Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik trek de stoute schoenen ff aan door deze vraag maar in een nieuw topic te stellen, omdat ik anders bang ben, als ik ze in 1 van beide toesteltopics zou openen, dat ik logischerwijs, afhankelijk van elk topic, voordehandliggende antwoorden zou krijgen.

Het gaat mij in dit geval niet om het abbonnementsaanbod van de markt, maar op het toestelaanbod.

Mijn verleden qua telefoons :

Nokia 3310 : beresterk, op alle gebieden. Nooit spijt van gehad, maar voor de tijd van vandaag kan hij helaas niet meer (volgens mij dan) Accu was t beste van t beestje, na 3 jaar begon ik de accu zo langzamerhand er mee op te houden, deze hield het soms geen dag meer uit.

Toshiba Ts21i : slechste koop ooit :) Slechte bediening, Bij veel licht is het scherm slecht te lezen. omgang in gebruik was ik ook slecht over te spreken. Imode? :r :r En eigenlijk was de telefoon gewoon nog spuuglelijk. Aanbiedinkje van Hi. heb m gelukkig nog met vette winst kunnen verkopen :P (evil me!!) })

Samsung c100 (heb ik nu) : een van de weinige Samsungs zonder klepje of antenne. zeer licht, elegant van vorm. helder scherm., doch naar een paar maand, was het al te merken dat de accu zeer kort meer meeging. en houdt t eigenlijk zonder er iets mee te doen maar 3 dagen uit. en met veel gebruik : ringtones, bellen, smse, spelletejs, maar een dag of 1,5.

Nu de keuze kandidaten. :
Nokia 6230 :
Tsja Nokia... Goede ervaringen mee. van mezelf natuurlijk, maar ook van vrienden en familie.
sense & simplicity zoals Philips zou zeggen :P simpel menu, mooie elegante strakke telefoons, weinig gekke dingen er op. stevige telefoons, langdurige accu's,

SonyEricsson K700 :
Voor mij een onbekend merk (van gehoord, ja natuurlijk).
maar het is wel Sony, die kunnen wel wat maken, toch?
En, als ik dan dit toestel zo bekijk, in reviews, en hier op GoT. Wauw. mooi hoor.
Stijlvol, en strak aluminiumlook afgewerkt. Leuke gagdets.

Nu wou ik graag weten wat jullie eerlijke ervaringen zijn met deze twee toestellen, in zn totaliteit. En nou ben ik vooral benieuwd naar de tevredenheid op lange termijn (6 maand of langer) als dat kan natuurlijk. reviews lezen kan iedereen, maar het is de mening van de gebruiker dat meest telt.

wat voor mij het meest belangrijkste is is :

- gebruiksgemak: menu's invoeren van gegevens zoals tel.nrs en smsjes.
- snelheid van het toestel: menu's bellen, interacties.
- helderheid van het scherm, in het donker, maar ook in zonlicht.
- zeer belangrijk: accu, gaat ie lang mee? ook bij hevige activiteit?
- multimedia : fotokwaliteit, ringtones, spelletjes,? ook de kwaliteit hiervan.
- opslagcapaciteit: nokia is uit te breiden met MMC kaartjes! hoe bevalt dit? en hoe is de gegevens overdracht van beide toestellen? denk bv aan Bluetooth of via IR.

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 13:54
de nokia die heeft een mp3spelen en kan filmpjes maken/afspelen

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 10:51

P-ter

...

Ik heb zelf de Nokia 6230, ik ben er zeer tevreden mee, mede omdat er ook een MP3/OGG afspeelmogelijkheid inzit.

Enige nadeel wat ik tot nu toe (half jaar in bezit) heb meegemaakt is dat de destijds meegeleverde headset van Nokia stuk gegaan is, maar dat ligt deels aan mezelf omdat ik hem nou niet echt netjes opberg altijd.

- Gebruiksvriendelijkheid is, zoals je van nokia gewend bent, de gemakkelijke bediening.
- Snelheid, ik vind hem niet traag
- Helderheid is voor mij perfect, in zonlicht ook, maar dit hangt af van de leeftijd van het toestel, ik heb mensen gezien die èèn van de eerdere toestellen hadden met een zwakker (donkerder) TFT scherm
- Accu gaat redelijk lang mee met alleen bellen, als je MP3 en radio gebruikt gaat het logischerwijs sneller met de batterij. Camera functie neemt niet veel batterij, omdat die automatisch op standby gaat mocht deze per ongeluk aan staan.
- Fotokwaliteit: Matig als je het vergelijkt met een Digitale camera, redelijk als je er van uit gaat dat het met je mobiel gemaakt is.
- Ringtones : Polyfoon, monofoon of Mp3 (mono, geen stereo speaker) als ringtone, volume is goed.
- Bluetooth overdracht, zoals ringtones en plaatjes/foto's gebruik ik niet.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 13:34

Padvinder

doet z'n best

Ik heb zelf een 6230, en een vriend van me heeft de K700i... qua functies kunnen ze praktisch hetzelfde volgens mij (bellen/sms/mms/wap/gprs/foto/film/mp3/radio/bluetooth) maar de Nokia heeft uitbreidbaar geheugen.

Verder vond ik de K700i niet prettig in de hand liggen en knoppen maar vreemd aanvoelen, ook het joystickje vond ik te gevoelig. Ook is de bediening van de K700i trager dan de Nokia volgens mij.

Transfer van data doe ik nu nog via BT, maar dat is leuk voor je foto's en ringtones, maar als je muziek op je telefoon wilt zetten is het veeel te langzaam. Ga binnenkort een cardreadertje kopen, kost toch maar 8 euro ofzo. :)

Nadelen van de 6230 voor mij tot nu toe:
- Af en toe crasht de telefoon (vastlopen) of hij wil niet meer aan of uit. Batterij eruit halen lost het altijd wel op, maar handig is anders. Ik heb firmware versie 4.28 nog, dus binnenkort maar eens upgraden, kijken of het dan wat beter wordt.
- Scherm wordt na 2 minuten automatisch een klok. Dat kan je niet uitzetten en ik je hebt er weinig aan vind ik. Onhandig, want als je toetsblokkering aanstaat, blijft je scherm dus donker als die klok aan is, dus aflezen is ook lastig. Nutteloze functie, ik hoop dat ze die eruit halen in een volgende firmware update.
- 5 way button is soms lastig, maar da's vooral gewenning. Ik heb heel af en toe dat er iets verkeerd gaat doordat ik "select" kies, i.p.v. "down" (smsje verzenden aan de verkeerde persoon bijvoorbeeld)
- Filmfunctie is eigenlijk nutteloos, de filmpjes worden opgenomen op 128x90 pixels (ofzoiets) en zijn alleen redelijk bij goed licht. In het donker kan je de pixels tellen bij wijze van spreken.

Voordelen:
- Klein, stijlvol, licht
- Goed geluid, ook het speakertje voor de muziek en handsfree werkt goed en kan echt hard.
- eenvoudige bediening
- Camera maakt verbazend goede foto's (vind ik)
- uitbreidbaar geheugen (ik heb nu 256 MB)

Vast nog wel meer, maar zoveel kan ik nu even niet bedenken...

[ Voor 52% gewijzigd door Padvinder op 06-12-2004 01:29 ]

Verwijderd

Het uitbreidbare geheugen is zonder meer een plus voor de 6230. Ik heb zelf een 6230, en heb er gemengde gevoelens over.

An sich is het een goed toestel, bellen gaat ermee uiteraard uitstekend (:P) maar er zitten nog wel een aantal puntjes aan.
positief

• hij smoelt lekker, compact toestel, zeker i.v.m. de SE die je er mee vergelijkt
• MP3 functionaliteit werkt als een trein
• geheugen is uitbreidbaar
• menustructuur is typisch nokia; duidelijk

negatief

• Nokia software is van dubieuze kwaliteit (je wilt echt bv. oxygen phone manager hebben)
• Niet elke geheugenkaart wil werken (alhoewel met de latere firmwares heb ik het idee dat dat beter wordt)
• ik ben niet wild van het scherm (dat van de Samsung E700 is gewoon mooier)
• ze hebben niet de mogelijkheden gebruikt voor de menu's (laag aantal kleuren voor icoontjes etc), waardoor het er gewoon minder uitziet dan zou kunnen
• filmpjes is ronduit waardeloos
• het toestel vergaart stof als een gek
• de accu is niet geweldig, zeker niet als je bv. BT aan laat staan
• klok in beeld na een paar minuten, strontvervelend als je 'm bv. 's avonds in een carkit zet

De K700i heb ik geen ervaring mee, kan ik dus weinig over zeggen.

Mocht je een nokia 6230 kopen, haal er dan gelijk of een datakabel bij of een cardreader. Via BT die MP3-tjes overzetten is een crime.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:19

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

K700i heeft toch wel een aantal minpunten:

• accu hield het bij mij maar 1 dag vol (veel bellen/sms)
• VF branded telefoon waardoor er een boel lelijke pictogrammen/menu's inzaten
• trage menu bediening (of dit door de VF FW komt weet ik niet, maar toch)
• geen mp3 als ringtone; VF \o/ :(
• tst is vrij dik en de toetsen wiebelen enorm...sms intoetsen levert een boel gekraak/gewiebel op;
zowel van het keyboard als van de backcover...ontwerpfoutje?

maar

• bluetooth en ericsson zijn 2 handen op 1 buik, dus die functie doet het perfect

[ Voor 19% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 06-12-2004 08:04 ]

An Explanation of l33t Speak

• HyperTrophy
  • Niet online
Buzz_Lightyear schreef op maandag 06 december 2004 @ 08:03:
K700i heeft toch wel een aantal minpunten:

• accu hield het bij mij maar 1 dag vol (veel bellen/sms)
• VF branded telefoon waardoor er een boel lelijke pictogrammen/menu's inzaten
• trage menu bediening (of dit door de VF FW komt weet ik niet, maar toch)
• geen mp3 als ringtone; VF \o/ :(
• tst is vrij dik en de toetsen wiebelen enorm...sms intoetsen levert een boel gekraak/gewiebel op;
zowel van het keyboard als van de backcover...ontwerpfoutje?

maar

• bluetooth en ericsson zijn 2 handen op 1 buik, dus die functie doet het perfect
Je klaagt over de stabiliteit van t toestel, met name de knoppen en de backcover? heeft iedereen dat? ik las nl in een review dat hij juist heel solide en kraakvrij aanvoelt.
En hoe zit dit met de Nokia?
En bijkomende vraag, hoe krasvast zijn de beide schermpjes en covers?

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb dezelfde afweging gemaakt tussen deze twee toestellen,

Sonyericsson K700i

+ beeldscherm is erg mooi.
+ de mogelijkheid om eigen FW te upgraden via sonyericsson.com
+ het menu is mooi geannimeerd (bij de unbranded versies)
+ flits (I know, no big deal)

- Toetsjes zijn idd wat los, maar naar ervaring kraakt dit niet, ze zullen zeker niet los laten.
- Backcover zit los: heb ik zelf niet meegemaakt.

Een groot voordeel van de FW upgrades is dat het menu bij de nieuwste versie heel snel is, daarnaast is de standby tijd ook sterk verbeterd.

Nokia 6230

+ Uitbreiding van het geheugen

Dus als je een mp3 speler nodig hebt en genoegen wilt nemen met een minder mooi menu/beeldscherm. Dan is de 6230 de perfecte keuze voor jou.

Ik heb zelf gekozen voor de K700i, omdat ik al een mp3 speler heb.
De overige punten hebben mij overgehaald, zeker na het zien van het menu en beeldkwaliteit.

Kies je voor de K700i, neem de unbranded versie!

Ik zou zeggen, ga naar een winkel en voel ze zelf aan.

suc6 met je keuze

[ Voor 5% gewijzigd door Binz op 06-12-2004 17:16 ]

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Deze 2 toestellen zijn idd aardig vergelijkbaar, maar ik denk dat het grootste voordeel van de Nokia is dat hij idd uitbreidbaar geheugen heeft. Aan de andere kant: qua software/techniek loopt de Nokia gewoon domweg achter. Misschien niet qua functies, maar wel de gehele look + feel van de SE.... probeer het zelf maar es, dan begrijp je het wel ;)

Trouwens, de SE heeft zelf een werkgeheugen van 41 mb, tegenover de 6 mb op de telefoon van Nokia, maar daar kan je dus wel weer een MMC kaartje in doen.

Persoonlijk vind ik de SE qua menu 10 x lekkerder werken.. en doet ook gewoon 'nieuwer' aan, tegenover het obsolete gevoel wat je krijgt als je door het menu van de Nokia bladert... maar dat is natuurlijk heel persoonlijk ;) :P :D

SysSpec

• HyperTrophy
  • Niet online
Binz schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:14:
Ik heb dezelfde afweging gemaakt tussen deze twee toestellen,

Sonyericsson K700i

+ beeldscherm is erg mooi.
+ de mogelijkheid om eigen FW te upgraden via sonyericsson.com
+ het menu is mooi geannimeerd (bij de unbranded versies)
+ flits (I know, no big deal)
...

Kies je voor de K700i, neem de unbranded versie!

Ik zou zeggen, ga naar een winkel en voel ze zelf aan.

suc6 met je keuze
Ik meen me te herinneren dat dat bij Vodafone niet gaat? unbranded? of kan je daar voor kiezen? of eventueel later updaten.

SE spreekt me zeer aan qua stijl, en aan de meeste reviews te lezen zit ie vol (kwalitatieve) eigenschappen.

hoe staat t nu eigenlijk met de accu's? het schijnt nogal te helpen als je BT uit zet. maar wat is de gemiddelde duur per keer opladen?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 21:54

makje

Professioneel prutser

Ik heb beide toestellen niet zelf, maar heb wel eens een beetje met beide gespeeld. Echter mijn tip aan de TS is heel simpel:

Ga naar een willekeurige telefoonwinkel en probeer ze beide eens uit. Bekijk eens het uiterlijk en het menu, voel de knopjes en krijg eens een goede indruk van beide telefoons.

Alle functies en spul is leuk, maar het belangrijkste aan een telefoon is dat je hem prettig vind in het gebruik en dat gebruik is voor 90% toch gewoon bellen. Alle overige opties zijn pas leuk als argumenten wanneer je tussen toestellen op het eerste punt niet echt kunt kiezen...

Ikzelf vond trouwens beide toestellen niet geweldig. De SE K700i vond ik lelijk en te kleine toetsen. De Nokia vond ik op een andere manier even lelijk. Heb daarom zelf gekozen voor een wat ouder toestel: de Samsung E700. Daar had ik en veel beter gevoel bij, lag beter in mijn hand, mooier scherm, uiterlijk etc. Ik had zelf het idee dat ik de Samsung eerder zou pakken om even snel een belletje te plegen dan de beide andere toestellen...

9800x3d

• HyperTrophy
  • Niet online
qua omgang en indruk kan ik natuurlijk wel naar een shop gaan, maar : Alles went, zelfs die Toshiba die ik had.

Het gaat me om je mening na verloop van tijd. nokia kennende weet ik wel hoe dat aanvoelt of hoe t menu werkt, alles basic as usual. maar dat weet ik bv niet bij de SE, en om nou een uur er voor uit te trekken (want dat heb je echt wel nodig om een telefoon wat door te neuzen qua functies) in een telefoonwinkel :S nee dank je.

een mening van een gebruiker (die m al een paar maand heeft) telt mij veel zwaarder dan dat ik m ffies in een shop kan voelen...

Verwijderd

Misschien is het een idee om de Motorola E398 ook in je overweging mee te nemen.
Deze heeft net als de Nokia uitbreidbaar geheugen (standaard 64 mb meegeleverd), in de vorm van het nieuwe Transflash, dat nu in opkomst is. Bovendien is het scherm oneindig veel beter dan die van de Nokia en is er de mogelijkheid om er een fatsoenlijke hoofdtelefoon op aan te sluiten (dit was voor mij een belangrijk punt, omdat ik het toestel ook veel als mp3-speler gebruik). De kwaliteit van de mp3's is uitstekend!
Wat mij betreft combineert dit toestel de pluspunten van beide telefoon die jij noemt. Met als bijkomstigheid de stereo-speakers en haptic-lights, maar die dingen boeien mij niet zo.
Ook een voordeel is de meegeleverde USB-kabel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 19:57 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door HyperTrophy op 07-12-2004 16:26 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
het is net ook al wat aangedragen, maar t feit dat er een mp3 speler in beiden zit, interesseert me eignelijk niet zo veel. ben toch aan t werk, of onderweg of thuis of bij vrienden, eigenlijk weinig mogelijkheden of moeite om mp3's te luisteren van mn mobiel. tis leuk idd als je dr een paar op kunt zetten, maar hoef voor mij niet 60 mp3'tjes op ofzo :P

maar waar je nu over begint : dat nieuwe geheugen, zou me niet zo aanspreken, want heb een dig. camera, met idd sd/mmc geheugenkaartjes, dus dat zou ik daar niet voor doen iig

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik wil ff laten weten dat ik gistermiddag voor de NOKIA 6230 heb gekozen (zwarte uitvoering)

Ik moet zeggen dat mocht ik op papier een keuze moeten doen, ik er haast niet uit zou zijn gekomen, maar dat ik dus in de praktijk, dus zelf vasthouden enzo, definitief voor de nokia heb gekozen.

De grip op het toestel, de knoppen, en uiteindelijk ook de stijl van de telefoon heeft me tot deze keuze doen leiden.

de knoppen van de SE k700 zitten er voor mijn gevoel er losjes op, je kan ze lichtjes wippen.en de knopjes voelen dan ook goedkoop aan.

Ik ben al dik onder de indruk van de gebruiksgemakken van het toestel, en hoop hier nog leuke dingen mee te kunnen doen. tot dusver nog geen ongemakken.

Ik heb m gister eerst helemaal leeg 'gespeeld' en vannacht in de lader gedaan (van 3-12).
Pagina: 1