verleden qua telefoons :
Nokia 3310 : beresterk, op alle gebieden. Nooit spijt van gehad, maar voor de tijd van vandaag kan hij helaas niet meer (volgens mij dan) Accu was t beste van t beestje, na 3 jaar begon ik de accu zo langzamerhand er mee op te houden, deze hield het soms geen dag meer uit.
Toshiba Ts21i : slechste koop ooit
Slechte bediening, Bij veel licht is het scherm slecht te lezen. omgang in gebruik was ik ook slecht over te spreken. Imode?
En eigenlijk was de telefoon gewoon nog spuuglelijk. Aanbiedinkje van Hi. heb m gelukkig nog met vette winst kunnen verkopen
(evil me!!)
Samsung c100 (heb ik nu) : een van de weinige Samsungs zonder klepje of antenne. zeer licht, elegant van vorm. helder scherm., doch naar een paar maand, was het al te merken dat de accu zeer kort meer meeging. en houdt t eigenlijk zonder er iets mee te doen maar 3 dagen uit. en met veel gebruik : ringtones, bellen, smse, spelletejs, maar een dag of 1,5.
Nu de keuze kandidaten. :
Nokia 6230 :
Tsja Nokia... Goede ervaringen mee. van mezelf natuurlijk, maar ook van vrienden en familie.
sense & simplicity zoals Philips zou zeggen
simpel menu, mooie elegante strakke telefoons, weinig gekke dingen er op. stevige telefoons, langdurige accu's,
SonyEricsson K700 :
Voor mij een onbekend merk (van gehoord, ja natuurlijk).
maar het is wel Sony, die kunnen wel wat maken, toch?
En, als ik dan dit toestel zo bekijk, in reviews, en hier op GoT. Wauw. mooi hoor.
Stijlvol, en strak aluminiumlook afgewerkt. Leuke gagdets.
Nu wou ik graag weten wat jullie eerlijke ervaringen zijn met deze twee toestellen, in zn totaliteit. En nou ben ik vooral benieuwd naar de tevredenheid op lange termijn (6 maand of langer) als dat kan natuurlijk. reviews lezen kan iedereen, maar het is de mening van de gebruiker dat meest telt.
wat voor mij het meest belangrijkste is is :
- gebruiksgemak: menu's invoeren van gegevens zoals tel.nrs en smsjes.
- snelheid van het toestel: menu's bellen, interacties.
- helderheid van het scherm, in het donker, maar ook in zonlicht.
- zeer belangrijk: accu, gaat ie lang mee? ook bij hevige activiteit?
- multimedia : fotokwaliteit, ringtones, spelletjes,? ook de kwaliteit hiervan.
- opslagcapaciteit: nokia is uit te breiden met MMC kaartjes! hoe bevalt dit? en hoe is de gegevens overdracht van beide toestellen? denk bv aan Bluetooth of via IR.
Het gaat mij in dit geval niet om het abbonnementsaanbod van de markt, maar op het toestelaanbod.
Mijn verleden qua telefoons :
Nokia 3310 : beresterk, op alle gebieden. Nooit spijt van gehad, maar voor de tijd van vandaag kan hij helaas niet meer (volgens mij dan) Accu was t beste van t beestje, na 3 jaar begon ik de accu zo langzamerhand er mee op te houden, deze hield het soms geen dag meer uit.
Toshiba Ts21i : slechste koop ooit
Samsung c100 (heb ik nu) : een van de weinige Samsungs zonder klepje of antenne. zeer licht, elegant van vorm. helder scherm., doch naar een paar maand, was het al te merken dat de accu zeer kort meer meeging. en houdt t eigenlijk zonder er iets mee te doen maar 3 dagen uit. en met veel gebruik : ringtones, bellen, smse, spelletejs, maar een dag of 1,5.
Nu de keuze kandidaten. :
Nokia 6230 :
Tsja Nokia... Goede ervaringen mee. van mezelf natuurlijk, maar ook van vrienden en familie.
sense & simplicity zoals Philips zou zeggen
SonyEricsson K700 :
Voor mij een onbekend merk (van gehoord, ja natuurlijk).
maar het is wel Sony, die kunnen wel wat maken, toch?
En, als ik dan dit toestel zo bekijk, in reviews, en hier op GoT. Wauw. mooi hoor.
Stijlvol, en strak aluminiumlook afgewerkt. Leuke gagdets.
Nu wou ik graag weten wat jullie eerlijke ervaringen zijn met deze twee toestellen, in zn totaliteit. En nou ben ik vooral benieuwd naar de tevredenheid op lange termijn (6 maand of langer) als dat kan natuurlijk. reviews lezen kan iedereen, maar het is de mening van de gebruiker dat meest telt.
wat voor mij het meest belangrijkste is is :
- gebruiksgemak: menu's invoeren van gegevens zoals tel.nrs en smsjes.
- snelheid van het toestel: menu's bellen, interacties.
- helderheid van het scherm, in het donker, maar ook in zonlicht.
- zeer belangrijk: accu, gaat ie lang mee? ook bij hevige activiteit?
- multimedia : fotokwaliteit, ringtones, spelletjes,? ook de kwaliteit hiervan.
- opslagcapaciteit: nokia is uit te breiden met MMC kaartjes! hoe bevalt dit? en hoe is de gegevens overdracht van beide toestellen? denk bv aan Bluetooth of via IR.