Toon posts:

Slome upload ligt aan mij??

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met op een studentennetwerk (op surfnet) 2893kbyte/s downloaden, maar anderen kunnen maar 23kbyte/s bij mij ophalen. Daar wordt je niet populair van.
Waar moet ik naar kijken?

* ik heb de netwerkkaart driver niet meer dus gebruik wat Windows XP met SP2 voor me vond: Realtek 8139 / 810 x family fast ethernet NIC
- Link Speed/duplex mode: 100Mbps/full duplex
- GEEN MS Family logon
- GEEN QoS
- file/printer sharing NIET aangevinkt.

* Ik gebruik geen netlimiter o.i.d.
* Xp firewall uit, en de Sygate firewall geeft mij zo te zien geen speedlimiting optie

* Het gebeurt bij DC++ maar ook met Firefox op http://www.anigraphics.be/~adslbox/speedtest/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ga eens naar speedtest.nl en post hier de resultaten van de download/upload/connections test.

Wel in firefox doen want onder IE kloppen de waardes nooit helemaal.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien hebben ze de upload wel gecapped :? heb je daar wel eens aan gedacht :?

downloaden doe je toch meer als dat je upload, en het cappen van de upload beperkt weer de verspreiding van warez (wat daar gewoon veel gebeurd in die kringen)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
* speedtest.nl:
Down: 2542.3 KByte/sec (=20338 kbps)
up: 38.2 KByte/sec (=306 kbps)
Connections: 94.0 Conn/min

* 'cappen'
Zeker heb ik daar aan gedacht, maar dan zou er toch een felle discussie moeten uitbarsten op http://wesp.wau.nl, en zou iedereen het er over hebben, zou je denken. En het verschil is wel heel extreem als je het mij vraagt. Ik zal het wel aan een buur vragen morgen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:31:
* speedtest.nl:

* 'cappen'
Zeker heb ik daar aan gedacht, maar dan zou er toch een felle discussie moeten uitbarsten op http://wesp.wau.nl, en zou iedereen het er over hebben, zou je denken. En het verschil is wel heel extreem als je het mij vraagt. Ik zal het wel aan een buur vragen morgen.
94 conn/min??? ik heb chello en dat heeft al 1600+ p/m

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:31:
* speedtest.nl:

* 'cappen'
mischien ben jij wel de enigste die is gecapped })

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me erg nuttig als je dit zelf even gaat kortsluiten met de partij aan het andere eind. Pas als vastgesteld is dat het probleem echt aan jouw computer ligt, op dan nog eens een nieuw topic met:
• Een duidelijke topictitel met het os tussen blokhaken vooraan
• Het type modem dat je gebruikt voor zover van toepassing
• Wat je allemaal al hebt kunnen vinden via bijvoorbeeld de GoT search of bijvoorbeeld een zoekmachine als Google :)
• Een dergelijke test op bijvoorbeeld speedtest.nl als resultaten geeft na een paar keer draaien.

Lees verder eerst FAQ - Network Troubleshooting, Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) eens goed door :)

Verder denk ik ook niet dat je school het erg leuk gaat vinden als jij van alles gaat zitten delen met je vriendjes.

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 06-12-2004 00:24 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.